MotoNews.pl
  

PROBLEMY Z GAZEM? OCTAVIA 1.6AKL 101KM OMVL DREAM XXL IVgen.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witajcie

własnie wracam od gazerów i jak chciałem aby się autkiem zajęli to napierw zapytali czemu nie świeci kontrolka check engine? "bo w tych autach w tych rocznikach to napewno już jest taka kontrolka..." i gazerzy muszą wiedzieć czy działa i czy włącza się to im pomoże wnioskować o tym co nie działa w instalacji LPG ?!

Skoda Octavia, 1.6 AKL 101KM 2002 Ambiente + Instalacja LPG: IV gen. LPG OMVL DREAM XXL

Opis problemu: podczas jazdy na benzynie nie ma kłopotów natomiast po przełączeniu na LPG po jakimś czasie ALE NIE ZAWSZE autko przy szczególnie niskich obrotach rzędu 1200-2400 jak chcę przyspieszyć - często słabo ciągnie a nawet zwalnia! oraz strzela w tłumiku szarpie, itp
W tym przypadku więc przełączam na benzynę ALE problem pozostaje choć o mniejszym nasileniu hmmm

oczywiście jak autko swoje odstoi to nie ma problemu na benzynie aż do kolejnego razu...

w takim stanie boję się wyprzedzać takim autkiem a nuż zwolni a przeciwka będzie TIR?

Założone nowe świece NGK (takie jak mają być ) i kable

1. Cóż myślicie o tym?
2. Gdzie w Krakowie i okolicach polecacie fachowców co się znają na tej instalce??? Pomocy

pozdro
Jurek


[ wiadomość edytowana przez: orzel720 dnia 2007-12-05 15:45:23 ]
  
 
Jesli tego typu sytuacja pozostaje pozniej na benzynie to moze to oznaczac ze komputer ECU samochodu zlapal blad i przeszedl w tryb serwisowy...jak zlapie blad odczytac KOD BLEDU i sprawdzic co go powoduje...od tego zaczac i po tej drodze dojsc co powduje usterke
  
 
Jaki to jest Dream?
XXL? Nie słyszałem o takim. Były "XXI" oraz "XXI N" i dystrybutorem w Krakowie (oraz największym montazystą) była firma www.autopegaz.pl
Możesz próbować serwisować u nich.
  
 
Przeciez to wiadomo ze ma XXI z n albo bez n bo innego nie było. Kolega mowi w czym ma problem i jaka ma isntalacje. Jakos jak narazie to prawie zaden gazownik nie dam rady sobie poradzic z omvl dobrze. proponuje jezdzic na benzynie pojechac na odczyt z kompa skasowac bledy lub wymienic czesc uszkodzona pozniej jechac dopiero na regulacje gazu. i powinno byc dobrze jesli nic nie jest uszkodzone w isntalacji gazowej. ale na to co opisujesz to nie powinno byc zadnego problemu z isntalacji poprostu sie chyba rozlegulowała. A ile masz przejechane na tej instalacji ?? napisz dokladnie co masz za problem na priv do mnie. poradzimy.
  
 
Cytat:
2007-12-18 13:30:51, homer171 pisze:
Przeciez to wiadomo ze ma XXI z n albo bez n bo innego nie było. Kolega mowi w czym ma problem i jaka ma isntalacje.


No z tą instalacją to nie do końca napisał jaką ma.
XXI oraz XXI N drastycznie różnią się sposobem regulacji i sposobem dawkowania gazu.

Cytat:
napisz dokladnie co masz za problem na priv do mnie. poradzimy.


A dlaczego nie na forum? Wiedza tajemna?
  
 
Witajcie
Sprawa sie wyjaśniła
Wystarczyło zmienić kable zapłonowe (115zł oryginały prod. TESLA) i wszystko działa
dzięki wszystkim za pomoc i poradę.

Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkim spokojnych świąt Bożego Narodzenia i szalonej zabawy Sylwestrowej.

Jurek
  
 
Bo za wiele razy pomagałem ludziom z omvl. Niczym sie nie rozni z n i bez n jesli wogole kiedy kolwiek ustawiałes omvl to powinienes wiedzieć ze soft jest ten sam. ustawia sie go banalnie prosto. Tylko najwazniejsze jest to ze auto powinno byc na benzynie sprawne w 100% bo inaczej na gazie nie ma zadnych szans zeby dobrze chodził. Ostatnio znajomy miał taki problem ze auto mu szarpało wymieniał reduktor kombinował kalibrował. A mapa benzynowa była tak rozjechana ze nie było szans zeby to dobrze chodziło. Plus mała usterka w osprzecie silnika. Nie wypowiadam sie na forum bo wiecznie znajda sie madrzejsi ktorzy lepiej wiedza.