MotoNews.pl
  

Akumulator 1.8 16V 115KM benzyna...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam panowie.

Nastał ten wspaniały czas kiedy to za ciężko zarobione WŁASNE pieniądze przesiadłem się z rajdowego 126p do piękniutkiego Eskorcika 1,8 16V [115koników]. I...

I właśnie tu narodził się problem. Auto na codzień "pod chmurką" i ostatnimi czasy miałem dość nieciekawą sytuację:
po przekręceniu kluczyka auto zaczynało się dusić przy rozruchu i umarło. Postawiłem na akumulator... uzupełniłem elektrolit, ładowałem ok. 5h - naładowanie skoczyło nieznacznie. Pomyślałem że doładuję go alternatorem już do końca... i faktycznie jeździłem ok. 2 dni. Dziś podjechałem , stanąłem... wsiadłem ponownie po ok.4 godzinach i zdechł... planuję zakupić przed zimą nówkę aku i mam pytanie:

jaki akumulator kupić [chodzi mi o moc rozruchową i pojemność]. 55 centry wystarczy ? futura ?

[wiem że są inne tematy na forum ale po ich przeczytaniu mimo wszystko postanowiłem założyć własny post, mam nadzieję że to nie problem.]

Pozdrawiam
Xan
  
 
wystarczająco
  
 
Wg WKiŁ 290A/60Ah. Futura jest OK.
  
 
60? Przeglądałem ceny na allegro i mnie wgniotło... 50 za 250zł to 65 nieco wyżej 400zł ... jest sens kupować 60 ? dodam że mam w aucie full elektrykę i nie szczędzę z jej korzystaniem, ogrzewanie szyby przedniej i tylnej zawsze używam, tak samo jak świateł i radia. Czy przez to powinienem kupić większy i się tak grubo wykosztować [studia i utrzymanie auta sporo zjadają funduszy ]
  
 
Witam!
Mam podobne autko i wyposażenie. Tydzień temu kupiłem Centre 54Ah / 520A i narazie jest ok. Mam płaskie końcówki i jak przejrzałem ofertę akumulatorów to tylko to znalazłem, albo 70Ah Centry. Pozostają jeszcze adaptery do zwykłych klem. Nie wiem jak jest u ciebie, bo potem stosowali już okrągłe klemy z tego co pamietam.
  
 
ja mam kargera czy jakos tak i nie narzekam 72ah za 250 chyba
w lanosie tez mam kargera juz 2 lata i tez bez problemu
  
 
Trzeba by zapytać jakiegoś elektryka. Ja kupowałem do siebie w sierpniu... 100Ah No ale cóż
  
 
a ja juz od roku jezdze na 40ah
  
 
55-60 ,kup na okrągłe klemy ,szkoda przepłacać za płaskie...
  
 
Cytat:
2007-10-28 11:03:06, Wojo pisze:
Trzeba by zapytać jakiegoś elektryka. Ja kupowałem do siebie w sierpniu... 100Ah No ale cóż


alternator daje chyba max 75A wiec 100 będzie cały czas niedoładowana. Po co kupować taki duży aku skoro i tak go nie doładuje. Szybciej padnie i będzie trzeba wymienić.
  
 
Cytat:
2007-10-28 12:01:48, przemkowal pisze:
alternator daje chyba max 75A wiec 100 będzie cały czas niedoładowana. Po co kupować taki duży aku skoro i tak go nie doładuje. Szybciej padnie i będzie trzeba wymienić.



A czy ja pisałem że do Essa? Ja już dawno nie mam Essa. A 2.7 diesel trochę prądu potrzebuje.
  
 
no cóż - temat o aku do Escorta więc jakoś samo sie kojarzy
  
 
Jestem laikiem, dopiero się uczę... jak wyglądają zatem płaskie klemy ? [pytam a samo mi się kojarzy, choć nie mam pewności]. Ja posiadam coś a`la kwadratowa podkładka z dziurką więc to zapewne są płaskie, prawda ? [innych nie widziałem jak na razie w życiu ]. Zatem pozostaje mi centra futura....

Jeszcze jedna kwestia: spostrzegłem na stronie centry że mają też coś takiego jak Exide i z opisu wynika że to do aut z dużą elektryką, a w poprzednim poście pisałem że mam full-a w tej kwestii i chcę mieć tyle prądu by swobodnie móc korzystać. Exide czy centra futura ? Z waszych postów wywnioskowałem ze jeśli chodzi o amperomierz to mam mieć max 70Ah bo alternator nie da rady więcej doładować, zatem za to info dziękuję.
  
 
Patrzyłem teraz w jakimś sklepie i też polecany jest 55Ah, więc chyba taki będzie najlepszym rozwiązaniem. Ja chyba też miałem taki u siebie.

70Ah to za dużo do tego auta.

Escort jakby wypasiony nie był, to nie jest jeszcze z tych, co mają szczególnie wielkie zapotrzebowanie na prąd, w dodatku benzyniak.

Pewnie masz w takim razie płaskie klemy. Albo masz taki aku, gdzie śrubką łapiesz kable do płaskiej blaszki (kable zakończone też płaską blaszką z dziurą), albo aku z wystającymi walcami, na które nakładasz kable zakończone taką klemą.

  
 
Jest wystający bolec od aku z dziurką... przez to przekładam śrubkę i nakładam na śrubkę tę płaską klemę całość dokręcając nakrętką.
  
 
To płaskie masz, nie okrągłe. Co jeszcze się mogą pytać w sklepie, to zobacz z której strony aku masz "plus". I chyba tyle.
  
 
Zawsze bylem zwolennikiem akumulatorow o jak najwiekszej pojemnosci. To, ze alternator nie doladuje akumulatora, to w zasadzie mozna sobie miedzy bajki wlozyc - bo 75A to jest prad szczytowy przy jakims maksymalnym (mozna powiedziec abstrakcyjnym) poborze pradu. Podczas normalnej pracy samochodu pobierane jest zazwyczaj okolo 10A. No chyba, ze wlaczymy wszystkie odbiorniki, to skoczy do jakichs powiedzmy 30A.

Ogolnie nalezy patrzec zawsze na prad rozruchowy - zalezy on od wykonania akumulatora (glownie rezystancji wewnetrznej zrodla). Tylko pamietajcie, ze sa rozne normy wedlug ktorych podaje sie ten prad i nalezy porownywac zawsze wedlug tej samej normy.

To tyle, co mialem do powiedzenia w sprawie akumulatorow, powodzenia w kupowaniu Z mojej wiedzy, bardzo dobrze spisuja sie akumulatory Baner.

Xan - sprawdz sobie lepiej ladowanie, bo moze to nie akus Ci pada, tylko po prostu nie jest doladowywany akus podczas jazdy Jak to zrobic, mozna poczytac w FAQ oraz szukajac w wyszukiwarce.
  
 
Przeszukałem "ładowanie" ale nie zadowoliły mnie wyniki. Jak sprawdzić alternator skoro nie mogę odpalić auta ? Z tego co znalazłem to ponoć aku na wył. silniku ma mieć koło 14,4V...

[ wiadomość edytowana przez: Xan dnia 2007-10-28 13:27:11 ]
  
 
14,4V ma mieć ale max przy odpalonym silniku i ładowaniu. Jeśli masz więcej to masz wtedy regulator alternator walnięty - pewnie regulator napięcia.
  
 
Cytat:
2007-10-28 12:27:42, Xan pisze:
Jestem laikiem, dopiero się uczę... jak wyglądają zatem płaskie klemy ? [pytam a samo mi się kojarzy, choć nie mam pewności]. Ja posiadam coś a`la kwadratowa podkładka z dziurką więc to zapewne są płaskie, prawda ? [innych nie widziałem jak na razie w życiu ]. Zatem pozostaje mi centra futura.... Jeszcze jedna kwestia: spostrzegłem na stronie centry że mają też coś takiego jak Exide i z opisu wynika że to do aut z dużą elektryką, a w poprzednim poście pisałem że mam full-a w tej kwestii i chcę mieć tyle prądu by swobodnie móc korzystać. Exide czy centra futura ? Z waszych postów wywnioskowałem ze jeśli chodzi o amperomierz to mam mieć max 70Ah bo alternator nie da rady więcej doładować, zatem za to info dziękuję.


Z tego co wiem Exide nie ma obecnie w ofercie akumulatora z płaskimi klemami, podobnie jest jeśli chodzi o Centra Futura. Centra Standard ma płaskie klemy, symbol KC13 ma pojemność 54 Ah. Jeśli auto jest użytkowane na krótkich trasach nie ma sensu inwestować w akumulator 70 Ah, max prad alternatora to 70 Ah, ale w grę wchodzi też czas ładowania. Pozdrawiam!


[ wiadomość edytowana przez: Styko dnia 2007-10-29 00:59:43 ]