Silnik krokowy do wymiany czy przeczyszczenia?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Chciałbym się doradzić czy słuszna jest konieczność wymiany silnika krokowego.

Sprawa dotyczy instalacji BRC, komputer: Lambda Bingo-S.4, parownik 100kW, silnik w aucie na wtrysku 1.4 litra 16v.

Normalnie na benzynie jedzie OK, zdarza się że na zimnym silniku muszę przy odpalaniu 2x zakręcić rozrusznikiem, na ciepłym odpala ładnie. Po przełączeniu na gaz po paru minutach jazdy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania albo powoli zmieniam biegi to obroty spadają do poniżej 400obr/min ale nie gaśnie. Na luzie jak stoi auto bez przegazowywania to obroty są w porządku. Normalnie jeździ OK, pali trochę więcej niż powinien (zamiast 8, teraz 9-10 litrów w mieście, to kwestia śruby parownika jak czytam archiwum). Filtr powietrza jest czysty (był wymieniany niedawno). Inny mechanik (nie zna sie na gazie) sprawdzał kable + świece i stwierdził że są jeszcze OK.

Podjechałem do gaziarza i zasugerował że możliwe silnik krokowy do wymiany, no ale gwarancji mi nie dał że tak jest. Kiedyś też miałem problem z falującymi obrotami, okazało się że ta rurka co wchodzi do filtra powietrza była pęknięta - był spokój na pare miesięcy, teraz jak oglądam rurka jest szczelna i cała.

Gdzieś wyczytałem że silnik krokowy się czyści - prawda to? Coś mi wyszukiwanie nie wychodzi tego forum a próbuje już dobre 1h kombinować. Podpowiedzcie moi drodzy. Albo ewentualnie namiary jak wyszukać. Ja się słabo znam na autach, dlatego prosiłbym o radę.

I jeszcze coś: co ile km wymieniacie kable + świece? Czy ten przebieg nie jest za duży?


Pozdrawiam Paweł
  
 
czy na benzynie tez nie utrzymuje obrotów????jakie przebieg jest zrobiony na instalacji LPG???
  
 
Ups, zapomniałem o tym napisać. Na benzynie jest wszystko idealnie. Przebiegu na gazie zrobił niecałe 50 tys. km, obecnie ma 115 tys. km.


Pozdrawiam Paweł
  
 
no to raczej silniczek krokowy jest sprawny,czy były regulowane wolne obroty na parowniku LPG ????
  
 
Raczej zanieczyszczenie oraz uszkodzenie krokowca od gazu jest malo prawdopodobne. Mozesz sprobowac go wywalic na probe wogole i wtedy wyregulowac istalacje , zobaczysz czy bedzie dobrze.

Napisz dokladniej jaki to samochod , jaki rodzaj wtrysku itd.

Wymiana kabli i swiec jak sie zuzyja , najpozniej wg zalecen producenta samochodu.
  
 
Może spróbuj wyczyścić przepustnicę. Odkręć kolektor dolotowy i takim sprayem do gaźników popsikaj ją porządnie. Ja tak robię co 5 tyś km bo jak nie to miewam właśnie takie objawy jak opisujesz tylko że również na benzynie. Świece na gazie podobno trzeba zmieniać co 15 tyś km.
  
 
Do far77:
Tego nie wiem, dopiero na wtorek wstępnie jestem umówiony. Wcześniej było OK, po tym jak wymienili mi rurę co odchodzi od filtra powietrza. Te wolne obroty zaczęły się psuć stopniowo, w sumie tak jeździłem przez jakiś czas bo nie przeszkadzało mi to specjalnie. Chciałbym to teraz uporządkować przed zimą bo chyba to nie jest zdrowe dla silnika tak nisko opadające obroty prawda?

A co do przeglądów to jak często wymieniasz kable + świece?


Pozdrawiam Paweł

[ wiadomość edytowana przez: pawelgaz dnia 2007-10-26 21:28:30 ]
  
 
Cytat:
2007-10-26 21:17:16, marcij pisze:
Raczej zanieczyszczenie oraz uszkodzenie krokowca od gazu jest malo prawdopodobne. Mozesz sprobowac go wywalic na probe wogole i wtedy wyregulowac istalacje , zobaczysz czy bedzie dobrze. Napisz dokladniej jaki to samochod , jaki rodzaj wtrysku itd. Wymiana kabli i swiec jak sie zuzyja , najpozniej wg zalecen producenta samochodu.



Nie bardzo chcę grzebać samodzielnie bo jeszcze popsuje niepotrzebnie.

Samochód to: nissan almera N15 1.4 16v.

Czy zużyte świece lub kable dawają jakieś sygnały? Czy po prostu wymienia się profilaktycznie co ustalony czas?


Pozdrawiam Paweł
  
 
powiedz jakie masz auto,jeszcze sprawdz dolot powietrza do filtra,przy LPG powietrze nie powinno bezposredno wpadac do tej rury
  
 
Cytat:
2007-10-26 21:28:07, far77 pisze:
powiedz jakie masz auto,jeszcze sprawdz dolot powietrza do filtra,przy LPG powietrze nie powinno bezposredno wpadac do tej rury



Autko to: Nissan Almera N15 1.4 16v (87KM). Z tego co widziałem, dolot powietrza jest częściowo zakryty.

Pozdrawiam Paweł
  
 
nawet nie musi być zakrytu tylko moze byc odwrócony aby nie wpadało bezposrednio powietrze,kiedy ostatnio autko było regulowane na LPG???czy kable sa od nowosci i kopułka były wymieniane???
  
 
Cytat:
2007-10-26 21:18:21, Slig pisze:
Może spróbuj wyczyścić przepustnicę. Odkręć kolektor dolotowy i takim sprayem do gaźników popsikaj ją porządnie. Ja tak robię co 5 tyś km bo jak nie to miewam właśnie takie objawy jak opisujesz tylko że również na benzynie. Świece na gazie podobno trzeba zmieniać co 15 tyś km.



Czy aby ta rada jest do silnika na wtrysku?
No to by wyglądało że muszę świece wymienić z kablami, bo już zrobiły więcej niż te 15 tys. km.


Pozdrawiam Paweł
  
 
Cytat:
2007-10-26 21:34:54, far77 pisze:
nawet nie musi być zakrytu tylko moze byc odwrócony aby nie wpadało bezposrednio powietrze,kiedy ostatnio autko było regulowane na LPG???czy kable sa od nowosci i kopułka były wymieniane???



Ta rura do którego biegnie powietrze z zewnątrz jest umieszczona bardziej z przodu i raczej odwrócić sie nie da .

Kiedy regulowane było? Hmm jak wymieniał mi tą pękniętą rurę która biegnie od filtra powietrza do silnika krokowego, było to jakieś 2-3 tys. km temu. Ale nie jestem pewny czy to rzeczywiście regulował czy tylko wymienił rurę i powiedział że jest OK.

Kable i kopułka nie wymieniałem jeszcze od momentu jak kupowałem auta (kupiłem auto od znajomego to miał przebiegu 95 tys km).


Pozdrawiam Paweł
  
 
kable+kopułka+swiece mozna profilaktycznie zmienić,ale i tak proponuje zacząc o porządnej regulacji LPG i zobaczyć czy będzie poprawa
  
 
ja zmieniam swiece max co 15 tys km]
  
 
Dziękuje za odpowiedzi wszystkim. Spróbuję zasugerować gaziarzowi żeby tylko wyregulował, a jak nie będzie umiał to poszukam innego gaziarza.

No i kable + świece wymienię profilaktycznie.


Pozdrawiam Paweł

[ wiadomość edytowana przez: pawelgaz dnia 2007-10-26 22:06:22 ]