Accent 1.5 marna kompresja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj miałem okazję zostać posiadaczem czegoś takiego: Hyundai Accent 2000r.

wszystko ładnie pięknie, auto z niespełna 60 kkm ale pomiar silnika prawdę powiedział: gar 1 i 2 oraz 4 po 10.5 atm zaś trzeci 13 atm.
Do tego chłodnica klimy, maska, zderzak, wzmocnienie zderzaka do wymiany - pas przedni przy odrobinie chęci do naciągnięcia.

Czy kompresja w silnikach 1.5 tak szybko pada? Chyba min. powinno być 12 atm na gar.
  
 
z pewnoscia tak nie jest-moj ma blisko 100 tys i zyleta.znajomy ma blisko 200 tys.[mk1]-to samo.
a najciekawsze ,ze np.w GB takie auto w stanie idealnym,bezwypadkowe bez trudu mozna kupic TANIEJ niz ten rozbitek....
  
 
Sproboj CERAMIZERA. Mi ladnie wyrownalo kompresje na wszystkich cylindrach.
  
 
Cytat:
2007-11-02 21:21:37, e-gen pisze:
Dzisiaj miałem okazję zostać posiadaczem czegoś takiego: Hyundai Accent 2000r. wszystko ładnie pięknie, auto z niespełna 60 kkm ale pomiar silnika prawdę powiedział: gar 1 i 2 oraz 4 po 10.5 atm zaś trzeci 13 atm. Do tego chłodnica klimy, maska, zderzak, wzmocnienie zderzaka do wymiany - pas przedni przy odrobinie chęci do naciągnięcia. Czy kompresja w silnikach 1.5 tak szybko pada? Chyba min. powinno być 12 atm na gar.


Cześć. Ceramizer tak ci pomoże jak umarłemu kadzidło. Sprawdz
co jest przyczyną słabego ciśnienia. Mogą być przedmuchy na tłokach, nieszczelne zawory, lub przedmuchy między cylindrami. Te silniki mają bardzo mało uszczelki między cylindrami. Wpuść pod każdą świecę po parę kropel oleju i zmierz ciśnienie, jeżeli zostanie słabe to pewnie zawory, jak podskoczy to przedmuchy na tłokach. W każdym razie zacznij od zdjęcia głowicy i wszystko będziesz wiedział. Ja na takim silniku mam 200 tyś i chodzi jak nowy. Chociaż kiedyś stracił ciśnienie, bowiem wytarty wałek rozrządu /hydrauliczne popychacze/ podbijał zawory kiedy tłok szedł do góry. Wymiana wałka naprawiła usterkę. Według mojej wiedzy w normalnych warunkach użytkowania cylindry wycierają się równomiernie. Różnica świadczy o innej usterce.
Powodzenia.
  
 
Również stawiam na uszczelkę, ponieważ przy próbie olejowej ciśnienie nie podskoczyło.

Zaintrygowałeś(aś) mnie informacją o hydraulicznych kompensatorach luzów zaworowych; byłem przekonany że w tym silniku ręcznie ustawia się zawory.
  
 
fakt,luzy zaworow sa hydraulicznie kasowane
  
 
właśnie znalazłem potwierdzenie tej informacji; ciekaw jestem od kiedy 1.5 wyposażyli w hydraulikę?
  
 
juz w ponym 1,5 były samoregulujące luzy zaworowe
  
 
Cytat:
2007-11-04 11:28:21, pioter2647 pisze:
juz w ponym 1,5 były samoregulujące luzy zaworowe


Z tego co wiem to w Pony byłe montowane tre same silniki co w Scoupe I generacji, a w nich na pewno zawory ustawia się ręcznie
  
 
chyba że PONY po swapie z Accenta
  
 
kurcze - a ja byłem przkonany ze pony ma samoregulujące zawory. ostatnio cos zaczęlo mi stukac, chyba trzeba wyregulować. dzieki chłopaki
  
 
no to gratulacje e-gen nowego nabytku oby wiernie sluzyl
  
 
Lantrą; 3 lata i 100 kkm
tym mam nadzieję pojeździć dłużej
  
 
Trochę części

Chłodnica klimy
chłodnica

Zderzak b.ładny
zderzak

Maska
maska

[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2007-11-05 11:34:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2007-11-05 11:34:59 ]
  
 
dzięki kpawel za pomoc,
tą maskę oglądałem i wydaje się mieć wgnioty, jakby po gradobiciu; więc raczej wezmę za 250 zł zapodkładowaną do malowania;

chłodnica klimy musi poczekać do wiosny (nie jest niezbędna a kasa się przyda na pewno na inne rzeczy)

zderzaka nie biorę pod uwagę, gdyż mój ma jedynie pęknięcie więc nie ma sensu wydawać kasy; BTW sedan ma inny zderzak przedni i tylny; pasowałby ale jest inny