MotoNews.pl
  

[ASTRA G] - Parowanie szyb

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich .
Przez ostatnie dni walczyłem z problemem parowania szyb, nie bardzo potrafiłem znaleść rozwiązanie , posunołem się do wyciągnięcia filtra przeciwpyłowego i nic . Powodem całego zamieszania było UWAGA zamienoine bieguny przy sterowaniu cyrkulacją powietrza . Jak było otwarte to było zamknięte . Jeżeli komuś parują szyby proponuję sprawdzić cyrkujację powietrza
POZDRAWIAM




[ wiadomość edytowana przez: Forest dnia 2007-11-22 09:51:53 ]
[ powód edycji: temat ]

[ wiadomość edytowana przez: CHAOSseba dnia 2007-12-11 17:10:26 ]
  
 
wyszukiwarka na forum nie działa najlepiej

i coś nie mogę wkleić tego linku

parujące szyby - rozwiązanie


[ wiadomość edytowana przez: potryk dnia 2007-11-22 09:20:55 ]
[ powód edycji: poprawiono niedziałający link ]
  
 
WItam - ADI w załączonym linku napisałeś że nie działał Ci mechanizm otwierania/zamykania. NO więc mam to samo - mogę naciskać przycisk a on świeci i się wyłącza a z klapką raz się coś dzieje a kilkadziesiąt razy nie reaguje :/ Tyle, że z manuala opla wyczytałem o 2 różnych układach ogrzewania A (Behr) i B (Delphi) no i twoje porady tyczą się tego drugiego a ja mam model A.

Czy wiesz moze która z wtyczek biegnących do układu sterowania odpowiada za zachowanie klapki w moim przypadku oraz w jakiej pozycji ma być klapka aby obieg był OTWARTY (ma być zamknięta czy otwarta bo zgłupiałem).

2 PYTANIE :
czy miał ktoś problem z ogrzewaniem tylnej szyby ? Przycisk naciskam i świeci się ale szyba w żaden sposób nie reaguje. Bezpiecznik to nie jest bo sprawdzałem ...... W czym może tkwić problem i co mogę sam sprawdzić ? Dodam tylko ze autko kiedyś miało coś naklejone na szybie bo pod słońce widzę niemiecki napis więc pewnie było zdrapywane no ale nie widać gołym okiem uszczerbku na tych złotych liniach.



[ wiadomość edytowana przez: chris24 dnia 2008-01-12 15:35:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: chris24 dnia 2008-01-12 15:35:57 ]
  
 
a propos ogrzewania tylnej szyby: sprawdź bezpiecznik a jeżeli on jest ok, to musisz się dostać do konektorów przy tylnej szybie (u mnie są pod plastikiem mocowanym wkrętami torx) sprawdź sobie miernikiem czy tam jest prąd przy włączonym ogrzewaniu jak jest to wyczyść konektory i mocowanie kabla masy (o ile masz taki u siebie) papierem sciernym do metalicznego połysku. Jak to nie zadziała to weź miernik i posprawdzaj poszczególne scieżki na szybie. Gdyby sie okazało że któraś jest przerwana to bedziesz musiał nabyć specjalny lakier i nadmalować ubytek.
  
 
Dzięki mutra. Pobawię się z tym w sobotę u kumpla w garażu.

teraz czy ktoś mi pomoże z tym OBIEGIEM POWIETRZA ? W jakiej pozycji ma być klapka aby obieg był OTWARTY (ZEWNĘTRZNY). Załączam obrazek z manuala jak to u mnie wygląda.






Kratka ma być przesłonięta (tzn. klapka ma do niej przylegać) czy odsłonięta (klapka odchyla się po łuku w kierunku hhmmmm maski auta ). Chcę zrobić sobie na sztywno obieg otwarty


[ wiadomość edytowana przez: chris24 dnia 2008-01-15 14:55:24 ]
  
 
Jeżeli kradka jest otwarta to znaczy że uruchomoiny jest obieg zamkniąty("klapka odchyla się po łuku w kierunku hhmmmm maski auta" ), jeżeli natomiast klapka przylega do plastikowej kratki to oznacza że obieg jest otwarty .
  
 
Dzieki - wczoraj to rozgryzłęm Miałem ogromny problem z dostaniem się do tej klapki zeby ją zamknąć :/ Nie mogłem jednej śrubki od osłony odkręcić (za ciasno dla moich wkrętaków). No ale wczoraj na chwilę zadziałał mi mechanizm więc jak tylko klapka się zamknęła to odłączyłem wtyczkę od sterowania i ........... ja nie wiem czy w ogóle kiedykolwiek miałem otwarty obieg Wystarczyło, że przez chwilę za autobusem jechałem
No to pozostało mi teraz :
1) zlokalizować usterkę i naprawić ogrzewanie tylnej szyby.
2) wydać ok 1300 zł na oba tylne nadkola (ostra korozja)
3) zlokalizować usterkę ABS-u (raz działą a raz nie - chyba tak od humoru )
4) oddać autko do jakiegoś speca od diesli aby mi przejżał dokładnie silnik po ostatnim parowaniu z turbiny i zaświeceniu kontrolki check engine :/

AAhhhh ta moja :kochana" asterka
  
 
Co do tego ze sie swieci lampka od obiegu, to albo silniczek zamykania tej okrągłej klapki nawalił, albo w sterowaniu nawiewów nie łączy, bo jak wiadomo ustawisz na nawiew tylko na szybę to automatycznie otwiera obieg na " z zewnątrz" więc ten stycznik w pokrętle od tego gdzie idzie nawiew ( nogi, szyba itp) może nie łączyć.jak juz pewnie doszedłeś po wyjeciu schowka jak klapka jest zamknieta to idzie powietrze z zewnatrz zreszta t czuc jak wlaczysz wiatrak na full, ja tez kiedys tymczasowo zrobilem na stale i bylo ok,
  
 
WITAM OPLOKÓW ja posiadam opla astre 92r-poj1.8 -i też przy mocnej ulewie nieda się jezdzić cholernie parują szyby i po przeczytaniu wszelkich podpowiedzi na temat parowaniu szyb zacząłem od udrożnienia bagażnika czyli tylnych boków prawego i lewego były zatkane woda stała ,a było jej tam około 0.5 litra są teraz drożne ,ale dalej to samo więc spojżałem pod podszybie -filtr pyłkowy i całą reszte jak to zobaczyłem byłem w szoku poprostu masa gnoju typu liśćie i dużo błota znalazła się również kartka papieru a szlauch odprowadzający był kompletnie zatkany wszystko więc odkurzyłem i wyczysciłem a na filtr pyłkowy nałożyłem zapach samochodowy teraz czekam na ulewe ,zobaczymy skutki jak co to napisze wam o tym