MotoNews.pl
  

Rezonator - duży? mały? czy wogóle brak?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na poniższych fotkach są dwa rodzaje rezonatora - duży i mały (fotki zasięgnięte ze strony Maćka)





Jakie są wsze opinie na ten temat ???
Maciek na swojej stronie pisze że zdecydowanie lepszy jest ten większy bo:
cyt: "można uzyskać większą elastycznosć w niższych obrotach oraz zauważalne wyciszenia pracy silnika. Rolą tego elementu jest powiększenie objętosci układu dolotu (co likwiduje dziurę w gazie) i wytłumianie pulsowania układu ssania"
Sahel na przykład całkowicie go usunoł i włożył zaślepkę - to samo zrobiłem dziś ja i nie zauważyłem jakiejś specjalnej różnicy w pracy silnika a przyśpieszenie chyba poszło minimalnie w górę ale nie jestem pewien w 100%...



  
 
Ja po załozeniu gazu i zaślepieniu tego patentu nie zauważyłem istotnych zmian.
Mozliwe, że wiekszy rezonator wyciszył jedynie silnik ale w poprawe osiągów nie wierze.
Obecnie zastanawiam sie z czego dopasowac większy mikser, żeby zrobić "szerszy" dolot (bo ten mikser co mam mocno zwęża przelot w rurze dolotowej)
  
 
Coś mi się zdaje, że możesz mieć problemy przy dynamicznym przyspieszaniu i na wyższych obrotach (większe zapotrzebowanie) na powietrze.
Generalnie jestem zwolennikiem zostawienia rezonatora. Jakaś myśl techniczna go tam wpakowała i to po sporej serii innej wersji układu.
  
 
Sorki za powtórkę tematu - nie zauważyłem że Tomek wyjaśnił tajemnicę rezonatora w poście "REZONATOR"...
  
 
Cytat:
Coś mi się zdaje, że możesz mieć problemy przy dynamicznym przyspieszaniu i na wyższych obrotach (większe zapotrzebowanie) na powietrze.


Ten argument wydaje mi sie troche nie na miejscu - przy 4000 obrotów silnik pochłania ok 2-3 000 litrów powietrza na minute, co daje ok 50l/s co w porównaniu z obiętością rezonatora wynoszącą najwyżej litr jest bez znaczenia
Powiększony rezonator wycisza bardziej prace układy dolotowego co mogło zostać wymuszone wejsciem na jakis rynek lub zmianą norm dotyczacych głosnosci.
  
 
Cytat:
Obecnie zastanawiam sie z czego dopasowac większy mikser, żeby zrobić "szerszy" dolot (bo ten mikser co mam mocno zwęża przelot w rurze dolotowej)



Ziaja, obawiam sie, ze zasada dzialania miksera wymaga, aby zwężał on światło dolotu. Nazywa sie to bodajże "zwężka Bernouliego czy jakoś tak. Inaczej gaz nie będzie zasysany.
Zastosowanie zwężki w dolocie jest chyba główną przyczyną gorszych osiągów zagazowanego silnika (niezależnie czy na gazie czy na PB) czego doświadczył m.in. Tomek
  
 
tak sobie mysle ze dolot wielosci komina od fabryki nie wiele da... ale w zeszlym roku w golfie II mojego kolesia wymontowalismy swiatlo wytawilismy przez nie rure dolotowa bez filtra ...temperatura na zewnatrz byla grubo minusowa...mowie wam tan samochod nigdy nie byl taki żwawy szedl ja rakieta....a u mas i tak wszytko zatrzymuje filtr i ww zwazka gazowa

  
 
Cytat:
co w porównaniu z obiętością rezonatora wynoszącą najwyżej litr jest bez znaczenia



To i po co wywazac kola jakimis kilkugramowymi ciezarkami jesli waza one kilkanascie kilo...

U mnie gazownicy wymontowali rezonator (caly czas mowimy o tym widocznym na zdjeciach bo mamy jeszcze drugi w okolicy przedniej prawej lampy) i zalozyli korek strzalowy.
Silnik wpadal w wibracje miedzy 2800-3200, zalozylem rezonator - wibracje ustaly.
Rezonatory w 1.5 sa troche inne.
  
 
chodzilo mi o wypowiedz ziaja ktory chce powiekszyc dolot...ja rezonatora nigdy nie wyjmowalem i nawet mi taka mysl przez glowe nie przeszla
  
 
No a ja wymontowałem i stwierdzam że samochód po kilku dniowym teście chodzi o niebo lepiej... a może dlatego że przy okazji wymieniłem filtr powietrza na nowy?
...Huj nołs?