| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MP-rally Clio sport Rybnik | 2007-11-04 17:44:44 Witam! Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem Poloneza 2000 przygotowanego częściowo do zawodów.
Potrzebuję kilka info apropo przygotowania sprzętu. Aktualnie siedzi tam seryjny motor 2.0 gaźnikowiec, do samochodu dostałem podwójny IDF 40 z kolektorem ssącym. Podobno były wcześniej zamontowane w aucie, ale jechać nie chciało. Silnik będzie budowany od nowa, dlatego prosze Was o pomoc. Jeżeli ktokolwiek posiada jakiekolwiek wyczynowe, seryjne części silnikowe do tego motoru, jak również konkretne informacje o stosowanych częściach to proszę o kontakt. Mam możliwość "kopiowania" pewnych elementów, głównie wałków... Prosiłbym również o różne info apropo części np. zaworów (średnica), sprężyn zaworowych, samych wałków. Poszukuję też kogoś, kto pomoże wszystko odpowiednio zestroić... Mam też pytanie co do samego mostu. Aktualnie siedzi tam seria 4,1 ale kupiłem również SZPERĘ i NOWĄ KRÓTKĄ skrzynię (złożoną przez pana Mandrelę)...dlatego potrzebuję krótkiego mostu. Zastanawiam się nad 4,55 ale może ktoś ma inne, sprawdzone propozycje...oczywiście samochód będzie używany jedynie w zawodach, dlatego interesuje mnie głównie przyspieszenie no i oczywiście żywotność. Dlatego czekam na wszelkie sugestie.
W aucie zamontowana jest klatka, wygląda na samoróbkę i nie spełnia aktualnych norm zał.J, ale poprzedni właściciel zarzekał się, że jest to oryginał z lat 80-tych montowany kiedyś do Poldków, może ktoś będzie w stanie pomóc w tej materii? Mam też "bezpieczny" aluminiowy bak paliwa do zamontowania we wnętrzu, który pozostał mi jeszcze sprzed lat...
Autko ma być używane głównie w sprintach, docelowo chciałbym pojechać nim 3-ligę (jeżeli temat wypali) może Wyścig Górski (raczej jako pokazówka). Chciałbym również zamontować w nim wspomaganie, mile widziany manulaik jak podpiąć przekładnię z Caro+ do silnika 2.0. Czekam na wszelkie porady i propozycje. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mógł ktoś udostępnić homologację Poloneza z silnikiem 2000. Za wszelkie rady i pomoc z góry dziękuję! Pozdrawiam Mirek Sówka www.mp-rally.pl mp-rally@wp.pl 507062726 |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2007-11-04 18:04:45 Przekładnię z plusa ma zamontowaną wraz z pompą znajmomy w poldku 2.0 - na pewno stopkę filtra oleju ma z argenty 2.0 , koło pasowe ze 132 3 bieżniowe. Tyle co widziałem więc napęd jest na zwykły pasek klinowy. Jeśli chodzi o przekładnię to musisz wyciąć większą dziure we wsporniku pedałów (o ile nie masz nowszego lub lucasa) oraz skombinować dony krótszy kawałęk drążka kierowniczego od wersji ze wspomą.
Jak coś to wal na priva lub do mnie na gg. (sam mam taką pół-rajdówkę z DOHC oraz mam kumpla co ma coś podobnego jak ty.) Zrób jeszcze fotki komory silnikowej. [ wiadomość edytowana przez: swiety93 dnia 2007-11-04 18:06:47 ] |
rejser F&F Sympatyk Fiat Seicento Płock | 2007-11-04 19:03:20 pokaż więcej zdjęć tej maszynerii ![]() |
rafal125p polonez 1985 gorzów | 2007-11-04 21:18:07 ta szpera to z grubsza wygląda jak phantomgrip , chyba ,że się mylę , można jakieś foto z innego ujęcia ? |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2007-11-05 13:12:20 Może ktoś mię uświadomić co to jest za szpera ..albo przynajmniej na jakiej zasadzie ona działa ??? Pozdro dzięki |
bart322 F&F Sympatyk Jeep i passeratti Kobielice | 2007-11-05 13:20:02 Phantom grip - ale nie robmy tutaj OT. |
MP-rally Clio sport Rybnik | 2007-11-05 17:25:12 Tak, szpera to phantomgrip. Pochodzi z jakiegoś "kanta", który z końcem lat 80-tych śmigał w RSMP (Malinowski lub Maliniak...nie wiem dokładnie, info byłego właściciela). Jeżeli będą chętni, to myślę, że będzie możliwość, żebym ją skopiował. Zobaczę jednak, jak to się sprawuje. Zdjęcia skrzyni postaram się zrobić jutro. Jest to IV-ka skrócona, ale niestety nie znam żadnych szczegółów (może będę wiedział coś więcej we środę).
Skoro klatka to ex OBR, to bardzo dobrze, nie będę jej zmieniał, przy czym nie ma szans, żeby przeszła aktualne BT. Szukam kompletnego przełożenia 4,55 jeżeli ktoś ma jakiś namiar, to proszę o prv. Tutaj jeszcze kilka foto. Od soboty będzie częściowo rozbierany, to podeślę w przyszłym tyg. więcej zdjęć.
Wnętrze pójdzie do małej przeróbki (kierownica i fotele będą na sprzedaż)
![]() |
CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2007-11-05 17:51:40 Nie jestem biegly w sprawach homologacji i zal. J oraz BT, ale czy jezeli samochod posiada wyposazenie zgodne z jego homologacja na dany rok to nie moze startowac w klasie historycznej. Podejzewam ze wiele rajdowek z lat 60tych i 70tych nie spelnia wspolczesnego zalacznika J. |
HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2007-11-05 18:36:37 Ładny borewicz i te poszerzenia takie stratosowe Czy ta szpera i skrzynia to z ogłoszenia z hogi? Co do kompletnego mostu z trucka to mogę załatwić za 100zł kompletny nie wyj**
Aż mnie zazdrość bierze jak widze Twojego borewicza |
fsosport Rzeszów | 2007-11-05 19:12:34 Mp pochwal sie ile dałes za to cudo ? |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2007-11-05 20:12:39 to nie jest borewicz
a troszke zalatuje drutem a nie 2000rally, sorki ale to moje zdanie |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2007-11-05 20:23:37
podzielam - chyba pierwszy raz w życiu sie z Tobą zgodze ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
HEMIGTX F&F MEMBER PF125p/Polonez C 1983 Większyce | 2007-11-05 20:35:41 Akwarium czy pełen borewicz to prawie to samo Zewn. auto jest OK tylko komora silnika jakaś taka seryjna no i wnętrze też niezbyt ale jak dla mnie ogólnikowo ładnie się zapowiada. |
TomcatT4 CCS/Xsara II/Impreza ... Wrocław/Warszawa | 2007-11-05 21:13:27
Tak - pokręciłeś: 45 x 2.5 (1.75“x0.095“ ) lub 50 x 2.0 (2.0”x0.083" ) - Pałąk główny lub pałąki boczne odpowiednio do konstrukcji 38 x 2.5 (1.5“x0.095“ ) lub 40 x 2.0 (1.6“x0.083“ ) - Półpałąki i pozostałe elementy klatki bezpieczeństwa. Zresztą wszystkie regulaminy i załączniki (w tym załącznik J dotyczący bezpieczeństwa) są dostępne na stronie PZMu. [ wiadomość edytowana przez: TomcatT4 dnia 2007-11-05 21:14:24 ] [ wiadomość edytowana przez: TomcatT4 dnia 2007-11-05 21:18:04 ] |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2007-11-05 21:14:10 No ale panowie od czegoś trzeba zacząć ja już swojego bolida buduje prawie dwa lata a dalej nie zapiołem żadnego boka choć mam już wrzuconego DOHCa po remoncie i wszystko w kancie wymienione na nowe :] chyba jestem pedantem albo coś takiego heee...no nic jutro jadę do elektryka coby mi zrobił elektryke a potem będę myślał dalej. Myślę że poldi ma zadatki na dobrą rajdówke. Pozdro 600 i 3/4 |
Kermitdh Fiat 126p, BMW E30 Warszawa | 2007-11-06 01:04:15 No autko spoko, tylko ten "prawie stratopolonez -look" mnie troche odrzuca... |