MotoNews.pl
  

Regeneracja reduktora gazu (brc tecto 70kw)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa dotyczy daewoo espero 1,5 16v
Moja instalacja LPG to brc blitz-reduktor tecno 70kw z ajkims tam kompem

Na regulacje pojechalem bo mi troche zaduzo pali-powyzej 15l/100 a zazwyczaj palił mi okolo 10-11l/100

Bylem dzisiaj u gazownika i stwierdzil po 3 godzinach zabawy z espero ze trzeba nowy reduktor. Sprawa wyglada tak ze on mi reguluje i wszystko jest ok-ale zaraz po dodaniu gazu albo przejechaniu sie caly uklad trzeba regulowac od nowa.
Calą instalke regulował na analizatorze spalin i na tym pierwszym od lewej wychodzilo mu na niskich obrotach zawsze za duzo(od 5 do ponad 7)na srednih obrotach bylo 0.20

Nowy reduktor to 200zl wiec chyba kupie taki zestawik naprawczy za 60zl i sam to zrobie.

Mój reduktor ma dopiero 3 lata i jakies 40tys przejechane-przez te 3 lata auto stalo czasami przez dluzszy czas i jezdzone bylo tylko dla rozruszania.

Co o tym sądzicie?? czy to faktycznie moze byc wina reduktora i tej rembrany??


[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2007-12-01 00:32:49 ]
  
 
Bez rozkręcenia i zobaczenia jak wygląda membrana ciężko powiedzieć, ale nie chce mi się wierzyć, ze padł po 40tyś. Ale wszystko możliwe...
  
 
Cytat:
2007-12-03 22:55:25, Kamil_H pisze:
Bez rozkręcenia i zobaczenia jak wygląda membrana ciężko powiedzieć, ale nie chce mi się wierzyć, ze padł po 40tyś. Ale wszystko możliwe...



Jutro rozkręce parownik-a na co zwrócić uwagę przy rozbieraniu prawonika-tzn jaka powinna lub niepowinna byc ta rembrana
  
 
OK-dzisiaj wymieniłem wszystkie lelementy w srodku reduktora-teraz mam tylko problem taki ze wogóle na gazie niejedzie-tzn na wolnych obortach od razu gasnie-jak mozna ustawic gaz tak aby tylko dojechac do gazownika-patrzylem juz na forum ale konkretnej instrukcji nieznalazlem
  
 
qrde szkoda że podczas rozkręcania nie sprawdziłeś ile te śruby były fabrycznie wkręcone, tzn ile obrotów. bo właśnie w instrukcji mojego reduktora brc jest napisane aby wogóle nie rgulować tymi imbusowymi śrubami bo one są już fabrycznie wyregulowane. Jedynie jest jedna śruba radełkowana (taka wystająca) i nią można regulować wydatek gazu.

na forum elektrody natknąłem się na taki tekst może być pomocny
Cytat:
15 Lis 2006 19:58 Re: Blos+lovato jak wyregulować
oslowek napisał:
OK - to są regulacje blosa. A jak ma być ustawiony reduktor, który ma też dwie śruby regulacji (czułości membrany i biegu jałowego)? Mam BRC 90AT Eco 140kW i wyszłóby, że razem już są cztery śruby do regulacji właściwej lambdy.
Pozdrawiam
Ondraszek Poznań Volvo 850 2,5 20V LPG 1993 sedan

Regulacja parownika:Zdjac rurke doprowadzajaca gaz do miksera ,wkrecic srube biegu jalowego do oporu,do ktoregokolwiek zaworu podlaczyc + z akumulatora (bedzie lecial gaz) i i czuloscia membrany (imbus) wyregoulowac tak , zeby syczenie gazu bylo ledwo slyszalne.Odlaczyc + i zalozyc rurke do miksera.Srube biegu jalowego wykrecic.Moze sie zdarzyc ,ze mala srubka w blosie nie bedzie chciala stroic , wtedy nalezy wolne obroty doregulowac na parowniku, a potem na blosie.Oczywiscie na lambde lub analizator.Napiecie lambdy na roznych obrotach ma sie zmieniac podobnie jak na benzynie.



http://www.stronadama.republika.pl/brc/duze/image003.jpg

III to jest ten imbus czulosc membrany.
II suba biegu jalowego
  
 
Cytat:
2007-12-05 00:52:22, blue827 pisze:
http://www.stronadama.republika.pl/brc/duze/image003.jpg III to jest ten imbus czulosc membrany. II suba biegu jalowego


Bzdura! I to jest czułość membrany. III w zasadzie u mnie była wkręcona do oporu. Po wykręceniu dostajemy się do "kanału" gazowego, od elektrozaworu do małej membrany.