| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
irzyn 126p Siem-ce | 2007-11-25 12:22:15 Witam mam pytanie mam poloneza caro plus z silnikiem 1.6 GLI na bosh-u no i mam problem kiedy uruchamiam zimny silnik słychac stukanie przek kilka pierwszych sekund jeego działania zaraz potym problem ustaje, nastepnie kiedy silnik sie rozgrzeje i woda osiagnie okoilice 90 st to w czasie jazdy przy obciązeniu silnika (jazda pod górke, wyprzedzanie) słychac takie dośc ciche stukanie czy jest to objaw zużytych panewek korbowodowych??? dodam że olej był tam niewiadomo ile kilometrów temu wymieniany samochod dopiero kupiłem i zbieram sie na wymiane przebieg 113000km
pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: irzyn dnia 2007-11-25 12:23:27 ] |
zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2007-11-25 14:15:10 Nie wiem czy tak jest w GLI, ale w silnikach fiata i poloneza w standardzie jest "dzwonienie pierścieni" przy obciążaniu silnika na niewielkiej prędkości obrotowej. |
irzyn 126p Siem-ce | 2007-11-25 17:06:26 hmmm z benzyną jest to bardzo możliwe tam gdzie ostatnio tankuje to jeszcze za czasów malucha z beną był problem a jeżęli chodzi o te uruchamianie to stukanie sie nasilało w miare oziębiania klimatu:] tzn jak przyszła zima:] zobaczymy jak bedzie po zmianie oleju:]
dzieki i pozdrawiam |
![]() MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2007-11-26 20:41:39 Po zmianie oleju będzie niewiele lepiej jeśli w ogóle coś się poprawi. Ten typo popychaczy tak ma, że jak się jeździ na mineralnym to przez pierwsze kilka sekund klepią. Jeżdżę z tym już ponad 3 lata, leję Mobil SuperM 15W40 (zapomnij o Lotosie mineralnym) i jest OK.
Co do stukania panewek: panewki zawsze słychać bardziej na rozgrzanym silniku. To dzwonienie u Ciebie to jest bardziej grzechotanie czy metaliczne stuki? |
irzyn 126p Siem-ce | 2007-11-28 22:38:08 grzechotanie własnie chyba,
występuje tylko na rozgrzanym silniku(woda oko 90st) kiedy powiedzmy silnik jest obciązony : przyspieszanie, jazda pod góre itp... jest to niezbyt głośne i podczas jazdy trzeba sie wsłuchać pozdro |
davidos88 A4 B5 1.8T Piaseczno | 2007-11-29 18:10:04 Witam wszystkich posiadaczy Polonezów
Mam pytanie jakie powinny być odległości przy ustawianiu zaworów ssącego i wychodzącego?? |
paweldobra POLONEZ Dobra | 2007-11-29 18:54:40 na zimnym silniku 0,20 i 0,25, ale w przypadku poloneza ustawialem 0,15 i o,20 wtedy dopiero przestawaly grechotac. |
davidos88 A4 B5 1.8T Piaseczno | 2007-11-29 19:51:04 Dzięki wielkie za szybką odpowiedź.
Pozdrawiam! |