MotoNews.pl
11 Dziwne tarcie w kole (199657/0)
  

Dziwne tarcie w kole

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej
cos mam wrazenie ze mechanik u ktorego z dawein dawna zostawiam kase probuje mnie wykolowac, wiec moze ktos z was mial kiedys taki przypadek
Po kupnie samochodu, jako ze strasznie trzepalo kierownica przy hamowaniu, postanowilem wyszlifowac tarcze i zmienic klocki.
Zawiozlem esperaka do mechanika po poludniu juz mialem elegancko hamujacy samochod bez zadnych drgan kierownicy
Niby cacy ale po kilku dniach zauwazylem dziwna dolegliwosc. Nie wiem czy to juz bylo przy kupnie czy to raczej zdarzylo sie dopuiero mi ale podczas skretu w lewo (i tylko w lewo) gdy zakret biore dynamicznie tzn cisne w gaz slychac dziwne tarcie w prawym kole. Pojechalem do mechanika powiedzial ze kolo trze o nadkole ale chore min sie to wydaje bo gdy skrece kolami na maksa w lewo i biore zakret delikatnie (bez przesady) to nic sie nie dzieje natomiast jesli wezme ten sam zakret na obrotach to wystarczy ok 45 stopni skretu kierownica i juz da sie uslyszec wcale nie lekkie chrobotanie
kto mial podobne objawy ? Wydaje mi sie ze to nastapilo po naprawie hamulcow (tarcze, klocki) ale nie dam sobie sciac glowy bo auto bylo u mechanika na drugi dzien po zakupie i moglem wczesniej tego nie wylapac
  
 
Jeśli to obciera opona o nadkole, to będzie ślad.
Ale szczerze mówiąc stawiam w 100% na przednie łożysko w prawym kole.
  
 
Ja miałem podobnie-tzn przy mocnym skręcie przy większej prędkości coś strasznie tarło-okazało się że łożysko w przednim kole było niedokręcone-jak zdejmiesz kołpak to na środku koła bedzie widac taką śrubę-o tej śrubie mówie. Jeśli to nie kwetia niedokręconego koła to najprawdopodbniej łożysko do wymiany.

Pamiętaj ze jesli mechanik bedzie ci je wymieniał to powinien wyjąć mcpersona i zrobić to na prasie.

Tak jak powiedział kolega KISZTAN jesli ociera o nadkole to napewno bedzie wyraźny ślad na nadkolu
  
 
dzisiaj koncze robote o 16 tzn wroce do domu po jasnemu to zerkne na nadkole
  
 
U mnie też coś ostatnio obcierało - nie zawsze - ale jak obcierało to nie było różnicy czy koła proste czy skręcone.

Wybadałem co to tak obciera - i okazało się, że jakimś cudem wygiął się wspornik czujnika ABS (prawe przednie koło) tak, że czujnik obcierał o te małe magnesiki na piaście.
Zamówiłem nowy wspornik czujnika na allegro (koszt 25 zł) i wymieniłem, teraz już nic nie obciera. Dalej jednak pozostało dla mnie zagadką jakim cudem ten wspornik się wygiął.

Sprawdź u siebie może masz podobnie - z początku myślałem, że to łożysko w kole wysiada.