MotoNews.pl
  

Skrzynia biegow problem / drazek lata przod/tyl

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.

w tym miesiacu wydalm na essa 1900zl (konserwacja+zawiecha przod+sprzeglo wymiana)... pojawil sie nowy problem.

po odbiorze auta po konserwacji zauwazylem jedna rzecz, ktora staralem sobie wmowic jako moja chorobe psychiczna... mianowicie po wrzuceniu biegu, i puszczaniu sprzegla bylo czuc delikatne "pykniecie" na lewarku zmiany biegow... myslalem ze moze caly czas tak bylo a ja doszukuje sie problemow...

jednak teraz jak odebralem auto po wymianie sprzegla i wymianie oleju w skrzyni, to "pykniecie" jest ewidentne... malo tego - jak dodaje mocno gazu, to wyraznie czuc ze lewarek idzie (chyba) do przodu, a po puszczeniu gazu (chyba) wraca do tylu (niewiem tylko czy nie na odwrot).
biegi wchodza bardzo ladnie, nigdy nie bylo zadnych problemow poza wstecznym ale to podobno norma (czasem wskakiwal wsteczny, zaswiecaly sie swiatla wsteczne a po pusczeniu sprzegla nic sie nie dzialo...)

a i teraz jeszcze jedno po wymianie oleju chyba... tez ze skrzynia - jak auto toczylo sie do tylu z predkoscia napewno nie wieksza niz 5km/h, nie dalo sie wrzucic wstecznego... obroty 900, a skrzynia zachowywala sie jakbym jechal z predkoscia 20km/h do przodu i bylo tylko slychac jak zebatki sie "ocieraja". po zatrzymaniu samochodu do 0, wsteczny wskoczyl bez najmniejszego problemu.

czyzby znow czekaly mnie wydatki? jakiego rzedu? o leczeniu zeba za 500zl nie wspomne cudowny miesiac...

dzieki
pozdrawiam
  
 
Cześć, mi to wygląda na oberwaną poduszkę skrzyni biegów(tylną), miałem podobne objawy, i po wymianie ustąpiło. Weź dokładnie posprawdzaj poduchy .
Pozdro
  
 
No, posprawdzaj poduszki to jest raz,

A dwa: U mnie taki manewr z wrzucanem wstecznego przy jeździe (chocby 2 km/h) do tyłu nigdy nie przechodził. Od nowości.
Zawsze trzeba było zatrzymać wóz, dopiero potem wrzucać wsteka.
  
 
a to dlatego ze wsteczny nie ma synchronizacji.
  
 
witam...

sprawdzalem jeszcze raz mocowanie skrzyni biegow.. wyglada na to ze wszystko jest w porzadku. co moze byc jeszcze powodem takiego zachowania skrzyni? moze to byc cos w srodku?

nie jest to uciazliwy problem ale troche mnie martwi... niechcialbym zeby w trasie rozsypala mi sie cala skrzynia...


przypominam ze problem pojawil sie po wymianie sprzegla i dolaniu oleju do skrzyni..
zeby wymienic sprzeglo musieli chyba odkrecic skrzynie?


z gory dzieki
pozdrawiam
  
 
up...
  
 
No ale to chyba masz problem bardziej z mechanizmem zmiany biegów niż skrzynią.
  
 
Wojo moglbys cos wiecej pls?
jest wogole opcja zeby tam sie cos wiecej rozwalilo? oni niby tylko dolewali olej i jak przypuszczam opuszczali skrzynie zeby dobrac sie do sprzegla... w srodku raczej nie grzebali...

jakby sie dalo cos wiecej na ten temat to bylbym wdzieczny...

droga rzeszow/jaslo jest podobno nie przejezdna (o jej... zima strasznie zaskoczyla....) a juz wolalbym nie jechac na letnich kapciach w takich warunkach:/. wiec sprawdzenie tego w zakladzie gdzie bylo robione troche sie moze odwlec...

thx'
  
 
Też miałem kiedyś problemy z biegami, ja akurat większe, z 5 i R. Tak czy siak, z tego co piszesz, wydaje mi się że za Twoje problemy odpowiedzialny jest cały ten mechanizm od lewarka po skrzynię, wodziki, tam jest jakaś taka gałka plastkiowa, nie pamiętam dokładnie, ale to może dawać mocno w kość. Nie sądzę aby chodziło o skrzynię. -TU- masz przykład, oczywiście w Escorcie jest inne, ale tak poglądowo Ja do MTX'a kupowałem 2 lata temu za jakieś 200zł, zwykłe będzie tańsze, a zresztą ceny spadły
  
 
Hmmm, w zasadzie to teraz dopiero doczytałem od początku, wydawało mi się że trochę co innego opisywałeś, ale widać za długo tu siedzę i już mi się pierdasi Ze wstecznym to co piszesz to norma. Ale to pykanie... nie wiem. Mechanizm zawsze można sprawdzić.