Zbierzność

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Ostaniego czasu zauwarzyłęm wieksze zużycie opon przednich na zewnętrznych krańcach. przy maksymalnym skręcie opona nadto sie podwija i idzie krawędzią....moze ktoś wie jaka powinna być zbierżnośc w eskorcie.....
  
 
Ja wiem - PRAWIDŁOWA.
Nie chciałem aby to tak zabrzmiało jak zabrzmiało, ale o tym powinien zadecydować ktoś na stacji diagnostycznej wyposażony w stosowny sprzęt do kontroli i ustawienia zbieżności. Kosztuje to około 50PLN tak więc warto to zrobić, dwie gumy na przód to koszt minimum 200, a i tak skończy się na wizycie w stacji diag.
Powodzenia.
  
 
Z całym szacunkiem Treborski, ale w jakim języku ty piszesz? Błąd ortograficzny już w tytule posta, dalej jeszcze gorzej. Żenada...
  
 
Cytat:
2007-11-19 22:01:33, R_O_Y pisze:
Ja wiem - PRAWIDŁOWA. Nie chciałem aby to tak zabrzmiało jak zabrzmiało, ale o tym powinien zadecydować ktoś na stacji diagnostycznej wyposażony w stosowny sprzęt do kontroli i ustawienia zbieżności. Kosztuje to około 50PLN tak więc warto to zrobić, dwie gumy na przód to koszt minimum 200, a i tak skończy się na wizycie w stacji diag. Powodzenia.



Roy jak zawsze dobrze gada, a o biezpieczenstwie podczas skretu bez zbieznosci juz nie bede wspominal...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
No ta prawidłowa może być rużna....i chyba zależy też od wysokości zawieszenia....bo po włorzeniu niższego zawieszenia nieznacznie poszlo na minus...
ma ktoś książke z ustawieniami..... a moze miał takowy problem???????????????????
  
 
zbieznosci nie ustawia sie z ksiazka tylko z laserowa dokladnoscia na geometrii za 50-70 zł w warsztacie
oczywiscie sa tacy, ktorzy potrafia naprawde dobrze ustawic na "oko" ale nie ma to jak laser...
  
 
Panowie, a ja mam znowu taki problem ze jak robie maksymalny skręt kierownicą to czuje jak coś "bije" tzn wydobywa sie taki dźwięk tyk tyk tyk tyk i jak popuszczę to już tego nie ma. O co kaman??
  
 
Cytat:
2007-11-21 08:46:38, bobas_sk pisze:
Panowie, a ja mam znowu taki problem ze jak robie maksymalny skręt kierownicą to czuje jak coś "bije" tzn wydobywa sie taki dźwięk tyk tyk tyk tyk i jak popuszczę to już tego nie ma. O co kaman??



moze przeguby zaczynaja sie odzywac
  
 
Treborski, no ale co kto ma Ci napisać na pytania "jaka ma być zbieżność"? Tak jak napisał ROY - prawidłowa. Jedź na stację ustawić i tyle. I tak nie wejdziesz pod auto i nie ustawisz, kątów nie masz czym chyba zmierzyć... No chyba że masz laser w garażu, to szacun

Ja jeżdżę raz na jakiś czas nawet jak nie zmieniam nic w zawieszeniu, to raz na rok. Wystarczy solidnie wywalić w dużą dziurę, których szukać nie trzeba, żeby się już trochę pokiełbasiło.

A tyyyrrrranie to raczej nie od zbieżności, a od układu kierowniczego. Zależy jakie to, bo trochę ma każdy essi.
  
 
rozbieznosc kol przednich w escorcie

wartosci do kontroli: 2 +/- 2,5mm
wartosc do regulacji: 2 +/- 1 mm

katow wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i pochylenia kola nie reguluje sie.

ale sam lepiej tego nei ustawiaj
  
 
No dzięki... właśnioe o takie bazowe wartości ustawień mnie chodziło..... się dziwiłem bo mam koła ustawione na 1,5....
( A tak w nawiasie to zawieszenia sportowe powinno się ustawiać nieco rozbierznie od utawień fabrycznych) A Żadna stacje tego nie ustawi ponieważ trzymają sie oni ustaleń Producenta....


Więc pozostaje kontowniczek
  
 
...kątowniczek, którym ustawisz z dokładnością +/- 1mm. Jasne!