Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dializator nysa | 2007-11-12 12:40:30 witam wszystkich mam takie pytanko, czy jest możliwość zamiany orginalnego mechanizmu ogrzewania w fiacie na jakiś z innego samochodu bez większych przeróbek? |
dializator nysa | 2007-11-12 12:50:44 sama nagrzewnica jest sprawna, układ przeczyszczony a jednak nie grzeje tak jak ma grzać. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2007-11-12 13:56:13 ale w jakim 125?
bo jeśli w MRze to ponarzekać można, jeśli w klasyku podobno nie... inna nagrzewnica |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-11-12 14:50:54 W "klasyku" jest zupełnie inaczej skonstruowane ogrzewanie. Dmuchawa jest przed grzejnikiem, a on sam ma konstrukcję podobną do tej w Ładzie. W MRze są dwa rodzaje grzejników - wcześniejsze egzemplarze miały taki ładopodobny grzejnik, a późniejsze ten co grzeje tak sobie.
Tu jest fotka grzejnika z "klasyka": ![]() Ta jest z wczesnego MR'a: ![]() A tu z późniejszego MR'a i Poloneza. ![]() [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-11-12 15:45:46 ] |
dializator nysa | 2007-11-12 15:27:02 kiedyś gdzieś przeczytałem ze można wcisnąć z golfa II ale jak to sie ma w praktyce to nie wiem. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-11-12 15:47:41 Nawet było o tym na forum kiedyś, ale ten grzejnik z wczesnego MR'a (właśnie uzupełniłem fotkę powyżej) to w zasadzie wystarcza - leci z niego tak gorące powietrze, ze parzy w ręce. |
faownik81 Miłośnik FSO FIAT CC / 900 Pionki | 2007-11-12 16:54:38 A da sie jakoś zrobić zeby to ogrzewanie chodziło ciszej ?
|
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-11-12 20:50:10 Nie będzie raczej chodziło ciszej niestety, ponieważ główny hałas pochodzi od przepychania na siłę powietrza poprzez źle ukształtowaną obudowę. |
Mariuniu fso 1500 Nysa | 2007-11-14 00:15:11 a jakby tak wymusić lepszy przepływ wody przez nagrzewnice montujac takie coś jak cyrkulacyjna pompa wody zasilana prądem z akumulatora? Taka np. jak ta: http://www.allegro.pl/item269006358_0018351164_pompka_cyrkulacyjna_mercedes_124_300d.html
Czy takie rozwiazanie może coś dać czy raczej namiesza w całym układzie chłodzenia? |
![]() KinioPP Miłośnik FSO FSO1500/Felicia/2xJawa Szczecinek | 2007-11-15 20:38:03 Jeżeli nagrzewnica jest zasyfiona z zewnątrz lub od środka to większy przepływ wody nic ci nie da. |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-11-16 16:59:36 Jak wyjmiesz obudowę z wentylatorem to nagrzewnica ma skłonność do samoopadania - można ją uważając na przewody gumowe opuścić trochę i po prostu odkurzyć. Do odkurzania w takich ciasnych miejscach w samochodzie można użyć węża ogrodniczego, który po uszczelnieniu miejsca wtyku świetnie robi za cienką elastyczną ssawkę. ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-11-16 19:16:03 Jakbym miał cokolwiek robić z nagrzewnicą to bym ją odkręcił całkowicie jako cały zespół i rozkładał/składał na stole. Można wtedy ustawić klapki, uszczelnić okolice grzejnika itp itd.
Raz wymieniałem nagrzewnicę na samochodzie na założonej desce. Warto naodkręcać siętroche wiecej aby mieć potem eleganckie warunki do precyzyjnej pracy. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |