MotoNews.pl
  

PF125+elektryczne wspomaganie kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Zakładał ktoś do poldka/PFa 125 elektryczne wspomaganie np. od sejczento? Da się wogóle coś takiego włożyć ?

Pozdrawiam
Artur
  
 
dać się da wszystko, pytanie tylko po co. Poza tym w seicento to raczej jest maglownica ze wspomaganiem, więc rzeźba musiałaby być ładna
  
 
W seju nie ma maglownicy ze wspomaganiem, bo wspomaganie jest w kolumnie kierowniczej - elektryczne.
Tyle, ze wersje ze wspomaganiem maja krotsza przekladnie.
  
 
Cytat:
2007-11-09 14:00:49, Poochaty pisze:
dać się da wszystko, pytanie tylko po co. Poza tym w seicento to raczej jest maglownica ze wspomaganiem, więc rzeźba musiałaby być ładna



Noooooo. raźba w g***nie jak nic... po co? na co? nielepiej wspomaganie hydrauliczne z polda, albo na siłownie się zapisać...
  
 
Cytat:
2007-11-09 14:05:05, bart322 pisze: Tyle, ze wersje ze wspomaganiem maja krotsza przekladnie.


Prawda , tylko - co to za różnica : 3,5 obrotu bez wspomy ( od skrajnego położenia do skrajnego ) , a 3 obroty z ...
  
 
http://www.allegro.pl/item266843200_wspomaganie_elektryczne_fiat_seicento.html

link do wspomagania od seja dla zobrazowania
  
 
Cytat:
2007-11-09 14:06:41, Furiosus pisze:
Noooooo. raźba w g***nie jak nic... po co? na co? nielepiej wspomaganie hydrauliczne z polda, albo na siłownie się zapisać...


tylko do df'a z silnikiem fiata nie wrzucisz wspomy od poldka.
  
 
a to czemu?
  
 
nie ma nadlewu na bloku do przykręcenia wspornika można to zrobić , ale trzeba ruszyć głową
  
 
To że nie ma wspornika to nie jest rzecz nie do przeskoczenia...
  
 
Gdyby chcieć zamontować pompę wspomagania na dorobionym wsporniku tak jak się to robi w starych silnikach polonezowskich, to mamy kłopot w postaci czujnika ciśnienia oleju... Trzebaby kombinować z zamontowaniem pompy w innym miejscu albo przeniesieniem czujnika w jakieś inne miejsce kanału olejowego.
No i trzebaby dokombinować dodatkową bieżnię na deklu odśrodkowego filtra oleju, albo napędzać wszystko jednym paskiem, co pewnie pociągałoby za sobą konieczność montażu jakiegoś napinacza...
Ale wszystko się da, trzeba tylko trochę fantazji, umiejętności, warunków i czasu.
  
 
Brak nadlewów - jest w necie rysunek tech. wspornika
Czujnik oleju - podstawka pod filtr oleju z wyjsciem na czujnik

napęd - i tu pojawiają się problemy.... przeróbka z łańcucha na pasek powoduje że gra nie warta świeczki....
  
 
Jesteś pewny co do tej podstawki filtra? Bo podobno w wypadku filtru bocznikowego nie da się tak zrobić - pomiar ciśnienia będzie przekłamany.
A przeróbka napędu rozrządu? Po co? Prościej wyrzeźbić u jakiegoś tokarza koło pasowe z jedną bieżnią przykręcane do filtra odśrodkowego na te 6 śrub na obwodzie. Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę...