Następca Espero - Który model wybrać ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, że Espero coraz częściej zaczyna płatać niemiłe figle i dodatkowo są problemy, z włożeniem wózka dziecięcego do bagażnika oraz zapięciem fotelika, zaczynam się oficjalnie rozglądać za następcą.

Następca ma spełniać następujące kryteria:
Nowszy konstrukcyjnie, kombi lub liftback z dużym bagażnikiem, nierdzewiejący, no i przede wszystkim w miarę mało awaryjny i tani w eksploatacji
No i raczej obstawiam za benzynką z LPG, bo obawiam się kupna starych diesli, a przebiegi roczne mam w granicach 20kkm.
Budżet: 15-18 tys, a więc nie za wielki.
Rocznik: `98 - `00.

Na oku mam następujące modele:
1. Opel Astra II kombi 1,8 16V Elegance
Przykładowa oferta
2. Opel Vectra B po Liftingu 1,8 16V lub 2,0 16V kombi lub liftback
Przykładowa oferta
3. Nissan Primera P11 po liftingu 1,8 16V lub 2,0 16V liftback
Przykładowa oferta
4. VW Golf IV kombi 1,8 16V lub 1,9TDi
Przykładowa oferta
Golf to raczej "zawodnik rezerwowy", bo ciężko znaleźć coś konkretnego w przyzwoitym stanie w tych pieniądzach.

Które z tych aut według was najlepiej spełni moje kryteria ??
Ja nie miałem do czynienia z żadnym tych modeli i dlatego wszelkie za i przeciw mile widziane.


Jak na razie moim faworytem jest Astra II, ale w sumie jest mi obojętne jaką marką z wymienionych będę jeździł.
  
 
Cytat:
2007-11-05 15:26:34, tommi-j pisze:
Jak na razie moim faworytem jest Astra II, ale w sumie jest mi obojętne jaką marką z wymienionych będę jeździł.



Dobrze kombinujesz!
Vectra - będzie droższa albo starsza, trochę droższe części.
VW w Polsce są "przeceniane" i nie wyrobisz się w kasie, żeby kupić naprawde dobry egzemplarz.
Primera jest o.k., ale trochę mnie dziwi ta cena - bałbym się.

Reasumując - asterkę łatwiej trafić krajową z normalną przeszłością, lpg znosi o.k., bagaznik w kombi wystarczający, awaryjność na akceptowalnym poziomie, części tanie...
W środku mniejsza od espero, ale tragedii nie ma.
Od siebie dodam, żebys poszukał auta z klimą - nieoceniona przy jeździe z dzieciakiem/ami.
Powodzenia!
P.
  
 
jesli chcesz duzy samochód to zastanow sie nad czyms takim

http://moto.allegro.pl/item259473818_galant_od_1szego_wl_ks_sewrisowa_tip_top_stan_.html

uzutkuje taki samochod od ponad roku tyle ze sedan i z silnikiem 2.5 i nie mam do niego najmniejszych zastrzezeń, a naprawde mozna je kupić tanio, jeszcze jedna zaleta to to ze jest to prawdziwy japończyk a nie skladany w europie.


Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-11-05 15:26:34, tommi-j pisze:
Następca ma spełniać następujące kryteria: Nowszy konstrukcyjnie, kombi lub liftback z dużym bagażnikiem, nierdzewiejący, no i przede wszystkim w miarę mało awaryjny i tani w eksploatacji No i raczej obstawiam za benzynką z LPG (...)



Cytat:
2007-11-05 16:19:19, Wiktor_ pisze:
jesli chcesz duzy samochód to zastanow sie nad czyms takim http://moto.allegro.pl/item259473818_galant_od_1szego_wl_ks_sewrisowa_tip_top_stan_.html uzutkuje taki samochod od ponad roku tyle ze sedan i z silnikiem 2.5 i nie mam do niego najmniejszych zastrzezeń, a naprawde mozna je kupić tanio, jeszcze jedna zaleta to to ze jest to prawdziwy japończyk a nie skladany w europie. Pozdrawiam



Wiktor, ja doczytałem o dużym bagazniku, a nie aucie...
A silnika gdi (z tego, co się orientuję) się nie gazuje, bo to bezpośredni wtrysk. Zresztą, motor 2.5 chyba nie jest "tani w eksploatacji"...
  
 
Jeżeli Niemieckie, to tylko TDI

Reszte olej, a 1.8 125 się wystrzegaj... Często palą dużo


  
 
Cytat:
2007-11-05 16:19:19, Wiktor_ pisze:
jesli chcesz duzy samochód to zastanow sie nad czyms takim http://moto.allegro.pl/item259473818_galant_od_1szego_wl_ks_sewrisowa_tip_top_stan_.html uzutkuje taki samochod od ponad roku tyle ze sedan i z silnikiem 2.5 i nie mam do niego najmniejszych zastrzezeń, a naprawde mozna je kupić tanio, jeszcze jedna zaleta to to ze jest to prawdziwy japończyk a nie skladany w europie. Pozdrawiam



Założenia są takie, że auto ma być mniejsze od Espero i na 100% nie sedan. Galant, fakt że niezły, ale za duuuży, sedan, no i GDI, czyli można zapomnieć o gazie. ODPADA !!
  
 
tez jestem za czymś innym a nie oklepanym VW może przerzuć sie na cos stylistycznie ladnego - złomgune 1 po face lifcie
  
 
Wizualnie bardzo ładna wydaje się być Vectra ...
Technicznie..hmm ponoc ople są dobre na miasto itp.
Noi blisko do importu części, wiec nie powinno być drogo w utrzymaniu..
  
 
a co sądzicie o takije furce stylistycznie fajna i nie jest oklepana tak jak VW MAZDA XEDOS
  
 
W tym Xedosie te felgi pasują jak pięść do nosa - auto wygląda jak ponton.
Aczkolwiek samo autko ładne.
  
 
Idealne auto po Espero, aby zbankrutować przy stłuczke/awariach
  
 
Cytat:
2007-11-05 17:39:11, rafalko pisze:
może przerzuć sie na cos stylistycznie ladnego - złomgune 1 po face lifcie



tez zaczynam sie rozglądac za czymś nowszym i odradzano mi złomgune, popatrz na oktawie wektry, mazdy 626
  
 
dlaczego nikt nie proponuje nuby kombi - nie jest już fajna ? Do tego jeszcze sporo kasy zostanie a wymagania spełni zapewne nie gorzej niż Asterka II czy nawet Vectra.
  
 
Z wymienionych na początku aut najlepsza zdecydowanie będzie vectra, sporo się ich naoglądałem bo też brałem pod uwagę vectrę jako następcę espero, tylko choć jest ich na rynku bardzo wiele, ciężko jest znaleźć dobry egzemplarz.
  
 
Cytat:
2007-11-05 18:01:23, Zoltar pisze:
Idealne auto po Espero, aby zbankrutować przy stłuczkę/awariach



a w ogóle wiesz jakie są ceny części do tego samochodu??? bo ja wiem okrętowałem sie w Japan Carsie i wcale nie są duże np. pasek rozrządu mówię o cenach w detalu kosztuje 75 zł, rolki ok 70 - 100 zł termostat
50 zł klocki do 100 zł wiec to chyba nie są ceny które mogą zrójnować
  
 
Jak dla mnie z tych samochodów wygrywa Vectra... Ale duża zasługe ma w tym ten silnik 2.5 V6 A jesli miałaby byc z mniejszym motorem to mysle ze ta primera zpełniłaby twoje oczekiwania.
  
 
Opel Astra II kombi 1,8 16V Elegance
bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem że nie jest to biały lakier, bo te były najgorsze jakościowo), awaryjność na średnim poziomie według rankingów... koszty utrzymania niskie, na poziomie espero... pod gaz zdecydowanie polecał bym silnik ośmiozaworowy... lepiej zniesie zagazowanie niż szesnastozaworowy... ale osiągi będą gorsze... coś za coś...

Opel Vectra B po Liftingu 1,8 16V lub 2,0 16V kombi lub liftback
Ojciec miał Vectre B przez 6 lat... kupił nową z salonu w 2000 roku z silnikiem 1,8 16V... straszne problemy z elektryką... bo był to full wypas, więc wszystko w elektryce... stąd ciągłe problemy z pierdołami... ciągle stała w serwisie... poza tym korozja pojawiła się już w drugim roku użytkowania, czyli w dwuletnim samochodzie!!! ...dodatkowo zajebiście niewygodne fotele i BARDZO mało miejsca na nogi na tylnej kanapie... ogólnie porażka ten samochód... jednak zawieszenie bardzo trwałe i twarde, ale w wersji kombi bardzo hałasuje na wybojach (dudni sobie)

Nissan Primera P11 po liftingu 1,8 16V lub 2,0 16V liftback
Primerka zbiera świetne noty w bezawaryjności... jedynym mankamentem jest wielowachaczowe przednie zawieszenie (podobne jak w Passatach B5 lub Audi A4) które jest bardzo drogie w wymianie i rozpiepsza się rekordowo szybko na polskich drogach...

VW Golf IV kombi 1,8 16V lub 1,9TDi
dokładnie tak jak napisałeś w pierwszym poście - w tym przedziale cenowym BARDZO ciężko o dobry stan, więc golfika bym sobie za te pieniążki podarował...

w tej cenie wybrał bym Astrę II

[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2007-11-05 18:39:20 ]
  
 
a może V40 ?
  
 
z aut, które podałeś brałbym Vectrę

swojego czasu też chcieliśmy kupić to auto....

założyłem nawet temat na forum vectry, możesz sobie looknąć

klikkkkkkkkkkkk

W sumie fajne auto, duże, ładne i wygodne... ale trochę zniechęciło mnie do niego to, że ma podobny silnik co nubira, a te lubią trafiać się żłopiące olej.....
No i porównując viki z Audi A6/A4 i MB W202 opel ciut odstaje jakością wykonania....

Na rocznik nie masz co patrzeć, patrz na stan auta...

przykładowe A4
klikkkkkkk

Ponoć lepiej brać 1.8 z turbo niż bez... z T pali mniej niż bez T, a różnica w mocy jest

przykładowa C-klasa

klikkkk

tutaj należy się wystrzegać diesli z pompami lucasa, reszta silników ma dobre opinie, silniki napędzane są łańcuchem, więc problem wymiany paska tutaj nie występuje, łańcuch spokojnie wytrzymuje pół mln km podobno. Minusem tego auta jest to, że ma z tyłu dość mało miejsca, ale np u mnie występuje fajny gadżet dla dzieciaków, podwyższane siedzisko...



pozdro
  
 
Cytat:
2007-11-05 18:03:39, Kula69 pisze:
tez zaczynam sie rozglądac za czymś nowszym i odradzano mi złomgune,



A jak to argumentowano?