Podniesienie lewarka skrzyni biegów 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie... macie jakies fotki?? szczegolnie interesuje mnie polaczenie tego ze skrzynia... jak?

[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2007-11-16 21:33:07 ]
  
 
że jak?

edit: aaaaaaaa dospawać odpowiedniej długości pręt i zamocować gałke ja tak miałem w 900


[ wiadomość edytowana przez: piter_s1 dnia 2007-11-16 21:46:10 ]
  
 
pewnie chodzi o wyższe obsadzenie lewarka na tunelu było coś kiedys trzeba by poszukać...
  
 
dokladnie, nie chodzi o samo przedlozenie lewarka, tylko podniesienie go na tunel, tak zeby przewody od chlodnicy sie spokojnie tam miescily;]
  
 
no to bez zmodyfikowania tunelu nieda rady, sam to przerabiałem, ale tam po prostu jest za mało miejsca.
Musiałbys chyba wyciąć to miejsce gdzie przykręcasz lewarek i przyspawać wyżej przygotowywując to odpowiednio, inaczej tego nie widze
  
 
Taki patent mia zoltar ', a teraz chyba Killer w 1100
  
 
tia killer ma w swoim malaku taki patent

-----------------
Franky Garage
  
 
no i dobrze by bylo gdyby te osoby cos tutaj napisaly na ten temat skoro juz to przerabialy;]
  
 
no ale co tu za problem? odkrecasz mechanizm i przymocowyjesz go na tunelu np dospawujac dwie plytki po jego bokach, ba jak bys sie uparl to moglbys je do seryjnych pkt-ow mocowania dokrecic. Drazek przecinasz w dwoch miejscach i dajesz tam krzyzaki np z kierownicy - ja tak to widze
  
 
ja mam foto kiedys koles sprzedawal na allegro od rallycrosowego malca

  
 
to jest chyba fota z malucha zoltara, a w rallycrosie są takie mody dopuszczone?
  
 
Cytat:
2007-11-18 10:15:02, JOHYM pisze:
to jest chyba fota z malucha zoltara, a w rallycrosie są takie mody dopuszczone?



pojecia nie mam czy sa dopuszczone foto pochodzi z hogi kiedys ktos to sprzedawala za 100zl

bardzo mozliwe ze to zoltara bo taki mail byl podany zolt4r@o2.pl[addsig]
  
 
http://www.126fan.pl/www/images/swap/zoltar_44.jpg
http://www.126fan.pl/www/images/swap/zoltar_43.jpg
http://www.126fan.pl/www/images/swap/zoltar_12.jpg
http://www.126fan.pl/www/images/swap/zoltar_6.jpg

fotki z strony Żurawia, mam nadzieje ze sie nie obrazi
  
 
Spox - po to jest ta strona
Ale jest zdecydowanie prostszy sposob podwyzszenia lewarka i mozna nawet zmienic skok dzwigni:

Link

Na szybko:
przesuwamy dolne mocowanie lewarka z podlogi na tunel, przedluzamy pionowe ramie mechanizmu lewarka w gore (na rysunku zazanczone na czerwono) i mamy juz wszystko wykonane. Pozostawiajac mocowanie orginalne na normalnej wysokosci dzwigni, jej skok pozostanie bez zmian, jesli przesuniemy je wyzej (dluzszy czerowny element) skok dzwigni bedzie krotszy.

Troche zamotany ten opis, ale chyba idee widac na rysunku.


[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2007-11-20 21:06:53 ]
  
 
Zuraw to chyab nie zadziala jednak :/
Pamietaj o tym ze lewarek tez na boki sie porusza, ten ruch obraca tym wodzikiem w skrzyni jak wydluzysz ten element o ktorym mowisz to obrot bedzie zbyt maly ( chyba ze bedzie na tyle meijsca zeby mieszac lewarem na boki po calej kabinie)
  
 
No to inaczej. Mocowanie zostawiasz w miejscu orginalnym, przedluzasz drazek oraz pionowy element mechanizmu. Wtedy masz zachowany ruch na boki jak w orginale, a do tego mozesz sobie wyregulowac skok przod tyl. Tak wlasnie mial zrobione Przemo w rajdowce i jemu to pasowalo, choc dla mnie byl;o troche za ciasno zestopniowane. Ale to kwestia indywidualnych ustawien - trzeba by pobrobowac.
  
 
[B]Zuraw[/B

widze ze jestes oblatany jesli chodzi o mechanizm zmiany biegow ja mam szayowoz i bioegi sa jak na rysunku po lewo cala dzwignia jest pod ukosem i pod ukosem sie wrzyca biegi (czerowne to lizak) a chce zrobioc tak jak na rysunku po prawo z tym ze to niebieskie to prsegub kardana (z układu kierowniczego) i wtdey mysle ze mi sie lewarek naprostuje wzdluz auta tylko moze masz jakies inne sugestie jak to zrobic , jakies rozwiazania czysto techniczne? jak połaczyc kardana z drazkiem od biegow? i jak ustawic te kardany zeby biegi działaly jak trzeba?

  
 
Nie wiem czy to bedzie dobre rozwiazanie. Pamietac musisz o tym, ze nie mozesz na stale zamocowac srodkowej czesci calego ukladu (miedzy krzyzakami), bo bedzie ona sie musiala skosem przesuwac przod tyl, a co za tym idzie, jesli bedzie wisiala swobodnie to cala kinetyka tego ukladu bierze w leb.

Ja bym zostawil wygiety lizak i jezdzil tym szaowozem tak jak jest. Szkoda zachodu do tego wynalazku, nie umniejszajac mu oczywiscie.
  
 
Cytat:
2007-11-20 22:56:48, Zuraw pisze:
Nie wiem czy to bedzie dobre rozwiazanie. Pamietac musisz o tym, ze nie mozesz na stale zamocowac srodkowej czesci calego ukladu (miedzy krzyzakami), bo bedzie ona sie musiala skosem przesuwac przod tyl, a co za tym idzie, jesli bedzie wisiala swobodnie to cala kinetyka tego ukladu bierze w leb. Ja bym zostawil wygiety lizak i jezdzil tym szaowozem tak jak jest. Szkoda zachodu do tego wynalazku, nie umniejszajac mu oczywiscie.



wiesz tylko ze wrzucanie biegow pod katem jest niewygodne i kolanem czesto sie wybija bieg, a poza tym to lizka sie rozgina i po np 10 km biegow brak
  
 
Cytat:
2007-11-20 22:36:00, Zuraw pisze:
No to inaczej. Mocowanie zostawiasz w miejscu orginalnym, przedluzasz drazek oraz pionowy element mechanizmu. Wtedy masz zachowany ruch na boki jak w orginale, a do tego mozesz sobie wyregulowac skok przod tyl. Tak wlasnie mial zrobione Przemo w rajdowce i jemu to pasowalo, choc dla mnie byl;o troche za ciasno zestopniowane. Ale to kwestia indywidualnych ustawien - trzeba by pobrobowac.


no i to jest poprawne rozwiazanie problemu. Jeszcze zrobic regulacje dlugosci tego pionowego elementu i mozesz sobie zmieniac skok

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2007-11-22 09:16:11 ]