Wspomaganie kierownicy - przycina.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Po przejechaniu przez kaluze przycina mi przez dluzsza chwile kierownice. Domyslam sie ze powodem tego jest luzny pasek napedzajacy pompe wspomagania. Pozatym kiedy na fula skrece kierownica to slychac wyrazny pisk z pompy wspomagania.

W zwiazku z tym mam pytanie czy mozna w jakis sposob naciagnac pasek aby sie nie slizgal
Jezeli tak to bardzo prosze o w miare mozliwosci wytlumaczenie jak to zrobic.

Z gory wielkie dzieki

  
 
WYMIENIĆ - chyba że chcesz sie bawic w smarowanie lepikiem - działa ale na krótko (oczywiście lepik do papy na zimno ).
  
 
Naciągnąć lekko. Na specjalnej śrubie z kanału, należy przy tym ściągnąć osłonkę dolną paska i przy alternatorze zobaczysz taką "podwójną" śrubę. Jedną poluzujesz kontrę a drugą, z ząbkami lekko naciągniesz pasek. 10 min roboty, jeden kluczyk 13 drugi nie pamiętam czy 19???
  
 
Piszcaący pasek to niestety charakterystyczna wada naszych wózków marki Ford.
Najczęściej piszczenie słychać po wjechaniu w kałużę czyli zamoczeniu paska lub w czasie rozruchu, gdy alernator jest mocno obciążony świecami żarowymi.
Jeżeli pasek jest zbyt luźno naciągnięty lub nadmiernie zniszczony to może powodować- tak jak to ująłeś- przycinanie pompy wspomagania lub/i słabe ładowanie.
Rada:
1. Jeżeli pasek jest zniszczony (popękany, rozwarstwiony, z wykruszonymi wypustkami klinowymi) to należy go wymienić na nowy.
2. Jezeli pasek jest w porządku to należy go naciągnąć. Oczywiscie ksiażki podają odpowiednie wartości siły nacisku w odpowiednim miejscu i wartość jego ugięcia. Są też specjalne przyżądy do pomiaru siły naciągu. Jednak praktyka podpowiada, że należy naciągać pasek stopniowo, tak by doprowadzić do momentu, w którym już nie występują objawy zbyt lużnego paska (nie piszczy, nie przycina). Jest to dość ważne, ponieważ zbyt mocne niepotrzebnie naciągnięcie spowoduje przedwczesne zużycie paska i łożysk wszystkich elementów nim napędzanych.
3. Jest jeszcze kwestia stanu kół pasowych. Jeżeli nie posiadają wyraźnych rowków klinowych a tylko zaokrąglone bruzdy lub są całkowicie płaskie to nalezy wymienić także koło pasowe.

Jeżeli w Twoim samochodzie pasek napędza pompę wspomagania i alternator, to naciąg paska reguluje się odchylając alternator (od spodu na kanale / podnośniku):
1. W pierwszej kolejnosci należy popuścić śruby mocujące alternator do silnika (dwie u góry-trudny dostęp!)
2. Następnie należy popuścić śrubę regulacyjną i przej jej pokręcenie naciągnąć pasek (śruba ta posiada zeby zazębiające się z zębatką na prowadnicy, co umożliwia naciąganie przez pokręcenie).
3. Zakontrować śrubę regulacujną i dociągnąć śruby mocujace alternator.

Dla mechanika 10 min./30-50zł

Jeżeli objawy ustąpiły to gratulacje a jeżeli tylko się troche poprawiły to trzeba mocniej naciągnąć pasek.

Warto zluzować pasek całkowicie i sprawdzić jak obracają się koła alternatora i pompy. Moze pompa jest zatarta i stawia duży opór albo łożyska alternatora są zużyte i huczą lub są zatarte i to one stawiają opór.

Pozdrawiam