MotoNews.pl
  

Toyota Starlet 1,3 "98 paliwo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moje pytanie będzie z tych naiwnych ale dla mnie ważnych. Tankuję swoją Skarpetkę paliwem 98 często Ultimate na stacji BP. Niedawno ktoś mi powiedział, że jak się przedobrzy z oktanami to można uszkodzić silnik. Lać dalej 98 czy zmienić na 95? Licze na wyrozumiałość toyoto maniaków
  
 
Ten człowiek nie ma zielonego pojęcia o silnikach i mechanice.Ryzyko uszkodzenia powstaje podczas używania paliwa o mniejszej liczbie oktanowej.Dodam że wlewanie do starletki paliwa 98 okt. mija sie z celem i jest nieuzasadnione jezeli nie zostało poprzedzone zmianą ustawienia kąta zapłonu.
  
 
Dzięki Carinus,
ja się kompletnie na mechanice nie znam jednak mam wrazenie ze na benzynie 98 autko jest jakby dynamiczniejsze. Może to tylko sila sugestii? Czyli sugerujesz pozostać przy 95?
  
 
Cytat:
2007-11-11 20:48:18, carinus pisze:
[...]wlewanie do starletki paliwa 98 okt. mija sie z celem i jest nieuzasadnione[...]



A mnie się wydaje, że jak najbardziej uzasadnione i to nie tylko do Starletki. Przynajmniej jest cień szansy, że to paliwo będzie miało 95 oktan czyli tyle ile fabryka przewidziała, bo przy jakości naszej benzyny nie uwierzę że ma 98
Pozdro.
  
 
wg ksiazki do mojej corolci powinno sie lac co najmniej 91 octan to jak leje 95 to pewnie sie jeszcze mieszczę.
  
 
Według książki do Skarpetki powinno sie wlewac paliwo o liczbie oktanowej nie niższej niż 95. Nic nie pisze na temat górnej granicy, pewnie byle lotniczej nie wlewać
Przypomniałam sobie jeszcze, że straszono mie przepaleniem zaworów przy zbyt wysokiej liczbie oktanowej
  
 
.. raczej jak byś miał zbyt ubogą mieszanke..
  
 
Cytat:
2007-11-11 20:48:18, carinus pisze:
Ten człowiek nie ma zielonego pojęcia o silnikach i mechanice.Ryzyko uszkodzenia powstaje podczas używania paliwa o mniejszej liczbie oktanowej.Dodam że wlewanie do starletki paliwa 98 okt. mija sie z celem i jest nieuzasadnione jezeli nie zostało poprzedzone zmianą ustawienia kąta zapłonu.


To prawda ...komputer tak wyprzedza zaplon aby nie bylo detonacji- korekcja na podstawie knock sensora,ale nie wyprzedzi bardziej niz ma zapisane w pamieci ecu,lub w starszych modelach na ile pozwoli korektor w aparacie zaplonowym...czyli na ile przewidzial producent.
Im bardziej wyprzedzony zaplon tym wyzsze cisnienie spalania i uzyskana moc,do osiagniecia punktu krytycznego gdzie dalej wyprzedzajac zaplon cisnienie co prawda rosnie ale pole pracy maleje,dlatego ze przyrost cisnienia zaczyna dzialac hamujaco na silnik.
W tym wszystkim chodzi o to ze od momentu zainicjowania procesu spalania przez swiece do uzyskania maxymalnego cisnienia mamy do czynienia ze zwloka.Dlatego tak wyprzedzamy zaplon przed GMP aby max cisnienie przypadalo po Gornym Martwym Punkcie tloka.
Podczas normalnego przebiegu spalania czolo plomienia osiaga 20-60 m/sekunde,podczas detonacji 2000 m/sek co sprawia ze tracimy kontrole nad cisnieniem ktore przyrasta za szybko w momencie gdy tlok znajduje sie ciagle jeszcze w niewlasciwym polozeniu tzn daleko przed GMP.
Zeby zamieszac jeszcze bardziej dodam ze liczba oktanowa niema nic wspolnego z kalorycznoscia paliwa czyli iloscia ciepla Q jaka uzyskujemy ze spalania tej samej ilosci danego paliwa.
Liczba oktanowa okresla nam odpornosc paliwa na detonacje.
W praktyce jednak wyprodukowanie paliwa o wyzszej liczbie oktanowej wiaze sie z wieksza dbaloscia o jakosc i proporcje poszczegolnych skladnikow,co w konsekwencji skutkuje tym ze prawdopodobnie to paliwo posiada wyzsza kalorycznosc co bezposrednio odczuwamy jako wieksza moc.
Mozliwe jednak ze to co ma na etykiecie 98 w rzeczywistosci ma tylko 95 oktan ,a to ze silnik pracuje normalnie jak zalozyl producent nas dziwi,bo przyzwyczailismy sie do 95 czyli okolo78 oktan gdzie nasz silnik nie rozwijal pelnej mocy ze wzgledu na korekcje czujnika detonacyjnego.
Wniosek jest jeden nawet 120 oktan nam nie zaszkodzi jezeli nie przekroczona zostanie kalorycznosc,czyli cieolo Q ktorego nadmiar moze wypalic dziure w denku tloka.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Panie Big Elektronie za duzo to madrosci na moją biedną starą głowę. proszę o prostą meską odpowiedź 95 czy 98
I mam kolejne pytanie bo znowu kłopot się pojawił. Moja Skarpetka oszalała. Odpalam autko, rozgrzewam silnik, ruszam kiedy obroty spadają, jadę i np na światłach, stoje na luzie a silnik zaczyna wyć jakbym jedną nogę trzymała na sprzęgle a druga gaz do dechy a tymczasem obie nogi bezrobotne (tzn prawa na hamulcu). Albo dojeżdzam na miejsce i wrzucam luz i też silnik zaczyna wyć. Dziś stało się to samo kiedy rano rozgrzewałam silnik. Zawsze było tak ze trochę chodził na ssaniu, potem króciutko wszedł na jeszcze wyzsze obroty po czym obroty spadały do normalnych. Dziś jak wszedł na te jeszcze wyższe to musiałam auto wyłączyć bo miałam wrazenie ze odlecę jak helikopter. RATUNKU.
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:40:41, babajaga1307 pisze:
Panie Big Elektronie za duzo to madrosci na moją biedną starą głowę. proszę o prostą meską odpowiedź 95 czy 98 I mam kolejne pytanie bo znowu kłopot się pojawił. Moja Skarpetka oszalała. Odpalam autko, rozgrzewam silnik, ruszam kiedy obroty spadają, jadę i np na światłach, stoje na luzie a silnik zaczyna wyć jakbym jedną nogę trzymała na sprzęgle a druga gaz do dechy a tymczasem obie nogi bezrobotne (tzn prawa na hamulcu). Albo dojeżdzam na miejsce i wrzucam luz i też silnik zaczyna wyć. Dziś stało się to samo kiedy rano rozgrzewałam silnik. Zawsze było tak ze trochę chodził na ssaniu, potem króciutko wszedł na jeszcze wyzsze obroty po czym obroty spadały do normalnych. Dziś jak wszedł na te jeszcze wyższe to musiałam auto wyłączyć bo miałam wrazenie ze odlecę jak helikopter. RATUNKU.


Prostej odpowiedzi niema.Teoretycznie powinna wystarczyc 95 przy zalozeniu ze trzyma parametry.Praktyka jednak weryfikuje teorie najskuteczniej wiec jezeli czujesz ze przejezdzasz wiecej silnik pracuje ciszej a moc jest wieksza na 98 to tankuj ja bo to oznacza ze jej sklad jest blizszy temu co zaklada producent silnika,ale jezeli nie czujesz roznicy ,to po co przeplacac??

Temat nr 2
Niestety nie moge teraz pomoc od pewnego czasu placze sie po szpitalach i teraz jestem po operacji,tak ze do poolowy lutego niczego nie naprawie z powodu dziury w brzuchu ktora musi sie zrosnac.
Co do starletki to problem jest do szybkiego opanowania ...albo zawor isc do czyszczenia albo czujnik temperatury silnika.
Jesli chodzi o czujnik to moze skakac na rezystancji lub wiazka silnika jest uszkodzona.
Jezeli jest GAZ to czesto reduktor jest tak zalozony ze opiera sie o wiazke silnika i w koncu ja przetrze.
Ewentualnie zadzwon jak bedziesz u jakiegos kumatego mechanika to go naprowadze na temat jezeli nie znajdzie przyczyny...jest pare pomiarow do wykonania i diagnostyki na okolo godzine

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Niech ta dziura się szybko i bez komplikacji zrasta, z całego serca ci życzę ::
Znam tylko jednego mechanika ale on ine ma komputera. Czy do takiej diagnostyki potrzebny jest komputer? Jeśłi nie to pojadę do niego a na kartce sobie spisze co mi tu podsunąłeś. Pewnie się wścieknie, zepodważam jego autorytet ale co mi tam. Powiedz mi jeszcze proszę czym grozi jeżdżenie z takim defektem? Wybuchnę?
jeszcze raz życzę ci szybkiego i spokojnego powroru do zdrowia. Podobno na zrastanie dziur w brzuchu pomaga leżenie pod choinką i okładanie się prezentami

[ wiadomość edytowana przez: babajaga1307 dnia 2007-12-20 18:25:35 ]
  
 
Cytat:
2007-12-20 18:06:49, babajaga1307 pisze:
Niech ta dziura się szybko i bez komplikacji zrasta, z całego serca ci życzę :: Znam tylko jednego mechanika ale on ine ma komputera. Czy do takiej diagnostyki potrzebny jest komputer? Jeśłi nie to pojadę do niego a na kartce sobie spisze co mi tu podsunąłeś. Pewnie się wścieknie


Mozliwe ze tak,zauwazylem jednak ze im ktos wiecej wie tym mniej sie wscieka w takich momentach i nie odrzuca lecz chlodno weryfikuje kazda informacje...ale mozesz mu zasugerowac ze jak potrzebuje danych np na temat parametrow czujnika temperatury to moze smialo do mnie dzwonic.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer



[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-12-20 19:51:58 ]
[ powód edycji: naprawiłem cytat ]
  
 
AAA komputer nie jest potrzebny,wystarczy miernik i zworka

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Miałeś leżec i się zrastać. Dzięki za podpowiedzi wszelkie. nie wiem tylko czy jak pojade jutro do mechanika to nie wybuchne po drodze.