Brak ładowania i nie świecąca się lampka ładowania???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam takie pytanie, gdyż nie mam ładowania i nie świeci się na desce lampka kontrolna ładowania, a zapala się czerwona kontrolka od uszkodzonego układu hamulcowego. Co może być przyczyną?
Z góry dzięki i pozdrawiam!
  
 
może tablina nie ma masy
  
 
padl alternator.
Mi dokladnie 1 stycznia altek wykonal to samo.
KOntrolka braku ladowania sie nie swiecila a ladowania nie bylo.
Odepnij kabel niebiesko bialy na altku i podlacz miernik pod niego nastawiony na pomiar napiecia.
Wlacz zaplon.Powiniene uzyskac pomiar rzedu 10V
Jak niemasz to faktycznie cos sie z linia elektryczna stalo-moze zarowka sie przepalila.
Masz pomiar to padl altek.
Sprawdz polaczenia i mase dla altka.

  
 
skoro ci się nawet kontrolka nie zapala (zakładając, że żarówka jest sprawna) to zapewne ci się szczotki lub bieżnie w tym altku skończyły. bez wyjęcia go się nie obejdzie, więc wyciągaj, odkręć dwie śrubki trzymające regulator napięcia i zobaczysz co się stało.
  
 
Muszę właśnie sprawdzić napięcie na zaciskach alternatora tylko dlaczego zapala się kontrola uszkodzonego układu hamulcowego (może jakieś zwarcie jest)
  
 
Cytat:
2007-12-02 11:59:48, omesiaomesia pisze:
Muszę właśnie sprawdzić napięcie na zaciskach alternatora tylko dlaczego zapala się kontrola uszkodzonego układu hamulcowego (może jakieś zwarcie jest)



co masz na myśli z tą kontrolką od hamulców? chodzi o kontrolkę zużycia klocków, braku absu czy braku płynu w zbiorniczku. może to po prostu zbieg zdarzeń / okoliczności i nie ma jedno z drugim nic wspólnego?
  
 
ma wspolnego i to sporo .
U mnie jak wlacze zaplon swieci sie kontrolka plynu hamulcowego i w momecie odpalenia silnika ta kontrolka gasnie.Czyli alternator ma na to wplyw.
  
 
Cytat:
2007-12-05 20:33:45, SENATOR pisze:
ma wspolnego i to sporo . U mnie jak wlacze zaplon swieci sie kontrolka plynu hamulcowego i w momecie odpalenia silnika ta kontrolka gasnie.Czyli alternator ma na to wplyw.



a może to jest po prostu procedura sprawdzania jednego z miliona innych czujników bo jakoś mi się nie za bardzo chce wierzyć, że altek ma coś wspólnego z układem hamulcowym. sprawdź sobie dowolny schemat, np. z omy b. w układzie ww. żarówki nie ma żadnego przejścia do altka (podpowiedź H5, S11, S13 - 895) no chyba, że się gdzieś sfajczy instalacja po drodze.
  
 
QNA
Wpierw zobacz jakiego auta to sie tyczy a potem dopiero zabieraj glos.Jak nie wiesz to siedz cicho i niesiej fermentu.
Chcesz szczegolow ?????? Prosze.
Otworz sobie dowolny schemat Omegi/Senatora i znajdz zarowke H5 zobacz sobie z czym sie laczy i przez co a potem wroc tutaj i przyznaj sie ze nie miales racji !!!

  
 
Panowie panowie spokojnie! Już doszedłem wszystkiego! Po prostu skończyły się szczotki i dlatego to wszystko się działo. Jednak nie było przepływu prądu z alternatora i płynęły błędne prądy. Wszystkie kontrolki zapalają się i po uruchomieniu silnika wszystko gaśnie więc jest ok. Dzięki wielkie za pomoc i muszę przyznać że kolega SENATOR ma rację
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-12-05 22:21:16, SENATOR pisze:
QNA Wpierw zobacz jakiego auta to sie tyczy a potem dopiero zabieraj glos.Jak nie wiesz to siedz cicho i niesiej fermentu. Chcesz szczegolow ?????? Prosze. Otworz sobie dowolny schemat Omegi/Senatora i znajdz zarowke H5 zobacz sobie z czym sie laczy i przez co a potem wroc tutaj i przyznaj sie ze nie miales racji !!!



wiem, że rozmawiamy o A ale schematu A nie mam niestety bo oczywiście bym sprawdził. jeśli w A ta żarówka idzie przez altka to jakiś normalnie wynalazek bo się zazwyczaj nie spotyka czegoś takiego. jeśli jest tak rzeczywiście to zwracam honor bo już takie rzeczy w samochodach widziałem, że we wszystko jestem skłonny uwierzyć.

Cytat:
omesiaomesia pisze:
Panowie panowie spokojnie! Już doszedłem wszystkiego! Po prostu skończyły się szczotki i dlatego to wszystko się działo. Jednak nie było przepływu prądu z alternatora i płynęły błędne prądy. Wszystkie kontrolki zapalają się i po uruchomieniu silnika wszystko gaśnie więc jest ok. Dzięki wielkie za pomoc i muszę przyznać że kolega SENATOR ma rację
Pozdrawiam



to było do przewidzenia skoro nawet kontrolka ładowania ci się nie zapalała.
  
 
Dla formalności dodam, że podobne objawy akurat przy C20NE wywołuje wypięcie się cienkiego przewodu czerwonego z altka lub jego przetarcie/zerwanie.

Efekt: Jak w tytule... brak ładowania i niepaląca się lampka ładowania.

ps. za początkującego ogórka kosztowało mnie to niepotrzebną wymianę aku heh.