MotoNews.pl
3 Blos??? (201820/45)
  

Blos???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos sprawdzial na wlasnej furze co daje ten blos? Jakis suche fakty????
  
 
KLIK
  
 
tak tak widzialem ten jeden post ale on dalej nic nie wnosi zadnych danych od uzytkownika escorta zuzycie lpg moc itp?? Róznice bez i z blosem
  
 
Mam zamontowany od miesiąca blosa w swojej furze MKV motor 1,6 EFI 8V 105 źrebaczków. Zdecydowałem się na montaż ze względu na spadek mocy. Mikser, jaki miałem zamontowany miał średnicę wewnętrzną 29 mm zaś średnica przepustnicy 70 mm. Zwężenie jak widać dość znaczne spowodowane tylko tym, żeby silnik pracował poprawnie na wolnych obrotach. Blos średnicę wewnętrzną ma w kształcie elipsy 65-68 mm na 38-40 mm różnica duża w stosunku do miksera. Po zamontowaniu i wstępnej regulacji od razu odczuwa się lepszy efekt wchodzenia silnika na wysokie obroty jak i moc zarówno na gazie i benzynie. Poprzednio przy podjeżdżaniu pod długą górę o nachyleniu 30 stopni w cztery osoby mogłem zapomnieć o wyprzedzaniu jak i często o piątym biegu. Teraz poprawa jest znaczna. Od kilku dni moc na gazie spadła mi, gdy osiągam prędkość na V biegu w granicach 100-110 km/h, ale jest to spowodowane reduktorem ( dwa lata i trzeba kupić zestaw naprawczy). Ważne w tym wszystkim jest szczelność całego układu od blosa do przepustnicy (kolektor ssący) łapanie fałszywego powietrza nie będzie dobrze otwierać przepustnicy blosa i dawkowania gazu. Niektórzy twierdzą, że po zamontowaniu blosa silnik od razu pracuje lepiej na wolnych obrotach na benzynie, ja powiem, że musiałbym nagrać warkot silnika na mikserze i blosie, potem można to porównać, bo na ucho od razu nie jestem w stanie tego stwierdzić. Ogólnie staruszek ma lepszego kopa zarówno przy starcie jak i w czasie jazdy, wyprzedzaniu. Co do zużycia gazu to praktycznie takie samo, może jakby blos był ustawiany na analizatorze spalin to może byłoby mniejsze, ja ustawiłem na wskaźniku sondy.
  
 
Spadek mocy przy prędkościach 100-110 km/h był spowodowany zatkaniem zaworu w butli. Teraz moc jest na pełnym zakresie prędkości. Co do zużycia to zatankowane za 30 zł po 2,28 zł za litr czyli 13,1 l i zrobione 124 km z tego w trasie 30 km czyli 10,4 l/100km większość po mieście.

[ wiadomość edytowana przez: biniu dnia 2008-01-23 14:43:52 ]
  
 
Ja mam blos od 3 miesięcy, miesiąc temu wymieniłem również parownik na OMVL do 250 KM bo poprzedni (ZAVOLI do 130KM) był nie wydajny w wysokim zakresie obr. Różnica między blosem a mikserem jest od razu odczuwalna, silnik lepiej wkręca sie na obr. Regulowałem sam na wskaźniku AFR. Spalanie trochę niższe, pali średnio 11-12l silnik 1.8 16V a nogę mam ciężka. Ogólnie polecam. Więcej tu
  
 
Cytat:
2008-01-23 14:42:04, biniu pisze:
Spadek mocy przy prędkościach 100-110 km/h był spowodowany zatkaniem zaworu w butli. Teraz moc jest na pełnym zakresie prędkości. Co do zużycia to zatankowane za 30 zł po 2,28 zł za litr czyli 13,1 l i zrobione 124 km z tego w trasie 30 km czyli 10,4 l/100km większość po mieście. [ wiadomość edytowana przez: biniu dnia 2008-01-23 14:43:52 ]


zapodaj proszę fotki, jak i gdzie go wsadziłeś, bo mnie też to interesuje w takim samym, silniku.
  
 
Co do fotek postaram się jutro zrobić tylko nie wiem jak się je umieszcza na stronie (jeszcze tego nie robiłem) Ogólnie blos umieszczony bezpośrednio do plastikowego kolektora ssącego. Lekko pochylony żeby klapa się zamknęła.
  
 
Cytat:
2008-01-23 17:57:42, biniu pisze:
Co do fotek postaram się jutro zrobić tylko nie wiem jak się je umieszcza na stronie (jeszcze tego nie robiłem) Ogólnie blos umieszczony bezpośrednio do plastikowego kolektora ssącego. Lekko pochylony żeby klapa się zamknęła.


był gdzieś opis jak wstawiać fotki.
http://img306.imageshack.us/ tutaj wklejasz, a póżniej kopiujesz link drugi od góry na stronę.
Jakby co to możesz dać na surecc@wp.pl, to je wkleję.
  
 
Cytat:
2008-01-23 15:06:34, bagggio pisze:
Ja mam blos od 3 miesięcy, miesiąc temu wymieniłem również parownik na OMVL do 250 KM bo poprzedni (ZAVOLI do 130KM) był nie wydajny w wysokim zakresie obr. Różnica między blosem a mikserem jest od razu odczuwalna, silnik lepiej wkręca sie na obr. Regulowałem sam na wskaźniku AFR. Spalanie trochę niższe, pali średnio 11-12l silnik 1.8 16V a nogę mam ciężka. Ogólnie polecam. Więcej tu



A co to jest ten wskaźnik AFR ?? jak to wygląda skąd to wziąść??
  
 
Cytat:
2008-01-24 09:43:35, bolid20 pisze:
A co to jest ten wskaźnik AFR ?? jak to wygląda skąd to wziąść??


sygnał sondy lambda.
są Ledowe i w postaci wskaźnika.
są na allegro, ale można też zrobić sobie samemu.
  
 
Cytat:
2008-01-24 09:43:35, bolid20 pisze:
A co to jest ten wskaźnik AFR ?? jak to wygląda skąd to wziąść??


wskażnik skłądu mieszanki, czy nie jest zbyt uboga czy zbyt bogata.
  
 
witam...ja tez mam zalozony BLOS juz jakis czas i nie zamienil bym go na mikser z powrotem samochod ciagnie tak jak na benzynie silnik 1.8 16V tak jak kolega bagggio pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Diegus18 dnia 2008-01-24 14:11:32 ]
  
 
Cytat:
2008-01-24 10:11:09, surec pisze:
sygnał sondy lambda. są Ledowe i w postaci wskaźnika. są na allegro, ale można też zrobić sobie samemu.



Ok już wiem już sobie nawet licytuję bo po pierwszym chyba sobie fundnę blosa i będe kombinował
  
 
surec - wysłałem zdjęcia mojego blosa na @ 4 szt. Umieść na stronie bo nikakij nie wiem jak to zrobić.

[ wiadomość edytowana przez: biniu dnia 2008-01-24 16:29:26 ]
  
 
Tak było w pierwszej wersji, blos ledwo sie mieścił pod maską no i nie był w pionie co jest zalecane.

Pózniej było tak:

ostatecznie po wymianie parownika wyszło to i jest do dziś:



Nie wygląda to ciekawie i estetycznie ale to nie ma wyglądać tylko jeździć a jeździ całkiem dobrze.

A

tu wskaźnik AFR
  
 
Cytat:
2008-01-24 16:28:39, biniu pisze:
surec - wysłałem zdjęcia mojego blosa na @ 4 szt. Umieść na stronie bo nikakij nie wiem jak to zrobić. [ wiadomość edytowana przez: biniu dnia 2008-01-24 16:29:26 ]





  
 
Cytat:
2008-01-24 16:28:39, biniu pisze:
surec - wysłałem zdjęcia mojego blosa na @ 4 szt. Umieść na stronie bo nikakij nie wiem jak to zrobić. [ wiadomość edytowana przez: biniu dnia 2008-01-24 16:29:26 ]


skracałeś rurę, czy się ścisła?
Sam regulowałeś wszystko? Są jakieś zalecenia?
No i czy maska Ci sie domyka?
  
 
Rurę skracałem po obu stronach - tylko końcówki, ale i tak wchodzi wszystko na wcisk. Gumę łączącą blosa z kolektorem kupiłem w sklepie z częściami do maszyn rolniczych za 8 zł. Blos jest delikatnie przekręcony (dosłownie parę stopni) w kierunku komory. Maska zamyka się bez problemów. Regulacja to jak w instrukcji – wyjściowo duża śruba odkręcona 2,5 obrotu, a mała 1,5 obrotu. Po odpaleniu i podłączeniu wskaźnika AFR musiałem na wyższych obrotach zmniejszyć dawkę gazu ( dokręcić dużą śrubę o około 0,5 obrotu) mała na wolnych została bez zmian. I jeszcze jak pisałem wcześniej – ważna jest szczelność na odcinku blos-kolektor-przepustnica (wtedy przepustnica blosa działa prawidłowo i blos poprawnie dawkuje gaz). Ogólnie nie żałuje zakupu i trochę kombinacji przy montażu ze względu na poprawienie dynamiki i mocy silnika. Z tego, co obserwuję to blosa można już kupić poniżej 300 zł, ja płaciłem dokładnie 20.11.2007r. 330 zł + przesyłka.