Płukanie silnika .

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam takie pytanko, ponieważ moja oma 2,0 16v strasznie klekocze (chyba popychacze - chociaż są nowe) mechanik polecił mi aby zmienić olej na rzadszy(półsyntetyk 10w40) - aktualnie jeżdzę na mineralnym 15w40 ,ponieważ gęsty olej może mieć trudności w płynięciu kanalikami i nabijaniu popychaczy co wiąże się z większym luzem i właśnie klekotaniem. Przy okazji tej wymiany chce przepłukać silnik jakimś płynem żeby stary olej dokładnie wyleciał. Co o tym sądzicie , wiem że nie powinno się wracać do rzadszego oleju ale może warto spróbować?
  
 
jaki masz przebieg ?
  
 
Moim zdaniem jak wlejesz rzadszy olej to jeszcze bardziej będzie "klekotał" i wypłucze nagar.
  
 
Cytat:
Co o tym sądzicie ,

Moje zdanie jest takie: zrób pomiar ciśnienia oleju, bo tu prawdopodobnie leży przyczyna głośnej pracy popychli....
  
 
płukanki są ogólnie dostępne na każdej stacji w sklepie z częściami.
jak koledzy powiedzieli albo masz za niskie ciśnienie oleju w silniku, albo tak straszny syf w kanałach olejowych że to ciśienie nie jest w stanie go przepchać (akurat ostatni przypadek mówi o zbyt żadkiej wymianie oleju albo o złej jakości oleju-oszczedności typowo prowizoryczne)
pozdr
  
 
przebieg mam chyba ( auto z niemiec nie wiem czy nie był cofany licznik) 200.000 klekocze od około 150 000 , ja wlewałem najpierw mobil 1, teraz mam elf. Sprawdzę ciśnienie i napiszę jakie jest.
  
 
Ciśnienie oleju mam wzorowe tak samo jak i sprężanie .Popychacze wymienione i dalej nie wiem co hałasuje może wałki rozrządu.
  
 
o wałkach było w sąsiednim topicu
najprawdopodobniej hałasują Ci koła albo napinacze rozrządu.
  
 
Witam. Zerknij czy nie masz wgniecionej miski od spodu (o ile "blaszana") bo może smok oparł się na dnie i nie przetacza oleju tyle ile powinno, ja tak miałem i pomiary ciśnień wszystkie były wzorowe, a pomimo tego klekotał ! Pozdrawiam.