Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() matizmat Sympatyk FEFK Padaczka Mk. VII 1.4 ... Zagórzany | 2007-11-11 09:28:41 Sprawdź sobie kolego drążki stabilizatora... To może być to, przynajmniej objawy na to wskazują ![]() |
![]() tjmdm Peugeot 307 SW Olsztyn | 2007-11-11 09:52:03 Przedni zawias to nie tylko tuleje wahacza ![]() |
![]() Jacekm_ Mazda 323F BJ 2.0 GT ... Łódź | 2007-11-11 10:13:50 Przekładnia kierownicza może mieć luzy, są jeszcze mocowania amortyzatorów w kolumnie, też mogą stukać. |
fryszard Escort Driver ![]() escort/s-max/explore ... Andrychow | 2007-11-11 10:15:18 gyme na drązku sabilizatora albo łączniki stabilizatora sprawdziłes?
|
![]() edmund47 saab 93 Lublin | 2007-11-11 10:20:35 a po zmianie biegu gdy puszczasz sprzeglo i dodajesz gazu tez slyszysz stuk? moze to przegub stuka.... |
wienia Ford Escort Kombi Tarnobrzeg | 2007-11-11 12:52:44 mialem takie same objawy i okazalo sie ze to laczniki stabilizatorow z przodu byly zuzyte, po wymianie tego i tulei stabilizatora (na oryginaly forda) wszystko jest ok. |
![]() mirasescort Ford Escort MK6 Wrocław | 2007-11-11 12:58:11 Potwierdzam łaczniki stabilizatora to bolaczka escorta. Na trzepakach tego nigdy nie wyczuja, a stuka strasznie. Ja pół roku temu wymienił niby na szajs za 26 zł szt. I cisza jak ta lala. Musisz wejsc na kanał złapac za ten łacznik i za zawias i samochod dociagac do ziemi i reka sprawdzic czy łaczniki maja luz, bo ja dopiero w ten sposób to zdiagnozowałem ![]() |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2007-11-11 14:11:31
no chyba wlasnie o lacznikach stabilizatora goscie mowili... hmm... w takim razie moze wymienie... ale pewnie w grudniu... kurcze ale ogladali to wszystko i stwierdzili ze narazie niema sensu... hmm... no jeszcze popatrze, poslucham... tak jak mowie - do grudnia ![]() dzieki |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2007-11-15 09:36:42 witam...
kolejna wizyta na kanale - inny mechanik... szukania godzina i nic... sprawdzilismy jeszcze caly uklad wydechowy, mocowanie skrzyni biegow (poduszki) i poduszki silnika... momentami myslalem ze wyrwiemy silnik ![]() (poduszki silnika i skrzyni sprawdzalismy szarpiac silnikiem w roznych kierunkach, po odpaleniu silnika dodajac gwaltownie gazu.. nic nie puknelo ani raz..) jeszcze pytania dwa z mojej strony: - jak mozna sprawdzic mocowanie amortyzatora nagorze? szarpaki, podniesc maske i cos zobacze/uslysze? - kolumna kierownicy - jak sie dobrac do tego? co tam moglo by ewentualnie pukac? da sie z kanalu? trzeba deske rozdzielcza sciagac? a moze ktos z okolic rzeszowa lub rzeszowa ma ochote sie przejechac? ![]() dzieki pozdrawiam |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2007-11-16 15:29:05 up... |
![]() diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2007-11-16 21:13:51 a powiedz czy przy szybkich, krótkich ruchach kierownicą lewo/prawo w stojącym samochodzie stuka coś jakby w środku kabiny? |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2007-11-16 23:14:47 nie... tak wiec wydawalo mi sie ze kolumna kierownicy OK... tak samo jak sie wejdzie pod auto i rusza kierownica... nic nie stuka...
jeszcze zauwazylem jedna rzecz... musze sprawdzic dokladniej - jak jade autem po dziurach ze skreconymi kolami (zakret o 180stopni o promieniu ok. 20m) to chyba nie stuka... dopiero po wyprostowaniu kierownicy sie tlucze... mowie dokladnie o zakrecie w lewo... jutro sproboje czy faktycznie to sie powtarza, czy tylko w jedna strone... dzieki |
szmichal Ford Escort MK7 gliwice | 2007-11-16 23:45:28 moim skromnym zdaniem to jednak łącznika stabilizatora (po skreceniu kolami w czasi jazdy zmienia sie ich naciąg i moga przestac stukac). wydatek niewielki warto zmienic |
![]() pebees MK VII Kraków | 2007-11-17 00:34:50 a drążek kierowniczy |
slowik8 MKV 1,6efi + LPG włocławek | 2007-11-18 15:38:11 ja też miałem ten problem wymieniłem wszystko co było możliwe z przodu ale stuki było nadal słychac ![]() |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2007-12-16 22:48:16 Podepnę się pod temat, bo chyba nie ma sensu tworzyć nowego.
No więc puka. Przy krótkich ruchach kierownicą lewo-prawo. Sworznie nowe, tuleje wahacza nowe, końcówki drążków ok, luzy na łożyskach ok. Porobiłem trochę eksperymentów i: 1. jeśli przy szarpaniu kierownicą druga osoba złapie za tylną część przedniego prawego koła i ciągnie, to przestaje stukać 2. Jak w pkt 1 tylko pchamy - stuka 3. po wczołganiu się pod auto wygląda mi na to, że jest jakiś luz w przekładni kierowniczej (ale nic nie chcę sugerować). Jest tam jakaś śruba do regulacji luzu? Jakieś pomysły? |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2007-12-23 14:26:06 Wjechałem dzisiaj na kanał. na 100% stuki pochodzą z okolic przekładni kierowniczej. I tutaj mam konkretne pytania, bo luz może być w dwóch tylko miejscach:
1. Czy jakoś się reguluje luz samej przekładni (zębatka <-> ślimak)? Jak? 2. Nie mam schematu tego ustrojstwa, ale domyślam się, że w tej rurze, do której dochodzi drążek od kierownicy, chodzi zębatka. Z niego wychodzą drążki kierownicze. Jak one są tam przymontowane? Jakiś przegub? Czy jest tam jakaś regulacja? |
![]() RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-12-23 14:30:09 hmmmm to moze to stukatko??? |