Dziwne obroty silnika1.8td.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie,co jest grane wcześniej tego nie było,a mianowicie,przy wyłączonych światłach drogowych obroty śilnika oscylują w zakresie-1000obr.na min.,natomiast,kiedy włącze światła obroty wyrażnie spadają do 700-800,dlaczego tak się dzieje,proszę o rady i wypowiedzi.
  
 
witam kolege z lublina

proponuje podciagnac pasek klinowy bo pewnie sie slizga przy obciazeniu i masz zafalszowana predkosc obrotowa silnika (w twoim silniku predkosc oborotwa jest 'brana' z alternatora)

no chyba ze przy wlaczeniu swiatel czuc zwiekszone oborty silnika, wtedy bedziemy myslec dalej....
  
 
Może być kilka przyczyn.

Najprawdopodobniej tak jak pisze edmund47 to tylko kwestia niższych obrotów alternatora czyli pasek do naciągnięcia lub/i koło pasowe na alternatorze wypracowane.
Jeżeli natomiast silnik rzeczywiście tak drastycznie traci obroty co mógłbyś potwierdzić na słuch a silnik pracuje wyraźnie ciężko to może być wina cienkiego aku i/lub prblemem z połaczeniem kabelków, klemy, masy i wtedy całe obciążenie spada nagle na alternator hamując silnik.
Warto szczególnie przed zimą poczyścić klemy i połączenia z masą szczególnie w starszych samochodzikach.
  
 
byłem w garażu odpalałem auto i żeczywiście jak pracuje na wolnych obrotach to słychać jakieś popiskiwanie w okolicy paska być może to jest to pasek zmieniałem w zeszłym roku i nie był naciągany,jak naciągne to dam znać co się zmieniło,teraz piękne dzięki za rady,pozdrawiam.
  
 
byłem w garażu odpalałem auto i żeczywiście jak pracuje na wolnych obrotach to słychać jakieś popiskiwanie w okolicy paska być może to jest to pasek zmieniałem w zeszłym roku i nie był naciągany,jak naciągne to dam znać co się zmieniło,teraz piękne dzięki za rady,pozdrawiam.