1,6 dohc rozebrany i co dalej?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

Rozebrałem właśnie mój nowy nabytek i mam kilka pytań.

Tłoki średnica 83,8 idzie dostać do tego nadwymiar? Ew czy można z czegoś podebrać?
Jak ma się sprawa z pierścieniami (dostępnością)?

Głowica: czy zawory mają być in minus w stosunku do płaszczyzny głowicy czy jest po prostu splanowana na maksa?

Numer silnika to 132CB0A0 4335634


Pzdr
Artur
  
 
co to za dohc z tłokiem 83,8?? taki wyjechany? nominał w dohcu zdaje się ma 84...chyba że to rozwiert z kwadratowej 80 , numery nie wskazują raczej
tłoki nadwymiarowe na allegro 1000-1200 , pierścienie dostępne .
poczytaj troche literatury na temat tych silników , i użyj w końcu wyszukiwarki zanim zaożysz kolejny temat !!.


[ wiadomość edytowana przez: Blady dnia 2007-11-20 19:10:11 ]
  
 
Spokojnie, nie ma się co denerwować. To szkodzi
Ja tylko grzecznie pytam. Jeżeli czegoś nie znajduję w wyszukiwarce . To że tłoki można kupić za 1000 peelenów to już do tego doszedłem. Chodzi mi o to czy ktoś nie podbierał np z Tipo? Albo czegoś w normalnej cenie :]. (Ostatnio kupowałem komplecik do Garba firmy Mahle i zapłaciłem za 4 szt z cylindrami, pierścieniami itp 500 zł :] ).

Pzdr
Artur
  
 
jak poczytasz o silnikach dohc fiat/lancia to znajdziesz że tłoki 84 84,2 84,4 84,6 płaskie , z garbem byly stosowane w całej rodzinie silników , 1600-2000 dohc, montowane w lanci delcie /dedrze/prizmie/themie/beta , fiatach ritmo/regata/tipo/tempra/131/132/124/125/argenta/croma w paru seatach i jeszcze w kilu innych modelach , można szukac w katalogach producentów , wg wymiaru . mahle ma w katalogu tłoki z dużym garbem do 1.6 , ale nikt ich nie sprowadza , jak już to cena ponad 1200zł , można wsadzić z tipo , tylko kup nadwymiar...łatwiej tulejowac blok , i dać stare tloki , ale Twoje się raczej nie nadają jak mają taki wymiar...Ja kupiłem 84,6 z garbem za 200zł trzeba szukać .

trudno się nie denerwowac patrząc na tematy jakie założyles na forum w ciągu paru tygodni , wszystko o co pytasz można bylo zmieścić w jednym...
  
 
Kumpel ostatno zrobił kapitalke 1.6 dohc ze 132 i użył tłoków poloneza które zostały przerobione żeby śmigały w DOHC,jak narazie spisują się bez problemów.
  
 
może blok był tulejowany i przetoczyli orginalne tłoki na 83,8 ??
  
 
Cytat:
2007-11-20 20:05:32, HEMIGTX pisze:
Kumpel ostatno zrobił kapitalke 1.6 dohc ze 132 i użył tłoków poloneza które zostały przerobione żeby śmigały w DOHC,jak narazie spisują się bez problemów.


tak tylko mial 1.6 na 80-tkach
Piatka ma 1.6 na 84 -kach... wiec z poldka ni jak nie beda pasowac
  
 
Cytat:
2007-11-20 20:19:00, pavlus pisze:
może blok był tulejowany i przetoczyli orginalne tłoki na 83,8 ??



no tak , u nas to możliwe , tak jak pchanie do dohca żukowskich tulei i inne druty a potem sprzedam po remoncie
  
 
Jakby co, to ja sprzedaje oryginalne tłoki. Powiem tak: tłoków do 1.6 tanio dostać nie idzie, nawet nominałów. Chcesz robić remont tanio, szukaj używek albo zakładaj tuleje.
  
 
A więc tak sprawa dohca , a raczej jego remontu jak wszyscy tu obecni wiedza jest kosztownym biznesem ale co do samego remontu to jesli chcesz inwestowac w remont to polecam odrazu go zakuć bo to najrozsądniejsze rozwiaznie za i tak duże pieniądze. Ja za serie tłoki od blogera i dzieki wielkie mu za nie :] dałem 1100 zł a z tego co wiem za 1600 zł można sprowadzić kute ze stanów bo gadalem z tomkiem Cecotem..Powiem z doświadczenia że remont dohca na ten czas jest rzeczą jakże wyczerpująca nie tylko kieszeń ale i też psychike. Powiem tak ja w zeszłym roku kupiłem silnik wciepałem go do kanta i po 1 przejezdzie stwierdziłem musi być remont i tak do tej pory buduje moją kantorajdówke. Chociaż sa już efekty bo autko jeżdzi i sie dociera powoli .Najgorsze jest szukanie tajli, a po drugie ich cena .Wiec jak masz w planie kompletny remont to licz sie z kosztami koło 3-4 tyś PLNów...no ale cena nie przekłada się na zadowolnie z jazdy :] bo ja gdy 1st raz odpaliłem mojego bolida to prawie sie spuściłem...a nie moge sie doczekać 1st slajda :] no ale nic koniec gadania o bzdurach ...chce powiedzieć iz jak chcesz isnwestować to go odrazu zakuj bo szkoda przepłacać. Ogólnie powodzenia życze bo ja rok sie meczyłem z moim 132CB0A0 :] pozdro 600 i 3/4
  
 
cena kutych tlokow troszke jak dla mnie zanizone a po drugie do jazdy na codzien niestosuje sie takich tlokow ze wzgledu na luzne pasowania z jakim musza byc one montowane
rozsadnym wyjsciem sa nowe tloki lub urzywki w dobrym stanie
z nowymi pierscieniami
  
 
Cytat:
2007-11-20 22:51:54, Barti125pGRT pisze:
A więc tak sprawa dohca , a raczej jego remontu jak wszyscy tu obecni wiedza jest kosztownym biznesem ale co do samego remontu to jesli chcesz inwestowac w remont to polecam odrazu go zakuć bo to najrozsądniejsze rozwiaznie za i tak duże pieniądze. Ja za serie tłoki od blogera i dzieki wielkie mu za nie :] dałem 1100 zł a z tego co wiem za 1600 zł można sprowadzić kute ze stanów bo gadalem z tomkiem Cecotem..Powiem z doświadczenia że remont dohca na ten czas jest rzeczą jakże wyczerpująca nie tylko kieszeń ale i też psychike. Powiem tak ja w zeszłym roku kupiłem silnik wciepałem go do kanta i po 1 przejezdzie stwierdziłem musi być remont i tak do tej pory buduje moją kantorajdówke. Chociaż sa już efekty bo autko jeżdzi i sie dociera powoli .Najgorsze jest szukanie tajli, a po drugie ich cena .Wiec jak masz w planie kompletny remont to licz sie z kosztami koło 3-4 tyś PLNów...no ale cena nie przekłada się na zadowolnie z jazdy :] bo ja gdy 1st raz odpaliłem mojego bolida to prawie sie spuściłem...a nie moge sie doczekać 1st slajda :] no ale nic koniec gadania o bzdurach ...chce powiedzieć iz jak chcesz isnwestować to go odrazu zakuj bo szkoda przepłacać. Ogólnie powodzenia życze bo ja rok sie meczyłem z moim 132CB0A0 :] pozdro 600 i 3/4

dodałbym tylko że dohc uzależnia (ciągle mało )

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2007-11-20 20:19:00, pavlus pisze:
może blok był tulejowany i przetoczyli orginalne tłoki na 83,8 ??




moze kolega mierzył je w poprzek
  
 
mar ma 100% racje ja co chwile jak coś znajdę nowego to kupuje. Ciągle udoskonalam.. A co do wypowiedzi Kani no to racja ale powiedz kto wsadza dohca żeby jeździć po mieście ?? :} hee Pozdro 600
  
 
Cytat:
2007-11-21 03:26:17, Barti125pGRT pisze:
A co do wypowiedzi Kani no to racja ale powiedz kto wsadza dohca żeby jeździć po mieście ?? :} hee Pozdro 600



Ja.

PS

Piatka - przylaczam sie do prosby moda - Bladego.
Pomysl zanim napiszesz kolejny temat czy nie mozesz zadac kolejnego pytania np w tym temacie. Jesli bedziesz potrzebowal zmienic jego temat (ten teraz jest troche taki jakis "rozlazly") to popros ktoregos z modow i napewno to dla Ciebie zrobia.

[ wiadomość edytowana przez: borysirl dnia 2007-11-21 12:11:49 ]
  
 
A orientuje sie moze ktos jaka dlugosc maja korby w tym silniku ?
  
 
Cytat:
2007-11-21 03:26:17, Barti125pGRT pisze:
A co do wypowiedzi Kani no to racja ale powiedz kto wsadza dohca żeby jeździć po mieście ?? :} hee Pozdro 600


Ja !!
  
 
Cytat:
2007-11-21 03:26:17, Barti125pGRT pisze:
mar ma 100% racje ja co chwile jak coś znajdę nowego to kupuje. Ciągle udoskonalam.. A co do wypowiedzi Kani no to racja ale powiedz kto wsadza dohca żeby jeździć po mieście ?? :} hee Pozdro 600


ja
  
 
Cytat:
2007-11-21 03:26:17, Barti125pGRT pisze:
ale powiedz kto wsadza dohca żeby jeździć po mieście ?? :}


Ja Niestety remonty nie sa tanie ze swojego doswiadczenia moge powiedziec ze druty w tym silniku koncza sie szybko i bolesnie Albo nie robisz nic albo jak juz zaczynasz to tak jak fabryka nakazała. Polsrodki NIE NADAJA sie do tych silników.


[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-11-21 21:15:08 ]
  
 
Ok sprawa wyjaśniona. Pomierzyłem średnicówką, nowe pierścienie i gra. W Krk 45 peelen za komplet na jednego tłoka (Goetze). Panewki ok. Głowica do roboty - 150 + nowe zawory 20/szt.

Wg mnie EOT.
Jeżeli komuś przeszkadza temat to można go usunąć.
Dziękuję Osobom, które dodały merytoryczne odpowiedzi.

Pzdr
Artur