MotoNews.pl
6 Hyundai S-Coupe - Po wystygnięciu nie odpala ! (198590/89)
  

Hyundai S-Coupe - Po wystygnięciu nie odpala !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich Serdecznie

Znalazłem to Forum z nadzieją , że może ktoś z Was bedzie w stanie mi pomóc

Mam Hyundai-a S-coupe 1,5 GT 92" (po lifcie)
Jest w nim mały defekt i co najgorsze niewiem czego defekt :/
Gdy silnik jest zimny by odpalić go muszę się sporo nakręcić rozrusznikiem by w końcu załapał. W praktyce wygląda to tak , ze : wkładając kluczyk w stacyjkę i przekrecając go w pozycję zapłonu auto odpowiada kręceniem rozruchu i zaskoczeniem na , moze 1 sekunde poczym znowu gaśnie , nastepne podejście wygląda podobnie tyle że zmienia się czas zaskoczenia silnika do może 2 sek. i tak znowu następne podejście wygląda prawie identycznie tyle że znowu gdzieś na około 3 sekundy auto pracuje i tak dalej i tak dalej az wychodzi mi ze tych staran do odpalenia auta wychodzi około , bagatela - 20 !!!

Kiedy już odpali to chodzi na wolnym gazie na obrotach nie przekraczającyh ok. 200
Pochodzi tak około 4-5 minut - i jest juz wszystko ok - mozna zgasic i tuz po tym odapli bez najmniejszych problemów.

Niemam juz pojecia co moze być tego przyczyną Wymieniłem : silniczek krokowy , filtr paliwa , swiece wraz z kablami. - a jak tak dalej pojdzie to bedzie mnie czekac wymiana akumulatora

Proszę o pomoc , jesli ktoś miał podobny przypadek - proszę o jakąś podpowiedz.

Jesli cos takiego było już opisywane na tym Forum - to z góry przepraszam Modów za Bis

Między innymi :

Wymieniłem :

- Silniczek krokowy
- Świece
- Kable WN
- Filtr paliwa

Sprawdziłem :

- Czujnik temp. silnika
- Zapłon
- Podłanczałem ECU z S-Coupe bez turbo 8V - silnik nie odpowiada wogóle :/

AUTKO NIEMA LPG


[ wiadomość edytowana przez: Pioneer dnia 2007-10-31 19:55:38 ]

[ wiadomość edytowana przez: Pioneer dnia 2007-10-31 20:11:36 ]
  
 
Wygląda to na niskie ciśnienie paliwa.

Kręcisz za mało paliwa dochodzi i gaśnie, po 4-5min w zbiorniku i przewodach wytworzy się ciśnienie i jest git.


Trzeba sprawdzić część układu paliwowego schowaną w zbiorniku paliwa, czyli wężyk łączący pompę paliwa z deklem zbiornika oraz samą pompę paliwa.

  
 
Ok , jutro postaram się tym zająć mimo Święta Zmarłych - bo niestety ale jak przyjdą jeszcze zimniejsze dni to bedzie kaplica !

Może jeszcze ktoś ma jakieś sugestie za każdą będe bardzo wdzięczny.
  
 
W accencie ktos mial taki problem - winien byl przewod paliwa od pompy - ze starosci nie trzymal cisnienia i sie rozprężał czy jakoś tak.
Sprawdz czy jest mgiełka z wtrysków podczas rozruchu. Albo coś z pompą paliwa - zatarta?

Pozatym ewentualnie mógłbybyc czujnik położnia wału.
  
 
Tutaj masz link do tego problemu: ::

problem



Dodam,że aby się upewnić,że w przewodach spada ciśnienie można podpiąć pompę paliwa "na krótko" na kilkanaście sekund (zakładam,że u Ciebie pompka startuje dopiero z kręceniem rozrusznika jak u mnie)-wtedy podbije ciśnienie i powinien zapalić odrazu... prawdopodobnie koło chłodnicy masz wolną kostkę z przewodem(do testowania pompy)-jeśli doprowadzisz do niej "+" np z akumulatora-pompka zaskoczy i podpompuje ciśnienie-powodzenia..

[ wiadomość edytowana przez: swap dnia 2007-11-01 11:03:14 ]
  
 
co do zlacza w scoupe to popatrz na foto TU
  
 
Czy masz zawór EGR(recyrkulacji spalin) powinien się załączać dopiero przy 50 stopniach.
  
 
Witam

Tak jak pisałem , zabrałem się dzisiaj za kolejne działania.

Wymontowałem listwe wtrysków i po zakreceniu rozruchem paliwo JEST podawane przez pompe na 4 wtryski - takze chyba to raczej nie jest wina pompy ani przewodów ani tez samych wtrysków

Co jeszcze mogę (powinienem) zrobić we własnym zakresie ?

krzych100
1. Za co jest odpowiedzialny ten zawór EGR ?
2. Gdzie on się znajduje ?




[ wiadomość edytowana przez: Pioneer dnia 2007-11-01 17:35:22 ]
  
 
EGR służy do poprawienia ekologii silnika jeśli otworzy się za wcześnie lub zabrudzi spalinami to autko może przygasać na wolnych obrotach ale nie wiem czy on jest przy wtrysku czy tylko przy gaźniku.Ale po uruchomieniu silnika autkiem powinno dać się jechać w miarę normalnie. Tutaj jest jego opis i wygląd.
http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html
  
 
Dzięki krzych100 za szybką odpowiedz.

Niom , tego jeszcze nie sprawdzałem choć w sumie szczerze mówiąc pierwszy raz o czyms takim słysze - mysle ze warto to jutro skontrolować , po przeczytaniu opisu tej czesci , rzeczywscie moze ona miec na to wpływ. W moim autku jest turbinka więc troszke oleju wiecej idzie niz w modelu bez sprezarki co za tym idzie moze faktycznie jest z tym EGR cos nie tak. Dzieki za sugestię - jutro bede tego "szukac" i postaram się sprawdzic poprawność działania tego ustrojstwa

O ile jest takie coś w Autku na wtrysku


[ wiadomość edytowana przez: Pioneer dnia 2007-11-01 18:01:11 ]
  
 
Z tego co sie orientuje Scoupe nie posiada EGRu
  
 
Ooooo to chyba lipa z jutrzejszej ekspertyzy

Macie moze jeszcze jakies sugestie ? - co bym czasu jutro nie zmarnował )

Mam jeszcze pytanie :

Czy to miało by coś wspólnego z łapaniem " lewego " powietrza ? np. poprzez nie szczelny idealnie , układ wydechu (głownie chodzi mi o odcinek łączący turbinę z kolektorem wdechowym) bo stamtąd wiem ze leci troche spalin (niestety ale poprzedni własciciel nie potrafił poskrecac dokładnie układu wydech. po wymianie uszczelki - ja za to się zabiorę ale to juz raczej jak bede posiadał do tego odpowiednie niejsce (garaz) bo to raczej roboty na cały dzionek :/

Czy to moze być przyczyną ???

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Pioneer dnia 2007-11-01 18:30:41 ]