Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() uli_871 kraków/krosno | 2007-11-03 07:47:44 zalej borygo, borygo eco, petrygo, obojetne byle nie zamarzał zbyt szybko. borygo eco ma temerature zamarzania -37 st C więc zalewaj spokojnie ![]() |
![]() gumbas5 Sympatyk FEFK ![]() German Style Katowice | 2007-11-03 08:06:17 pamiętaj o spuszczeniu obecnego płynu z bloku silnika |
![]() tomek_1976 Ford Escort MKVI Ghi ... Słupsk | 2007-11-03 12:06:44 Zalej oryginałem Forda. Mieszasz go w stosunku 1 do 1 z wodą.
Pamiętaj o spuszczeniu całego płynu z układu. Dwie śruby jedna na bliku silnika druga w dolnej części chłodnicy. Po dolaniu, daj Essi popracować około 10 min - sprawdz poziom, przejedź się z 20 km, po tym dystansie silnik powinien się odpowietrzyć, jeśli to konieczne dolej płynu. Cała operacja zajmuje około 20 minut. |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-11-03 12:39:17 zeby spuscic caly plyn z uklady trzeba by wymontowac pompe wody oraz nagrzewnice ![]() |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2007-11-03 13:01:38
Oczywiście destylowaną - nie mieszaj z kranówką bo zakamienisz blok.
wystarczy dać więcej koncentratu niż wody - oczywiście jeśli miesza się z tym płynem co masz zalany. |
wakol Escort Wrocek | 2007-11-21 11:07:12
A co jeśli spuściłem plyn tylko z chłodnicy? Potem zalałem nowym innym (BORYGO). NIe spuszczałem płynu z bloku silnika. Czy jest to koniecznością? |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2007-11-21 11:41:55 A co miałeś zalane wcześniej?
Jesli nie spuściłeś z bloku a miałeś już syf, to sprawdź sobie temperature zamarzania płynu bo możesz się zdziwić pewnego ranka jak pękniętą głowice albo blok zobaczysz. ja w zeszłym roku przy wymianie termostatu zalałem też Borygo(miałem niezły syf w układzie po poprzedni właścicielu) a nie przepłukałem układu. W tym roku sprawdziłem temp. zamarzania i mam -28C. Tyle tylko że płyn ma kolor rudo-brązowy. |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2007-11-21 18:54:14 Witam
podepnę się do wątku ![]() orientacyjnie co ile km trzeba wymieniać płyn chłodzący ![]() Piotrek |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-11-21 19:13:46 Praktycznie we wszystkich płyn się robi rudo-brązowy. Taka domena silników...
Należy spuścił zewsząd płyn, gdyż całkiem sporo go zostaje w zakamarkach i 1. zostaje syf 2. rozcieńcza nowy płyn o niskiej temperaturze zamarzania. Wymieniać należy co jakieś 2 lata. Najlepiej przed zimą podjechać do jakiegoś sklepu i sprawdzić tem. zamarzania. Patrzcie czy płyn może być stosowany w chłodnicach aluminiowych. |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-11-21 19:19:03 plynu nie trzeba wymieniac tak czesto. ciekawe jakim cudem ma on rozsadzic glowice lub blok ? predzej gumowe weze do nagrzewnicy wywali. ja jezdzilem 8 lat na jednym plynie i nigdy nie mialem zadnych problemow. nawet producent nie przewiduje jego wymiany.zeby wymienic caly plyn musialbys wyjac nagrzewnice i pompe wody - chyba nie ma to wiekszego sensu,pozdr
[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-11-21 19:20:01 ] |
PiotrekA Escort 1.8D '94 Piotrków Trybunalski | 2007-11-21 19:20:34 No mój ma narazie niebieskawy kolor ![]() |
![]() pepsi_rulz Ford Escort MK4 Wrocław | 2007-11-21 19:29:46
płyn ma to do siebie ze z czasem moze tracic wlasciwosci, np troche wody se biedak wchlonie itd. a jak bedzie jej duzo, to zamarznie. a woda akurat niestety (lub stety) ma te wlasciwosc ze przy zamarzaniu zwieksza objetosc. Sila jest wbrew temu co sie moze wydawac dosc spora. |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-11-21 19:35:57
kolego ja rozumiem, ale weze gumowe puszcza duzo szybciej niz glowica czy blok, wiec to raczej je zamarzajaca woda rozerwie jesli juz ![]() |
![]() Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2007-11-21 19:40:16
8 lat nie wymieniałeś ![]() ![]() Jak kto dba, tak ma ![]() ![]() Płyn się starzeje, należy go wymieniać co jakiś czas. Nie jest to kwestia życia i śmierci co 2 lata, ale na bank trzeba kontrolować jego stan i co jakiś czas zlać ten syf. A zamarzający płyn siłę ma olbrzymią. Może rozsadzić wiele rzeczy. Węże i owszem, ale już choćby chłodnic idzie na pierwszy strzał... |
![]() szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2007-11-21 20:25:07 Producenci płynów na ogół przewidują wymianę płynu chłodniczego co 3 lata.
Ja miałem wymienić w tym roku, ale pech chciał, że w ciągu ostatnich 4 miesięcy miałem trzy poważne wycieki płynu i za kazdym razem dolewałem nowy. Więc mogę przyjąć, że układ się w miarę przepłukał. Raz to była nieszczelna pompa wody, drugim razem jakiś gumowy wąż sparciał i się polało. A dziś trzeci -jadę sobie miastem staję na światłach, a tu taaaaakie pięęęęęęękne kłęby pary spod machy lecą, że szok... No więc wymieniłem dziś wszystkie możliwe gumowe węże.... i znów zalałem świeży płyn... |
![]() mirasescort Ford Escort MK6 Wrocław | 2007-11-21 21:05:32 Witam ja wymieniałem płyn po 6 latach i był zielony. Spuszczałem z chłodnicy, a zeby spuscic z bloku to az odkreciłem rozrusznik aby doisc do koreczka i co nic nie pociekło wszystko chłodnica wyleciało. Teraz mam juz 3 rok cos niebieskiego bo nie pamietam co to było i jak cos to bede najwyzej sprawdzał czy nie zamarza w wyrównawczym bo chyba teraz tez dopiero po 6 latach bede wymieniał, bo czeste wymienianie szkodzi gumom. |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2007-11-21 21:26:08
a jakby mogli to by zalecali wymiane co miesiac ![]() ![]() ![]() |
![]() cuda Legnica | 2007-11-21 21:33:25 ja u siebie wymienialem plyn w chlodnicy gdzies po7-8 latach i to tylko dlatego bo bylo robione przy ukladzie i nie mialem wtedy org. koncentratu wiec ubytek zostal uzupelniony woda. Potem wymiana plynu i zalalem uklad koncetratem(motorcfafta) z woda (50/50), a w instrukcji obslugi pisze ze nie przewiduje sie wymiany plynu chlodniczego |