Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2007-11-20 23:00:29 Witam
Mam problem z zimnym silnikiem. choćbym nie wiem jak długo jeździł i na jakich obrotach, to nie zagrzeje mi sie nigdy tak, zeby wkazowka z temperatury byla poziomo. zawsze jest w połowie pomiędzy pierwszą a drugą kreską. Z okazji zimy przypomniałem sobie patent który mój tata stosował w polonezie i przysłoniłem chłodnicę kartonem. No i w mieście grzeje sie tak jak powinien, ale jak sie bardziej rozpędzi nawet na krótkiej trasie to od razu sie chłodzi. Termostat wymieniony był rok temu, bo nie grzało się wogole. No i latem tez ciągle ta sama temp. sie utrzymuje. Czy musze znowu wymieniać termostat? Pozdr. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-11-20 23:15:31 Mam tak samo
Pewnie termostat się zapchał |
![]() robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2007-11-20 23:41:01
da sie to przeczyścić? czy trzeba zmienić? Pozdr. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-11-20 23:55:08 Wymiana
A w kabinie jest goraco czy nie ? |
![]() robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2007-11-21 00:08:36 w srodku grzeje całkiem mocno.
Pozdr. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2007-11-21 00:10:58 To ja bym nic nie ruszał
Chyba, że będzie wskazówka leżała, zrobi się chłodniej, albo zacznie spalać więcej. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-11-21 09:18:36 jeśli podczas jazdy w trasie temperatura nie opada to nic nie ruszaj - masz wszystko ok, termostat dełu ma 87 czy 82 stopnie otwarcia i dlatego wskazówka ustala się dość nisko. |
![]() Jabuszko Laguna Warszawa Bródno | 2007-11-21 10:18:23 ja tez musze sie chyba zaopiekowac swoim termostatem bo ostatnio jak jezdze to nawet po 20-30 minutach jazdy wskazowka nie dochodzi do 2 kreski ![]() |
![]() Marcin_J Espero 1.5 Gniezno | 2007-11-21 14:41:35
Bezeduuura. Była tu kiedyś dyskusja na ten temat i niestety nie masz racji. U mnie zasłaniam zawsze w zimie połowę chłodnicy (tą bez wentylatora) i nagrzewa mi się znacznie szybciej. Robię głównie małe trasy. Przy silnikach 1.5 na mój gust chłodnica jest nadmiarowa i "za mocna chłodzi" w zimne dni. Dodatkowo przytkanie powoduje mniejszy przepływ powietrza przez komorę silnika i dzięki temu tmp. szybciej rośnie. A co zasłaniania całej to faktycznie jestem na nie. Po coś ten termostat tam jest a ja mu po prostu pomagam ![]() |
![]() nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-11-21 15:14:21
Tak sie składa, że kupiłem auto po jakims ...ćwierćwałku ...z sowhozu chyba ...granatem odjebanym od pługa , i mimo upływu czasu bez przerwy doprowadzam ten samochód do porządku.... Jak zaistniała awaria dot. układu chłodzenia to się zabrałem za jej usuwanie i wymieniłem pompe, chłodnice i min. tem termostat... , który funkcjonował tam od samego początku tj. - 8 lat. Nie wyobrażam sobie takiego dbania o samochód - które polegałoby na wymianie ...chyba wszystkiego "max 3 dni" po jego zakupie, bo wówczas bardziej opłacało by mi sie kupić samochód z salonu a nie z komisu ![]() A gdybym nie wiem jak bardzo chciał dbać o auto ...zgodnie z zegarkiem i ksiązką obsługi w ręku.... to i tak nie znajdę tam pozycji: wymiana chłodnicy, nagrzewnicy czy termostatu... To są pozycje - DZ - "do zniszczenia" ![]() |
![]() robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2007-11-21 15:14:25
mi nie jest za zimno, tylko silnik jest zbyt zimny, a co do serwisowania, to wszystko jest robione na bieząco w dobrym warsztacie. a pretensje to mam do poprzedniego wlasciciela, bo to on najwiecej w tym aucie zaniedbał. więc jak masz tak komentować, a nie pomagać w rozwiązaniu problemu, to lepiej nic nie pisz. Pozdr. |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-11-21 16:18:53
Hmm to ja bym sie nie zgodził - u mnie chodzi wszsytko jak nalezy, jest drozne itp - przejedź sie kiedy z pół godziny w gorący (nawet nie upalny) dzien po autostradzie z full obciazeniem 160km/h...gwarantuje ci ze bedziesz sie zastanawial czy ta chlodnica nie jest oby przy mała ![]() |
![]() rudi Espero Wloclawek | 2007-11-21 19:48:22
co racja to racja ale tu teraz większość jest takich co to na espero się za przeproszeniem z taczek przesiedli albo myślą że za 3 tys. kupili auto iła jak z salonu - wsadzać dykty co za pomysły tak to proszę bardzo ale w starym ursusie. Poza tym jak się krótkie trasy espero jeździ to się nie oczekuje że "w pindziesinot" sekund się płyn zagotuje - to nie ruska wołga co paliła 25 na 100 ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2007-11-21 20:15:46
zasłanianie chłodnicy nic nie powinno dac-przeciez płyn krązy najpierw w małym obiegu-podczas nagrzewania--termostat Ci sie wczesniej otwiera i tyle a sama chłodnica wcale nie taka duża i podczas ostrej jazdy latem ledwo daje rade(fakt wentylator na 2 biegu szybko chodzi) tak nawiasem czesto jestem w Gnieznie np wczoraj ![]() ![]() |
andrzej197710 Klubowy Weteran octavia warszawa-grochów | 2007-11-21 20:36:04 odnośnie krótkich przelotów, jeźdżę codziennie do pracy 4,5 km, esperko stoi pod chmurką i po przejechaniu tych 4,5 km pod pracą temp. jest w poziomie...nawet teraz jak na dworze jest -5
Nigdy niczym nie przysłaniałem chłodnicy, fakt chłodnica w esperko jest duża ale nawet w lato w korku jest trochę powyżej pozimu. Analogicznie w oplu kadecie 1,3 którym kiedyś jeździłem chłodnica była sporo mniejsza i faktycznie temp. silnika bardzo często podchodziła pod max. Któryś z kolegów poprzednio pisał że termostaty espero otwierają się przy temp. 87 a może są takie które otwierają 92. Kiedyś taksówkarze na zimę właśnie wymieniali termostaty 87 na 92 a na wiosnę odwrotnie.......i przesłaniali człodnicę tekturą....ech były czasy i samochody..... ![]() |
![]() robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2007-11-21 20:46:42
no skoro wsadzanie dykty jest złym pomysłem, to moze mi poradź co mam zrobić. termostat wymieniany rok temu, chłodnica pół roku temu (teraz sobie przypomniałem, ze po stłuczce mi ją wymieniali). A co do krótkich tras to robie codziennie 2x45km bo dojezdzam na uczelnie, więc ma dużo czasu żeby się zagrzać. Pozdr. |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-11-21 20:54:04
wiesz co - najlepszym rozwiazaniem jakie widze jest podpięcie sie pod kompa i sprawdzenie jak to z tym do końca jest (mamy nowy program na forum o ile masz ineterfejs) - może wiesz ale są 2 czujniki temp cieczy - jeden dla kompa a drugi dla licznika - wystarczy ze ten drugi padł (albo sam wskaznik) i będziesz mial takie wrazenie, bo skoro masz w srodku ciepło i wszystko co napisales o wymianach bylo zrobione to zostaje jeszfze taka możliwość - albo termostat pomimo nowości nie dziala jak trzeba - sprawdz to... |
![]() slawekk Esperak 1,8/Corsa C ... Warszawa Wawer | 2007-11-21 20:57:08
Są , jeżdżę na takim od dwóch lat. Nie zauważyłem zmiany ani na gorsze ,ani na lepsze. W zimie grzeje się szybko (po około 1,5 -2 km zaczyna lecieć ciepłe powietrze) , w lecie nie zagotowało mi płynu ani razu. Tektur nie używam ![]() |