Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
chris24 Forumowicz Opel Astra G Kombi Biłgoraj | 2007-12-17 21:43:05 Witam - mam problem z ręcznym. Mianowicie jak zaciągam ręczny to szczęki przy lewym kole nie wracają. To znaczy wracają ale nie do końca w efekcie czego samochód jest skutecznie przyhamowywany. Ściągnąłem koło i kilka razy to WD40 potraktowałem ale bez efektu. Niestety nie mogę szczęk odczepić żeby wszystko przeczyścić bo nie mam klucza który by te śmieszne oplowskie śrubki odkręcił ![]() Obecnie wyciągnąłem sprężynę i jutro mam zamiar kupić nową bo skoro nie do końca cofnięty hamulec mogę ręką cofnąć to coś sprężyna może być wadliwa (mimo że nie wygląda). Ogólnie piszę bo może ktoś miał podobny problem i ma jakiś ciekawy pomysł ? Nie jest to fajna sprawa na oblodzonej jezdni jechać z lekko przyblokowanym jednym kołem ![]() |
![]() bubuja1 Forumowicz Opel Astra II IRMSCH ... Łowicz/Łódź | 2007-12-18 11:58:28 Witam słuchaj problem może byc w tym że masz zjechane szczęki od ręcznego. Miałem coś podobnego w Vectrze. Można spróbować podstawić szczeki w Vetrze robiło się to przez taki otworek w bębnie albo demontując wszystko do szczęk. Radze się z tym szybko uporać bo jak przyjdą mrozy auto może byc dłużej unieruchomione bo mogĄ PRZYMARZNĄĆ SZCZĘKI. |
![]() alex-bytom (S) RegionAdmin CORSA ,OCTAVIA TDI bytom | 2007-12-18 17:02:07 chris24 napisz jakie
|
![]() Slawekp Forumowicz Ascona C Wrocław | 2007-12-18 19:11:48 A ja do tego co napisal alex dodam żebyś sprawdził w jakim stanie jest sprężyna od samoregulatora.
Jeżeli jest zardzewiała to szczęki mają prawo nie "odbijać" Bubuja Nie ma czegoś takiego jak osobne szczęki od ręcznego. |
chris24 Forumowicz Opel Astra G Kombi Biłgoraj | 2007-12-18 21:49:35 No i przez mały pośpiech i brak precyzji wkradł się mały błąd - Astra jest z '99 i nie ma z tyłu bębna tylko klocki. Sprężynę sprawdziłem ... i mam ją w ręku ![]() No ale na logikę ..... zaciągam ręczny to podciągają się linki i zaciskają klocki. Puszczam ręczny i wszystko powinno wrócić na swoje miejsce za sprawą ...... sprężynki ? No ale nie wraca do końca i nie jest to jakiś wielki opór bo ten cypelek do którego przyczepiona jest sprężynka da się jeszcze cofnąć ręką i klocki są na swoim prawidłowym miejscu. |
![]() alex-bytom (S) RegionAdmin CORSA ,OCTAVIA TDI bytom | 2007-12-19 08:00:19 wiec pierwsze co musisz sprawdzić czy wraca linka ręcznego. tzn jeżeli sprężynka nie wróci czy jest luz w miejscu zaczepienia linki. jeżeli nie to jest linka zapieczona. a jak wraca to zobaczy czy po naciśnięciu nożnego i puszczeniu trzyma koło bo może być cylinderek zapieczony.ostatecznością jest zapieczony mechanizm ręcznego w zacisku. jeżeli nie masz odpowiednich kluczy co napisałeś i małe pojecie raczej bym tego nie rozbierał. w TG za wyczyszczenie takiego czegoś kosztuje jakieś 50-60 pln. jest to niewiele przy uszkodzeniach które można spowodować.
pozdrawiam |
![]() Slawekp Forumowicz Ascona C Wrocław | 2007-12-19 18:18:47
Nowa linka kosztuje w tych samych granicach i nie bawił bym się w czyszczenie starej ktora zapewne po zimie znowu nie będzie odpuszczać. [ wiadomość edytowana przez: Slawekp dnia 2007-12-19 18:19:13 ] |
![]() Mariann Forumowicz Vectra B Słupno | 2007-12-21 10:26:47
A właśnie że są. Nawet moja Viki ma z tyłu tarczobębny i do ręcznego są szczęki a do nożnego klocki. PS Wesołych Świąt |
![]() bubuja1 Forumowicz Opel Astra II IRMSCH ... Łowicz/Łódź | 2007-12-21 13:16:09 No właśnie vectra ma i ja miałem vectre ale rzeczywiście w astrze chyba reczny chodzi na klockach... Sory za pomyłke |
chris24 Forumowicz Opel Astra G Kombi Biłgoraj | 2007-12-22 13:55:35 No więc po sprawie ..... Samochód oddałem do znajomego mechanika i po kilku godzinach już wszystko było OK. Wymontował mechanizm i wszystko dokładnie przeczyścił i rozruszał. Teraz widzę że już od dłuższego czasu z lekka mi łapał ten ręczny bo samochód inaczej się prowadzi.
Dzięki za porady. |
![]() alex-bytom (S) RegionAdmin CORSA ,OCTAVIA TDI bytom | 2007-12-23 13:54:05 Slawekp nie chodziło mi o czyszczenie linki tylko o wyczyszczenie mechanizmu ręcznego przy tłoczku.
p.s. sorry ze po takim czasie ale mam problem z netem |
chris24 Forumowicz Opel Astra G Kombi Biłgoraj | 2008-02-28 21:45:04 Muszę trochę odświeżyć temat bo od jakiegoś czasu Opelek jakieś 2-3 litry więcej na 100 mi robi :/ Łączyłem to z krótkimi odcinkami trasy ale dzisiaj jak podjechałem do domu to postanowiłem go pchnąć. Ledwie drgnął więc wziąłem go na podnośnik i koło kręciło się ale tylko pod wpływem siły rąk a następnie natychmiast stawało.
Czy myślicie że oprócz blokowania ręcznego może to być problem z łożyskiem ? (nowe na allegro 310 zł) Trochę się wystraszyłem bo dosyć mocno była zgrzana felga a na niej zimówka. Czy ta bardzo ciepła felga może mieć jakiś zgubny wpływ na moją nówki zimówkę ? Proszę o jakieś pomysły - mechanizm był jakiś czas temu bardzo dokłądnie wyczyszczony i mechanik wymienił jakąś gumkę ale teraz problem wrócił. |
![]() alex-bytom (S) RegionAdmin CORSA ,OCTAVIA TDI bytom | 2008-02-29 11:08:11
rozumiem przez to ze po wymianie na poczatku nie było takiego problemu? jezeli tak to zagłebił bym sie jeszcze taz w ten sam temat.
siagnij zacisk i wtedy pokrec kołem bedziesz wiedział czy to wina łożyska, jeżeli kreci sie dobrze to włóż zaciusk bez linki recznego. podeptaj pare razy na pedał hamulca i bedzie wiadomo. moze klocki ciezko chodza w zacisku?a moze i linke chytac ale to wystarczy zdiac linke z zacisku. |