MotoNews.pl
  

Kataliztor? Czy inny pies?? (7AFE)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,

Tak się właśnie zastanawiam nad dwoma rzeczami.
Po pierwsze: istnieje jakieś szczęście na tym świacie?
Po drugie: Czy nadszedł kres żywota mojego katalizatora?
Jeżeli pierwsze pytanie jest w zasadzie retoryczne, to drugie wymaga pewnego doprecyzowania.
Otóż "akcja" przebiegała następująco, (Corolla 95 DX automat):
1. Lampka "Check" - diagnoza - kod 27 (opisywany przezemnie błąd, druga lambda)
2. Coroczna rejestracja pojazdu - kontrola spalin = panika na stacji diagnostycznej
rozgrzany silnik, 2300rpm: CO=4.28%
CO2= 12.1%
HC=273 ppm
O2=0.51%
lambda=0.893
Pierwszy wniosek - zmienić sonde (tą drugą)
2. Nowa lambda - zamiennik bosha. (Perzan, dzięki jeszcze raz za pomoc i sorry za 5 AM)
3. Po przejechaniu 34 km, check jeszcze raz zabłysnął, i świeeeci pięęęknie :/

... no i poradźcie...zmienic kata, czy nie.. może jeszcze coś sprawdzić??
  
 
.. dodatkowe dane:
Obecny error code to 25.
Podlega resetowaniu, to znaczy że jak zresetuję kompa nie wywala mi go odrazu.
Właśnie wróciłem z trasy. "Check" zapala się po około 60 km, i mam wrażenie, że wtedy kiedy samochód jest pod obciążeniem - pod górę + chęć lekkiego przyspieszenia (wrażenie może być mylne)...
25 wskazuje na cholernie dużą liczbę potencjalnych usterek:/

Macie może jakieś pomysły co jest najbardziej prawdopodobne?
(paliwo - Orlen -ZAWSZE ten sam, nawet ten sam dydtrybutor:/)
  
 
Cytat:
2007-11-12 20:30:32, skoda100 pisze:
25 wskazuje na cholernie dużą liczbę potencjalnych usterek:/


Z wrażenia zapomniałem napisać co i jak - w/g książki:
błąd 25 - czujnik O2 lub jego obwód - przyczyny - w kolejności:
1. wtryskiwacze
2. obwód sondy lambda (nie wiem której:/)
3 ECU (!?)
4. regulator ciśnienia
5. czujnik temperatury cieczy chłodzącej
6. czujnik temperatury powietrza zasysanego
7. przecieki spalin lub powietrza
8. zanieczyszczone paliwo
9. układ zapłonowy
Wymieniłem: świece, filtr paliwa, paliwo (inna stacja)
Samochód odpala, pracuje równo, nie szarpie podczas jazdy "nie gubi" płynu chłodzącego.. a "check" się świeci...
...Pomocy......
  
 
Cytat:
2007-11-17 22:48:13, skoda100 pisze:
Z wrażenia zapomniałem napisać co i jak - w/g książki: błąd 25 - czujnik O2 lub jego obwód - przyczyny - w kolejności: 1. wtryskiwacze 2. obwód sondy lambda (nie wiem której:/) 3 ECU (!?) 4. regulator ciśnienia 5. czujnik temperatury cieczy chłodzącej 6. czujnik temperatury powietrza zasysanego 7. przecieki spalin lub powietrza 8. zanieczyszczone paliwo 9. układ zapłonowy Wymieniłem: świece, filtr paliwa, paliwo (inna stacja) Samochód odpala, pracuje równo, nie szarpie podczas jazdy "nie gubi" płynu chłodzącego.. a "check" się świeci... ...Pomocy......


Najwazniejsze czy wydech jest szczelny od kolektora az za ostatnia sonde.
Z analizy widac ze silnik jest zalewany paliweem musi zdrowo zlopac.
tak ze trudno powiedziec w jakim stanie jest katalizator bo tego nawet nowy by nie dopalil.
Przyczyna jest jednak za bogata mieszanka

Po pierwsze czy jak sie nagrzeje do normalnej temp to ma normalny bieg jalowy czyli 700-800 nwk?
25 to sonda przed katem -zmierz rezystancje grzalki od 5-25 Ohm w zaleznosci jak nagrzana sonda-wazne aby nie bylo w Mohm
potem napiecie z komputera na wtyczce odpietej sondy i zalaczonym silniku.
Zasilanie grzalki okolo 12-14V
napiecie pomiarowe okolo 0.5V lub mniej wazne aby nie latalo na wartosciach
Mozna tez sprawdzic czy na odpietej sondzie nie poprawi sie sklad mieszanki.
Sonda moze cyganic na rozne sposoby.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
Najwazniejsze czy wydech jest szczelny od kolektora az za ostatnia sonde.



Kołnierze katalizatora na pewno szczelne. Łącznika ani wcześniej nic nie słychać.

Cytat:
2007-11-17 23:38:34, Bigelektron pisze:
[...]25 to sonda przed katem -zmierz rezystancje grzalki od 5-25 Ohm [...]



Pierwsza sonda u niego nie ma grzałki Siedzi zaraz za kolektorem. Wtedy raczej by chyba walił 21 ?
Druga za to ma grzanie. Po jej wymianie odwidziało mu się 27 na rzecz 25, którego wcześniej nie było...
Z tym że widać, że pierwsza już była wymieniana na jakąś chyba NGK. Druga z resztą też, ale to odkryliśmy dopiero po zdemontowaniu starej.

Cytat:
potem napiecie z komputera na wtyczce odpietej sondy i zalaczonym silniku. Zasilanie grzalki okolo 12-14V napiecie pomiarowe okolo 0.5V lub mniej wazne aby nie latalo na wartosciach



Chyba załatwiłeś mi trochę roboty

Cytat:
Mozna tez sprawdzic czy na odpietej sondzie nie poprawi sie sklad mieszanki. Sonda moze cyganic na rozne sposoby.



Uuuu... tutaj wchodzimy w temat analizatora... może być kiepsko :
Pozdro.
  
 
Mam teraz podobny problem z autem kolegi(4AFE) gdyż wywala błąd 27 i faktycznie wydech jest okopcony a napiecie z sondy pokazuje cały czas pracę na bogatej mieszance.Mieszanka cały czas oscyluje w zakresie b.bogatej,nie chce zejsc na ubogą.Jutro zrobie pomiary czujników.
  
 
Co do kodu 25 niemam pewnosci chyba faktycznie chodzi o sonde 2 niemam niestety w domu tabeli kodow

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
czrinus: wydaje mi się, ze możesz śmiało skoncentrować się na drugiej lambdzie (za katalizatorem). 27 wskazuje tylko na jej obwód, bądź obwód grzałki (co jest mślę bardziej prawdopodobne

perzan: spoko.. torchę zimno, nie?

bigelektron: Druga lambda?? Czyli ta, co ją właśnie wymieniliśmy??
Hmm... właściwie Bosch ma dwa zamienniki do tej sondy, 15733 i 15730. Założona jest teraz 15733..
  
 
Cytat:
2007-11-18 16:05:03, skoda100 pisze:
czrinus: wydaje mi się, ze możesz śmiało skoncentrować się na drugiej lambdzie (za katalizatorem). 27 wskazuje tylko na jej obwód, bądź obwód grzałki (co jest mślę bardziej prawdopodobne perzan: spoko.. torchę zimno, nie? bigelektron: Druga lambda?? Czyli ta, co ją właśnie wymieniliśmy?? Hmm... właściwie Bosch ma dwa zamienniki do tej sondy, 15733 i 15730. Założona jest teraz 15733..


Sprawdzilem 27 -sonda 2
25 -zbyt uboga mieszanka ze wskazaniem na pomiar powietrza-mapsensor lub przeplywomierz ,zasilanioe paliwem pompa regulator wtryski ,lewe powietrze lub sonda 1

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
map sensor.. uhmm.... jak sprawdzić map sensor??

To jest zdajsie ten czujniczek podciśnienia przykręcony do budy, po lewej stronie za silnikiem patrząc od przodu samochodu....tak?
  
 
Cytat:
2007-11-19 15:52:00, skoda100 pisze:
map sensor.. uhmm.... jak sprawdzić map sensor?? To jest zdajsie ten czujniczek podciśnienia przykręcony do budy, po lewej stronie za silnikiem patrząc od przodu samochodu....tak?



Zdajsie ?? Przecież Ci go pokazywałem palcem !
Z jednym wężykiem MAP, z dwoma zawór IDLE-UP od klimy.
U ciebie MAP był bodajże po lewej stojąc z przodu.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-11-19 15:52:00, skoda100 pisze:
map sensor.. uhmm.... jak sprawdzić map sensor?? To jest zdajsie ten czujniczek podciśnienia przykręcony do budy, po lewej stronie za silnikiem patrząc od przodu samochodu....tak?


Mapsensor sie jeszcze w zyciu nie zepsul wiec raczej posprawdzalbym wtryski i czy lewe powietrze nie dostaje sie do kolektora.
Mozna sprobowac podmiany sondy bo jak padla ta za katem zakladajac ze padla,bo moze po prostu jest zly sklad mieszanki i wywalilo najpierw 2 a teraz 1.Moze bylo paliwo nie takie i padla jedna a teraz druga sonda .Ta przed katem jest bardziej odporna bo ma wieksze szanse sie oczyscic ze wzgledu na temperature spalin.Ale to tylko dywagacje.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
...posprawdzalbym wtryski i czy lewe powietrze nie dostaje sie do kolektora. Mozna sprobowac podmiany sondy bo jak padla ta za katem zakladajac ze padla,bo moze po prostu jest zly sklad mieszanki i wywalilo najpierw 2 a teraz 1.Moze bylo paliwo nie takie i padla jedna a teraz druga sonda .Ta przed katem jest bardziej odporna bo ma wieksze szanse sie oczyscic ze wzgledu na temperature spalin.Ale to tylko dywagacje.



Sonda nr padła bankowo - przerwa w obwodzie grzałki (Perzan świadkiem ).
Poprzedni właściciel samochodu lał zawsze paliwo ze stacji "markowych" a i mnie się nie zdarzyło u "pana Miecia" tankować.
A w sprawie wtrysków: czy przypadkiem w takiej okoliczności silnik pracuje nierówno?
Piszę o tym, bo tak naprawdę to kurcze nie widzę żadnej różnicy pomiędzy kultura pracy silnika ze świecącą się kontrolką i bez
Martwiące jest to, ze tak naprawdę to obie sondy były już ruszane zanim nie zabraliśmy się za wymianę tej drugiej
.. dzisiaj chek zaświecił się po przejechaniu 70 km.... raz więcej, raz mniej.....
  
 
Cytat:
2007-11-19 19:57:21, Bigelektron pisze:
[...]czy lewe powietrze nie dostaje sie do kolektora.



Dobry trop. Przy okazji obadamy
Aczkolwiek nic podejrzanie syczącego nie słyszałem. Wężyki trza by posprawdzać...

Cytat:
Mozna sprobowac podmiany sondy bo jak padla ta za katem zakladajac ze padla,bo moze po prostu jest zly sklad mieszanki i wywalilo najpierw 2 a teraz 1.



Oporność mędzy moimi palcami była mniejsza niż oporność grzałki w tej sondzie Staram się nie wymieniać nic "na pałę"
Myślę, że kilka czynników naraz mu się zbiegło. Łatwiej serwisowi było wyjąć żarówkę niż szukać przyczyny

Cytat:
Moze bylo paliwo nie takie i padla jedna a teraz druga sonda .Ta przed katem jest bardziej odporna bo ma wieksze szanse sie oczyscic ze wzgledu na temperature spalin.Ale to tylko dywagacje.



Toż mu mówię żeby pomierzył jeszcze pierwszą, a on nic...
Pozdro.
  
 
Cytat:
2007-11-19 20:55:37, Perzan pisze:
Toż mu mówię żeby pomierzył jeszcze pierwszą, a on nic... Pozdro.



Nie znam się, więc zapytam:
Czy przypadkiem 21 nie powinno mi się palić przy okazji upalonej sondy nr 1?
  
 
Cytat:
2007-11-19 21:28:27, skoda100 pisze:
Nie znam się, więc zapytam: Czy przypadkiem 21 nie powinno mi się palić przy okazji upalonej sondy nr 1?


Nie zawsze wyrzuci kod .Sonda moze pracowac ale zbyt wolno i np w niskich wartosciach- uboga mieszanka,wiec komputer wzbogaca ile moze wiec odczyty sie poprawiaja a efekt jest na analizie spalin jak w maluchu bez kata.Powachaj spaliny czy czuc wyraznie niespalone paliwo podczas gdy sonda np oscyluje normalnie?.
Najlepiej zrobic analize na nagrzanym silniku 2500nwk na podpietej sondzie i na odpietej jak jest poprawa i CO i tlenki spadna to sonda do wymiany.
Najlepiej widac to na testerze jak 1 sonda stoi na np0,2V a druga w tym czasie jest na 0.8-0.9V to znaczy ze 1 sonda cygani

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-11-19 22:06:10, Bigelektron pisze:
... Najlepiej zrobic analize na nagrzanym silniku 2500nwk na podpietej sondzie i na odpietej jak jest poprawa i CO i tlenki spadna to sonda do wymiany. Najlepiej widac to na testerze jak 1 sonda stoi na np0,2V a druga w tym czasie jest na 0.8-0.9V to znaczy ze 1 sonda cygani



Robić test na "aktywnym" błędzie 25 czy zresetować ECU?
  
 
Cytat:
2007-11-19 22:58:17, skoda100 pisze:
Robić test na "aktywnym" błędzie 25 czy zresetować ECU?


Zresetuj ale zdjeciem klemy na 5 minut

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer