MotoNews.pl
8 Chip Tuning + Hamownia (199673/13)
  

Chip Tuning + Hamownia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Szukam dobrej firmy zajmujacej sie zmiana oprogramowania w Turbo Dieslach... byłem dzisiaj na ul. Paprotnej w firmie http://www.kazula-tuning.pl/, ale nie maja tam hamowni.
Chodzi mi o podniesienia moc w Oplu Frontera B 2.2DTI rocznik 2000.
znalazlem rownież nie porównywalnie tansze miejsce mianowicie TUTAJ
Moze sa jeszczze jakies miejsca warte polecenia ??



[ wiadomość edytowana przez: Qba_Szklarska dnia 2007-11-14 12:07:49 ]
  
 
Qba czy dobrze kojarzę ze zrobili by tez coś z kompem Bosha w 110?

wiem ze Rosjanie tak robia.
http://allegro.pl/item266436790_chip_tuning_modyfikacja_pamieci_stalej_ecu_bosh.html
  
 
...podejrzewam że tak. Pisz śmialo na GG podane w aukcji.
  
 
krzysiek kazuła dość dobrz grzebie w elektronice. niestety hamowni nie ma. jesli chcesz z hamownią to tylko jetronic na ulicy opolskiej. robią profi.
  
 
...a masz moze jakies opinie na temat tego człowieka z allegro ?
...cena jest wyjatkowo konkurencyjna. znalazlem troche dobrych opinii na forum opla vectra.
...ale z doswiadzczzenia wiem ze dobre i tanie to jest tanie wino


[ wiadomość edytowana przez: Qba_Szklarska dnia 2007-11-14 16:34:55 ]
  
 
ja znam tylko kazułę i jetronic
  
 
GODULA
Na pewno profesjonalnie, i raczej nie tanio- maja hamownie.
  
 
...a no i owszem o tym wiem, ale szukam czegos we wroclawiu
  
 
do jetronica ciągają auta z calej polski. najszybsze audi z sss było strojone u nich
  
 
ciekawostka
http://www.44tuning.pl/chip-tuning-lada.html


[ wiadomość edytowana przez: Sp4rkY dnia 2007-11-21 12:51:11 ]
  
 
Cytat:
2007-11-21 12:47:53, Sp4rkY pisze:
ciekawostka http://www.44tuning.pl/chip-tuning-lada.html [ wiadomość edytowana przez: Sp4rkY dnia 2007-11-21 12:51:11 ]


Po podanych przyrostach wynika,że firma jest raczej wiarygodna, bo samo przeprogramowanie chipa w silnikach atmosferycznych daje rzeczywisty wzrost mocy max. 10%. Dziwi mnie tylko zaniżanie wartości mocy dla silników przed chipowaniem. No ale może chłopki robili to na lekko zużytych 110 i trochę koników już uciekło spod maski. Gdyby tak dać sportowy wydech z kolektorem 4-2-1 i sportowymi katalizatorami, to myślę,że można by było jeszcze z jakieś 4-5 KM dodatkowo wycisnąć
  
 
tutaj mozna pobrac manuale, schematy, softy do chip tuningu
almisoft


[ wiadomość edytowana przez: Sp4rkY dnia 2007-11-22 09:31:42 ]
  
 
Co do chiptuningu w Twoich rejonach to polecam Jetronica na ul. Opolskiej (jest to filia Masters Tuning z Wawy, ktorego moge z czystym sumieniem polecic). Mozesz ewentualnie pojechac do Bielska-Białej do chlopakow z Compsportu - naprawde ogarniają.

A ile byś chciał podnieść mocy więcej? Ile ten silnik ma mocy wg producenta?
Czytałem ostatnio o 2,5 DTI w Omedze, która ze 150 KM była podniesiona do 200 KM i niestety po dość niedługim czasie elementy silnika zaczęły się sypać. (stopił się tłok, powypalały zawory)
Widać, że Opelki to nie są silniki VAGa czy BMW i nie lubią zbytnio chiptuningu, choć myślę, że jeśli chcesz tylko trochę podnieść moc, to może nie będzie źle!

PS. I moim zdaniem daruj sobie programy napisane i wystawione na allegro. Kazdy program robi sie pod konkretny samochod. Nie ma programow "uniwersalnych".




  
 
byłem w http://www.kazula-tuning.pl/ i tam nie ma problemu. Podnisienie mocy o okolo 20KM i momentu o okolo 40-45Nm - 1500PLN bez pomiarow. Z czlowiekiem z allegro rozmawialem i mozna sie z nim umowic we wrocławiu. "Pisze program" dla konkretnego auta i mierzy wyniki. Wychodz znacznie taniej - 600PLN.
W jetronicu stwierdzili ze nie da sie nic zrobic z tym silnikiem ze wzgledu na pompe wtryskowa
Silnik ma fabrycznie 116KM i "ledwo" 260Nm ... i czuc ze brakuje mu wlasnie momentu. W trudnych warunkach jest reduktor i problem znika , ale zdarzaja sie czasem wpadki podczas ruszania ze świateł.
  
 
Ale co z ta pompa? Chodzi o to,ze jak stuningujesz to samochod sie "wysypie"? Tam w ogole jest jakis intercooler?


[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2007-11-27 20:52:43 ]
  
 
Chodzi o to ze podobno pompa ma blokade ktora nie pozwala na zwiekszenie dawki paliwa... intercooler jest

opis pompy VP44 jest w tym watku
OPIS

  
 
Cytat:
2007-11-27 20:49:59, Qba_Szklarska pisze:
byłem w http://www.kazula-tuning.pl/ i tam nie ma problemu. Podnisienie mocy o okolo 20KM i momentu o okolo 40-45Nm - 1500PLN bez pomiarow. Z czlowiekiem z allegro rozmawialem i mozna sie z nim umowic we wrocławiu. "Pisze program" dla konkretnego auta i mierzy wyniki. Wychodz znacznie taniej - 600PLN. W jetronicu stwierdzili ze nie da sie nic zrobic z tym silnikiem ze wzgledu na pompe wtryskowa Silnik ma fabrycznie 116KM i "ledwo" 260Nm ... i czuc ze brakuje mu wlasnie momentu. W trudnych warunkach jest reduktor i problem znika , ale zdarzaja sie czasem wpadki podczas ruszania ze świateł.


Szczerze mówiąc, jeśli fachowcy tak twierdzą, to daj sobie spokój. Zwłaszcza z tymi programami z Alledrogo. Zgadzam się z Krychem - taki tuning to nie tylko wgranie programu, dostrojenie i wyhamowanie. Rok temu niemiecki Auto Świat robił test modułów i okazało się,że wszystkie były niebezpieczne dla silnika. Nie mówię tu tylko o wypalaniu zaworów, ale spaliny opuszczające silnik z temp. wyzszą o ponad 100 stopni od dopuszczalnej powodowały awarie turbin- a jak wiesz jest to jedna z droższych części, nawet regenerowana, nie mówiąc już o nówce. Nie odradzam Ci stanowczo tego chipowania-jesli chcesz to zrób. Ale na pewno na hamowni. To raz. A po drugie popytaj gościa o wypalanie zaworów, temperaturę spalin itd. Jak będzie się migał od odpowiedzi, albo powie Ci, że nic się nie stanie, to bedziesz wiedział,ze to kanciarz.