Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2007-11-27 18:19:18 Witam,
zakładam temat bo mam pewien problem.... Otóż moj fiacik na śniegu zachowuje się gorzej niż jakaś przednionapędówka ![]() mamy zakręt 90 stopni i tak: prędkość ok 40km drugi bieg, chcę wykonać klasyczny poślizg z tym że za cholere się nie da bo pomimo wszelkich wysiłków (tych książkowych też hehe) nie można doprowadzić do tego aby uciekał tył auta. przebiega to mniej więcej tak: dojeżdzam do zakrętu, odjęcie gazu ( później przerabiałem wszystkie kąbinacje, nawet ze znacznym odczekaniem ażeby mocno dociążyć przód) energiczny skręt do zakrętu *były opcje z kierą skręconą do oporu), gaz (wszystkie opcje z ilością wdepniętego pedału też....) i dupa.... dalej jadę prosto, albo lekkim łukiem. uwierzcie mi kąbinowałem na wszelkie sposoby i z gazem i z kierą i nic. gdy jeździłem kiedyś kantem lub f127 nie było problemu, lekkie ujęcie gazu, skręt i już bokiem leciał a tutaj za ch*** wacka nie da rady. wydaje mi się to dziwne bo nawet gdy już wytracę w zakręcie predkość i na odjętym gazie kręcę do zakrętu (nawet do oporu) i gdy załapią przednie kola przyczepnośc i gdy spowrotem wdepne gaz to znowu przód jedzie prosto i znacznie poszerza łuk:/ gorzej niż moja astra kombi. ogumienie mam na przodzie D-124 a z tyłu debica frigo. i mam na to dwie teorie: albo gówniane opony na przodzie albo (i) rozpieprzony dyfer (bo mam wrażenie ze ciągnie równo na dwa koła, cuś jak szpera) a wiem że ze skrzynią jest coś nie tak, bo jęczy niemiłosiernie... aha jeszce co do tego zajscia. nawet gdy już jestem na wyjściu z zakrętu i gdy już wychodzę na prostą koła są skręcone i przyspieszam to dalej jadę prosto, bez względu na to czy są skręcone.... a wiec pytanie do Was, co to może być?? bo nie wierze że każdy malec tak ma bo to tragedia by była... tylko się nie śmiejcie z tej opowieści;p |
![]() LoRd_S F&F Sympatyk 126p Bielsko-Biała | 2007-11-27 18:26:42 1. zamiast d124 załóż zimówki
2. pierwsze skręt potem operowanie gazem |
![]() MikeVTi F&F Sympatyk zielona rally żaba Dulowa | 2007-11-27 18:28:50
no dobrze ze to na koncu dopisales ![]() ![]() na priv pogadajmy lepiej ![]() |
![]() Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2007-11-27 18:31:20 nom zmienie kapcie, zmienie, tylko kurde snieg stopniał:/
a że skręt najpierw to wim ![]() |
![]() nds F&F Sympatyk Suzuki Płock | 2007-11-27 18:33:52 a) załóż 4 takie same opony, jak zima to zima, jak lato to lato.
b) skręcenie kół na maksa i potem dodanie gazu zawsze spowoduje podsterowność. c) sprawdź ciśnienie w oponach d) pamiętaj że maluch ma leciutki przód i z tym przodem trzeba pertraktować żeby spkręcał, w skrócie - maluch fabrycznie prowadzi się jak przednionapędowe rwd ![]() Moim zdaniem powinieneś sobie ustawić auto przed zakrętem, tak żeby w samym zakręcie myśleć o wyjściu z niego a nie o tym żeby skręcić. Ps. spróbuj dojeżdżając do tego zakrętu (będąc do niego w odległości adekwatnej do prędkości jazdy zredukować z III na II - zakładam że na prostej jedziesz szybciej niż te 40 km/h i przed zakrętem hamujesz) i przy tej redukcji skręć lekko w stronę skrętu, redukcja jest szybka, może być lekki międzygaz ale generalnie chodzi o zblokowanie namoment tylnych kół, więc puszczasz gwałtowniej sprzęgło ...i od razu zakładaj kontre ![]() Jeśli dobrze poszło to wjedziesz w zakręt bokiem (prostopadłym) i wówczas nie pozostaje nic innego jak wyprostować i jechać do następnego zakrętu. Powodzenia ![]() |
![]() 5Turbo F&F Wolny Słuchacz :) Promot Mondial 84 & ... Zabrze | 2007-11-27 18:34:40 Proponuje zalozyc tyl na przod i probowac. Lepsza opona zawsze z przodu( zaraz posypia sie gromy ze nie) nawet w RWD. |
![]() Pisiek F&F Sympatyk K-shell wola filipowska | 2007-11-27 19:05:21 Dokładnie tak jak pisze 5Turbo, zawsze lepsza guma z przodu nie wazne czy przedni czy tylni naped, w życiu ci auto nie pojdzie bokiem jak masz lepsze gumy na tyle, pozdro |
![]() grnb 126 racibórz | 2007-11-27 19:46:12 noale nikt nie wspomnial ze przed skretem jeszcz w fazie zwalniania trzeba autko bujnac w strone przeciwna do zakretu a potem energicznie zgodnie z zakretem i dodac gazu. a skret ma byc taki zeby przednie kola nie stracily przyczepnosci a nie jak najwiekszy ![]() |
![]() Blady F&F Sympatyk FIAT | 2007-11-27 19:49:29 zdecydowanie zawsze lepsze opony z przodu ![]() ![]() |
JumperCaravanier Kadett C Caravan Łódź | 2007-11-27 19:54:35 popróbuj strzelic ze sprzegla ![]() |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2007-11-27 20:29:28 sam sobie odpowiedziałeś jeżeli z przodu masz lato a z tyłu zimę to choć nie wiem co byś robił to nie polecisz bokiem, zgadzam sie z resztą na przód najlepsze co sie ma ![]() |
![]() 130TC (S) Furious Moderator 126p Jaworzno | 2007-11-27 20:59:13 Najlepiej to by było gdybyś dokupił jeszcze dwie zimówki. Wtedy można mówić o prawdziwej nauce jazdy po śniegu maluchem. |
![]() kij osiemsetpięćdziesiąty Maszkienice/Tarnów | 2007-11-27 21:27:46 "Fachowcy" piszą i radzą żeby dawać lepsze opony na tył, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia sytuacji, w której tył zaczyna wyprzedzać przód i jest to logiczne. Może się gorzej skręca, ale ciężej wylecieć tyłem z zakrętu.
Tak samo logiczne wydaje się, że jak chce się przyjemnie bokami pochodzić, to tej zasady nie bardzo można się trzymać. Jak większość tutaj, myślę, preferuję jak kierownicą panuje się lepiej przednimi kołami, a gazem tylnymi ![]() |
![]() MikeVTi F&F Sympatyk zielona rally żaba Dulowa | 2007-11-27 22:04:46 zakład o flache ze na przod daje lato na tyl zime i polece bokiem ![]() |
![]() bimber1 (S) Furious Moderator kant Kraków | 2007-11-27 22:05:48 ale jazda na wstecznym sie nie liczy ![]() ![]() |
![]() MikeVTi F&F Sympatyk zielona rally żaba Dulowa | 2007-11-27 22:10:14 ![]() |
![]() 130TC (S) Furious Moderator 126p Jaworzno | 2007-11-27 23:20:00 Mike Ty nawet jakbyś miał malca na gąsienicach to i tak byś bokami latał ![]() |
![]() MikeVTi F&F Sympatyk zielona rally żaba Dulowa | 2007-11-28 00:38:17 heh, ale tak juz sam dla siebie z ciekawosci jak odpale woza to przetestuje i dam znac ![]() |
![]() Pyksel 126p,SC,131 Supermir ... Bytom | 2007-11-28 00:44:07 spróbuj z recznym ![]() ![]() |