Polonez 2000rally - potrzebuję info oraz pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem Poloneza 2000 przygotowanego częściowo do zawodów.



Potrzebuję kilka info apropo przygotowania sprzętu. Aktualnie siedzi tam seryjny motor 2.0 gaźnikowiec, do samochodu dostałem podwójny IDF 40 z kolektorem ssącym. Podobno były wcześniej zamontowane w aucie, ale jechać nie chciało. Silnik będzie budowany od nowa, dlatego prosze Was o pomoc. Jeżeli ktokolwiek posiada jakiekolwiek wyczynowe, seryjne części silnikowe do tego motoru, jak również konkretne informacje o stosowanych częściach to proszę o kontakt. Mam możliwość "kopiowania" pewnych elementów, głównie wałków... Prosiłbym również o różne info apropo części np. zaworów (średnica), sprężyn zaworowych, samych wałków. Poszukuję też kogoś, kto pomoże wszystko odpowiednio zestroić...


Mam też pytanie co do samego mostu. Aktualnie siedzi tam seria 4,1 ale kupiłem również SZPERĘ i NOWĄ KRÓTKĄ skrzynię (złożoną przez pana Mandrelę)...dlatego potrzebuję krótkiego mostu. Zastanawiam się nad 4,55 ale może ktoś ma inne, sprawdzone propozycje...oczywiście samochód będzie używany jedynie w zawodach, dlatego interesuje mnie głównie przyspieszenie no i oczywiście żywotność. Dlatego czekam na wszelkie sugestie.





W aucie zamontowana jest klatka, wygląda na samoróbkę i nie spełnia aktualnych norm zał.J, ale poprzedni właściciel zarzekał się, że jest to oryginał z lat 80-tych montowany kiedyś do Poldków, może ktoś będzie w stanie pomóc w tej materii? Mam też "bezpieczny" aluminiowy bak paliwa do zamontowania we wnętrzu, który pozostał mi jeszcze sprzed lat...




Autko ma być używane głównie w sprintach, docelowo chciałbym pojechać nim 3-ligę (jeżeli temat wypali) może Wyścig Górski (raczej jako pokazówka). Chciałbym również zamontować w nim wspomaganie, mile widziany manulaik jak podpiąć przekładnię z Caro+ do silnika 2.0. Czekam na wszelkie porady i propozycje. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mógł ktoś udostępnić homologację Poloneza z silnikiem 2000. Za wszelkie rady i pomoc z góry dziękuję! Pozdrawiam

Mirek Sówka
www.mp-rally.pl
mp-rally@wp.pl
507062726
  
 
Przekładnię z plusa ma zamontowaną wraz z pompą znajmomy w poldku 2.0 - na pewno stopkę filtra oleju ma z argenty 2.0 , koło pasowe ze 132 3 bieżniowe. Tyle co widziałem więc napęd jest na zwykły pasek klinowy. Jeśli chodzi o przekładnię to musisz wyciąć większą dziure we wsporniku pedałów (o ile nie masz nowszego lub lucasa) oraz skombinować dony krótszy kawałęk drążka kierowniczego od wersji ze wspomą.
Jak coś to wal na priva lub do mnie na gg. (sam mam taką pół-rajdówkę z DOHC oraz mam kumpla co ma coś podobnego jak ty.)

Zrób jeszcze fotki komory silnikowej.


[ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2007-11-04 18:06:47 ]
  
 
witam
niechciało jechać na idf-ach po podstawy pod gaźniki posciagało przy spawaniu i raz nawet pękł jeden z gaźników na wyścigu , tak ze zacznij od splanowania kolektora ( podstawy ) i zibacz wtedy czy bendzie chodziło , bo pamietam ze w sumie nawet sobie radził z tymi gaźnikami
p.s ile dałes ?
pzdr

co do klatki to gadałem kiedyś z Borczykiem i faktycznie klatka pochodzi z epoki , kupił ją chyba na hodze z tego co pamietam

[ wiadomość edytowana przez: fsosport dnia 2007-11-04 18:11:32 ]
  
 
Witam
Mógłbyś pokazać bliżej tą szperę i środek skrzynki biegów
Czy to są te części co ostatnio były na hodze?
Pozdrawiam

Klatka faktycznie wygląda na orginał czy auto przechodzi BT na niej? Bo grubośc to chyba 38mm
  
 
pokaż więcej zdjęć tej maszynerii
  
 
ta szpera to z grubsza wygląda jak phantomgrip , chyba ,że się mylę , można jakieś foto z innego ujęcia ?
  
 
Aby klatka przeszła BT pałąk główny musi by wykonany z rury fi 50mm i grubośc ścianki 2-2,5mm, natomiast pozostałe zastrzały muszą miec fi 40mm i ściankę 3,5mm. Piszę z pamięci więc jak coś pokręciłem to poprawcie. Klatka w tym poldku faktycznie wygląda na ex OBR ale ma dodatkowe zastrzały ukośne z tyłu i poprzeczny w pałąku głównym. Rury to chyba tak jak Winiar pisze 38mm choc mogą też byc 35mm bo i taką klatkę przewidywała homologacja. Wydaje mi się, że kiedyś ta klatka była na naszej giełdzie. Co do szpery czy to aby nie phantom grip?
  
 
Może ktoś mię uświadomić co to jest za szpera ..albo przynajmniej na jakiej zasadzie ona działa ??? Pozdro dzięki
  
 
Phantom grip - ale nie robmy tutaj OT.
  
 
Tak, szpera to phantomgrip. Pochodzi z jakiegoś "kanta", który z końcem lat 80-tych śmigał w RSMP (Malinowski lub Maliniak...nie wiem dokładnie, info byłego właściciela). Jeżeli będą chętni, to myślę, że będzie możliwość, żebym ją skopiował. Zobaczę jednak, jak to się sprawuje. Zdjęcia skrzyni postaram się zrobić jutro. Jest to IV-ka skrócona, ale niestety nie znam żadnych szczegółów (może będę wiedział coś więcej we środę).

Skoro klatka to ex OBR, to bardzo dobrze, nie będę jej zmieniał, przy czym nie ma szans, żeby przeszła aktualne BT.

Szukam kompletnego przełożenia 4,55 jeżeli ktoś ma jakiś namiar, to proszę o prv.

Tutaj jeszcze kilka foto. Od soboty będzie częściowo rozbierany, to podeślę w przyszłym tyg. więcej zdjęć.



Wnętrze pójdzie do małej przeróbki (kierownica i fotele będą na sprzedaż)




  
 
Nie jestem biegly w sprawach homologacji i zal. J oraz BT, ale czy jezeli samochod posiada wyposazenie zgodne z jego homologacja na dany rok to nie moze startowac w klasie historycznej. Podejzewam ze wiele rajdowek z lat 60tych i 70tych nie spelnia wspolczesnego zalacznika J.
  
 
4:55 miały poldki trucki , przeespawasz mocowania i masz cały dyfer , albo rozbierasz i masz samo przełożenie , tylko ciężkawo z regulacją tego - trzeba mieć wiadro dość trudnodostępnych podkładek regulacyjnych . Może nie składaj tego na tak krótkim przełożeniu i podwójnych gaziorach , bo będzie szybsze od mojego kanta

dyfry z trucka chodzą po 200-300 zł
  
 
Ładny borewicz i te poszerzenia takie stratosowe Czy ta szpera i skrzynia to z ogłoszenia z hogi? Co do kompletnego mostu z trucka to mogę załatwić za 100zł kompletny nie wyj**
Aż mnie zazdrość bierze jak widze Twojego borewicza
  
 
Mp pochwal sie ile dałes za to cudo ?
  
 
to nie jest borewicz
a troszke zalatuje drutem a nie 2000rally, sorki ale to moje zdanie
  
 
Cytat:
2007-11-05 20:12:39, kania_ pisze:
to nie jest borewicz a troszke zalatuje drutem a nie 2000rally, sorki ale to moje zdanie


podzielam - chyba pierwszy raz w życiu sie z Tobą zgodze

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Akwarium czy pełen borewicz to prawie to samo Zewn. auto jest OK tylko komora silnika jakaś taka seryjna no i wnętrze też niezbyt ale jak dla mnie ogólnikowo ładnie się zapowiada.
  
 
Cytat:
2007-11-04 21:28:49, enes pisze:
Aby klatka przeszła BT pałąk główny musi by wykonany z rury fi 50mm i grubośc ścianki 2-2,5mm, natomiast pozostałe zastrzały muszą miec fi 40mm i ściankę 3,5mm. Piszę z pamięci więc jak coś pokręciłem to poprawcie.



Tak - pokręciłeś:
45 x 2.5 (1.75“x0.095“ ) lub 50 x 2.0 (2.0”x0.083" ) - Pałąk główny lub pałąki boczne odpowiednio do konstrukcji
38 x 2.5 (1.5“x0.095“ ) lub 40 x 2.0 (1.6“x0.083“ ) - Półpałąki i pozostałe elementy klatki bezpieczeństwa.

Zresztą wszystkie regulaminy i załączniki (w tym załącznik J dotyczący bezpieczeństwa) są dostępne na stronie PZMu.


[ wiadomość edytowana przez: TomcatT4 dnia 2007-11-05 21:14:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: TomcatT4 dnia 2007-11-05 21:18:04 ]
  
 
No ale panowie od czegoś trzeba zacząć ja już swojego bolida buduje prawie dwa lata a dalej nie zapiołem żadnego boka choć mam już wrzuconego DOHCa po remoncie i wszystko w kancie wymienione na nowe :] chyba jestem pedantem albo coś takiego heee...no nic jutro jadę do elektryka coby mi zrobił elektryke a potem będę myślał dalej. Myślę że poldi ma zadatki na dobrą rajdówke. Pozdro 600 i 3/4
  
 
No autko spoko, tylko ten "prawie stratopolonez -look" mnie troche odrzuca...