MotoNews.pl
8 Bingo S4 optymalne ustawienia [długie] (199294/0)
  

Bingo S4 optymalne ustawienia [długie]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem po kilku godzinach przeglądania forum i przeczytałem chyba wszystko co było na temat Bingo S4.

Teraz samochód: Renault Megane '97 + Bingo S4 + Lovato + zbiornik Stacko, silnik E7J 1.4 75 PS. 4 cylindry jedna cewka, monowtrysk.

Posiadam interfejs do Bingo i mam kilka prostych pytań:

1. Jak powinna zachowywać się sonda w programie do Bingo na biegu jałowym? Na forum raz czytam, że dobrze jest jeśli mieszanka jest bogata raz że sonda powinna latać od lewej do prawej?

2. Jakie ustawić PWA dla mojego silnika ? Obecnie ma 80.

3. Jak powinna wyglądać optymalna mieszanka i wykres oscyloskopu dla sondy w programie Bingo dla: biegu jałowego, 2200 RPM i np. 3000? U mnie po prostu wykres oscyloskopu dla lambdy jest zawężany...czy tak ma byc?
Bardzo również proszę o pomoc, gdyż na forum czytałem artykuł gdzie jeden z forumowiczów umieścił foto swojego wykresu oscyloskopu dla podobnych wartości RPM. Nie umiem już się do tego dokopać

4. Gazownik powiedział ze dla emulacji sondy lambda mam wybrać masa a TPS nie jest podłaczony pod komputer więc ma wybrać brak. Tutaj nie mam pytań ale nie wiem czy TPS może jakoś wpłynąć na pracę autka na LPG.

5. Jak ustawić zaawansowane pozycje silniczka krokowego? Forumowicze piszą że lepiej tego nie ruszać i że mają tam zera "0". Ja nie mam tam zer ale konkretne wartości. Czy ustawić tam zera???

Na koniec chciałem zapytać jak zorientować sie czy autko nie ma zbyt ubogiej lub bogatej mieszanki, co się będzie działo podczas jazdy lub pracy na biegu jałowym?

Zawsze samochód ustawiał Pan, który montował instalację, ale niestety działo sie tak że komputera podczas jazdy został wykasowany !!!! i musiałem jechac znów na regulację Gazownik ustawił kompa i długo ponad pół roku jeździłem bez problemów, choć często instalka przełącza się na benzynę bez powodu . Teraz sam chcę mając interfejs mieć mozliwość wglądu w ustawienia. Dodam jeszcze że ostatnio kiedy wykasował się eeprom gazownik powiedział że autko dostaje dwa paliwa i że nie da się ustawić kompa i że musi to zobaczyć na spokojnie. Udałem się więc do innego fachowca a ten stwierdził że krokowiec sie nie otwiera, wymienił na taki sam ale "spod lady" i jest OK, ale nie ufam jego ustawieniom komputera. Kiedy sam ustawiłem komputer wg. zaleceń z forum, autko chodzi super, ale nadal męczą mnie pytania powyżej.

Dziękuję za wytrwałość w czytaniu i za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Spicter

  
 
1. Sonda cały czas ma "biegać" od bogatej do ubogiej i z powrotem w całym zakresie obrotów.
2. PWA zależy od doboru miksera, regulacji reduktora itp. itd. Dla każdego silnika może być inne i dobiera się go indywidualnie. Nie ma jednej uniwersalnej wartości.
3. Rzeczywiście wykres sondy zawęża się w miarę podwyższania obrotów, stopień zawężenia zależy m.in. od szybkości reakcji krokowego, "bezwładności" całej instalacji, długości węża reduktor-mikser itp. Jeśli jednak w dalszym ciągu oscylacje są mniej więcej równe (podobnie jak podczas pracy na benzynie) to wszystko jest w porządku.
4. Nie podłączenie TPS skutkuje na dwa sposoby: wyklucza możliwość włączenia funkcji cut-off oraz nieco wydłuża czas reakcji krokowego na nagłe otwarcie/zamknięcie przepustnicy. Jednak podczas normalnej, spokojnej jazdy nie ma to zbyt wielkiego znaczenia. Emulacja; rzeczywiście w wielu autkach najbezpieczniejsze ustawienie to "masa".
5. Te ustawienia zmniejszają "bezwładność" układu, tym samym często poprawiają reakcję instalacji, ale jednocześnie najczęściej podwyższają spalanie. Żeby dobrze ustawić te parametry trzeba poświęcić sporo czasu i paliwa. Najlepiej to robić na hamowni.

Przełączanie na benzynę może być spowodowane słabym połączeniem z "masą" kompa LPG, słabym sygnałem o obrotach pobieranym najczęściej z cewki WN, ustawieniem w sofcie LPG w opcji sygnał cewki na "słaby" pomimo, że sygnał jest wystarczająco silny, problemami z czujnikiem temperatury reduktora (jeśli występuje), zbyt nisko ustawionym poziomem odcięcia zasilania przy maksymalnych obrotach.

PS. Niepotrzebnie zakładałeś nowy wątek, trzeba było się dopisać do istniejącego wątku o regulacji Bingo. W ten sposób robi się bałagan i trudniej potem innym użytkownikom znaleźć pomocny temat .
  
 
te regulacje zostaw doswiatczonym gazownikom
  
 
Danek , dziękuję za świetną i wyczerpującą odpowiedź!

Mam jeszcze pytanie.

Wydaje mi się że wszystko jest OK ustawione, bo autko bardzo ładnie chodzi podczas jazdy, spalanie w granicach 9-10l/100 km.

Problem mam z wolnymi obrotami tzn. kiedy autko schodzi z obrotów, to zbyt gwałtownie dobiega do 750 RPM na obrotomierzu, przez co wahają się i dopiero po długim czasie postoju trzymają się na 750-700 RPM. Czy to wina zbyt niskiego otwarcia maksymalnego silniczka krokowego dla biegu jałowego?
Dodam że na reduktorze gałka jest tak ustawiona aby mieszanka (sonda) latała od lewej do prawej, czyli nie jest ani uboga ani bogata. Na benzynie obroty najpierw dochodzą do około 1000 RPM i delikatnie spadaja po chwili na 750 RPM i jest OK. Na gazie niestety nie... a teraz przecież jeździmy cały czas na światłach + dmuchawa, wycieraczki.


Pozdrawiam i przepraszam za utworzenie nowego wątku o BINGO.

Spicter
  
 
Myślę, że ten gwałtowny spadek obrotów to wynik zbyt dużej wartości przyśpieszenia reakcji krokowego na zamykanie dla biegu jałowego w zaawansowanych ustawieniach krokowca. Możesz też spróbować podnieść trochę dolną granicę zamknięcia krokowego dla biegu jałowego w ustawieniach podstawowych czyli po prostu zawęzić mu widełki pracy na jałowym od dołu.

Ale może być też odwrotnie. Ten gwałtowny spadek może być spowodowany zalewaniem zbyt bogatą mieszanką. Musiałbyś dokładnie sprawdzić co się dzieje z mieszanką w momencie kiedy te obroty spadają.
W każdym razie to już kosmetyka, gratuluję udanej regulacji.