Opel Corsa B - problem z obrotami.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa dotyczy Opla Corsy B, silnik X14SZ. Problem polega na tym ze jak jest zimny to zdaza sie ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadaja i gaśnie, notomiast drugi objaw jest taki ze samochód traci moc, zdarza sie ze nie moge ruszyc pod góre, dopiero ostre obroty pomagają, ma takie zawieszenia pracy ze nie reaguje na pedał gazu, dopiero po chwili zbiera sie pomału. Prosze o pomoc, co moze być przyczyna, czy można ją samemu usunąc czy raczej wizyta w warstacie. Acha występuje tez duze spalanie, w okolicach 12l/100km.(jeżdze w górach).
  
 
silniczek krokowy(tylko że tu by obroty falowały na biegu jałowym gdyby to była wina krokowego), przepływomierz, przepustnice sprawdź powinno pomoc.
Duze spalanie hmm sonda lambda? wiem ze po wymianie nie którym pomagało.
A kontrolka silnika Ci sie nie świeci?


[ wiadomość edytowana przez: FilipTeodorek dnia 2007-11-17 11:56:10 ]
  
 
no własnie ja tez myslałem ze moze sonda ale własnie nie swieci mi sie ta kontrolka. Ma moze ktos jakiś opis jak wyczyścić przepustnice, silniczek i gdzie jest przepływomierz
  
 
Ponieważ moja corsyka trafiła dziś na warstat (niestety objawy pogorzyły sie) postanowiłem ze będe was informowac o naprawie (w koncu ktos kiedyś moze mieć podobna usterke). Na początek pojawił sie ogromny problem - nie mozna nawiązać połączenia z komputerem, mechanik stwierdził ze jest cos namieszne w instalacji. Następnie sprawdził sonde i stwierdził, ze jest w 100% dobra. Wyszyscił także styki na zaworze rekcuklinacji spalin, co przyniosło pewna poprawe, jednak to jeszcze nie jest to co powinno być. I tak samochód został na warsztacie , mają najpierw dojść co jest nie tak z tą instalacją. A pozatym zakwalikowali tez rozrząd do wymiany (68 tys km) więc tez trzeba będzie to od razu zrobić. Jakie są koszty rozrządu(pompa, pasek, napinacz)?



[ wiadomość edytowana przez: finos dnia 2007-12-04 20:31:33 ]
  
 
zawór recyrkulacji spalin - tak na początek
z tego co wiem to rozrząd - koszta 400 - 800 zł :p zależy na jakich częściach polecisz i co wymienisz, no i ile mechanik sobie zażyczy sorry za taki zakres 400 po najniższych kosztach części i robocizny. Tak mi się wydaje. Ale raczej liczyłbym się z górnym zakresem tej kwoty.
  
 
No ciąg dalszy. Okazuje sie ze usterka jest dosc poważna i okazuje sie ze ktos juz kiedyś bawił się rozrządem, zle go skręcił, a mi wypadło ze zacząoł sie rozkręcać, i tak padł wał. Tak więc troche wiecej częsci do wymiany i niestety wieksze koszty . Corsa doczeka sie naprawy dopiero w przyszłym tygodniu, jak będzie gotowa, to napisze jakie byly koszty i jaki wynik.

Moj przypadek ukazuje jak robią samochody pseudomechanicy, bo zapewne taki kiedyś składał mój stary rozrząd. I do czego to moze doprowadzić.


[ wiadomość edytowana przez: finos dnia 2007-12-05 16:02:21 ]
  
 
Samochód jest juz z powrotem. Dodatkowo do wymiany poszedł jeszcze termostat.
Koszt całości naprawy: 1300 zł.
Wynik: nie wiedzilem ze ten samochód ma tyle mocy, jak bym jedził całkiem innym samochodem, w końcu normalnie rusza, płynie jedzi, zapewne będzie duzo mniej palił i jakby ciszej chodził.

[ wiadomość edytowana przez: finos dnia 2007-12-10 18:10:45 ]
  
 
W jaki sposób padł wał?
Wymienili Ci go?
  
 
Nie jestem mechanikiem i nie znam sie za bardzo. Ale z tego co mówił mechanik (zaufany) ktos kiedys robił coś przy rozrządzie i nie dokręcił jakieś śruby, co spowodowało zniszczenie zębatki na wale i ciągle przestawiał sie zapłon. Wymienili tą zębatke, pasek, naciągi, pompe, uszczelke, simering i termostat.
  
 
Witam , moja Corsa 1,0 1997r podczas jazdy na wysokim biegu zaczyna sie dusić tak jak by paliwo nie dochodziło, przy ruszniu robi sie bardzo mułowata i nie mozna rozwinąc prędkości powyżej 40 km....dopiero po jakims czasie wszystko wraca do normy i nabiera mocy....na postoju przy próbie dodania gwałtownie gazu -taki sam efekt, byłam u mechanika wymienił czujnik połozenia wału, zawór EGR( używany), przepływomierz,pompe paliwa, filtr paliwa, sąde....i niestety jest to samo, prosze o porade co z to moze być , czytałam o zaslepienie tego zaworu EGR ale mechanik twierdzi ze tez tego próbował i nie było efektu.....
  
 
hej , mój opel już bez problemów ....wymienioną ma sąde i przepływomierz paliwa i jest ok!!!!