Czy tryb ekonomicznej jazdy moze zaszkodzic?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy wlasnie ten trym z tematu w centralce bingo s-4 moze zaszkodzic silnikowi ktory jest bardziej mulowaty w porownaniu do trybu normalnego? ogolnie samochod nie ma takiego przyspieszenia i trzeba go bardziej przyduszac zeby jechal a na pedal czy na full wdepniety czy troche to i tak reaguje tak samo.... czy takie ustawienie moze zaszkodzic?
  
 
Myślę, ze tak, bo przyśpieszasz wtedy ta ubogiej mieszance i chyba w ogóle sterownik tak trzyma nastawy, żeby mieszanka była stechiometryczna ale "od dołu" .
Pierwsze pytanie: czy rzeczywiście mniej pali z takimi nastawami?
Drugie pytanie: czy warto się katować autem, które nie chce przyśpieszać?
  
 
no wlasnie nie widze roznicy w tym zeby mniej palil ;P dlatego powiem zeby mi przestawili na normalny tryb jazdy...


czyli takie "duszenie" silnika tym ze dostaje za malo to tez moze zwalic go?
  
 
Cytat:
czyli takie "duszenie" silnika tym ze dostaje za malo to tez moze zwalic go?

Teoretycznie tak, jeśli masz ciężką nogę, bo krokowy wolniej reaguje na zmiany sygnału sondy - Mocne depnięcie zubaża chwilowo mieszankę. Ale w praktyce nie wydaje mi się, bo reakcja jest tak samo wolna w dół jak w górę, a krokowy "trzyma się" bliżej środka PWA. To nie jest tak, że tryb ekono obniża próg mieszanki stechiometrycznej, tylko spowalnia reakcję krokowego.
W każdym razie ten tryb - przynajmniej w moim przypadku - spowodował zmniejszenie zużycia o jakieś 0,5l LPG/100km ale skutek zmulenia autka był nieporównywalnie większy niż potencjalne oszczędności. Poza tym wiele zależy od ustawienia pozostałych parametrów i sposobu montażu instalacji. Np. długi przewód reduktor>mikser to duża bezwładność układu, a więc wolniejsza reakcja już na dzień dobry, zwiększanie jej opóźnieniem działania krokowego to dodatkowy minus. Wniosek nasuwa się sam.