MotoNews.pl
7 [Accent 1995] Zgrzytanie 3. i 4. biegu (202142/89)
  

[Accent 1995] Zgrzytanie 3. i 4. biegu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem. Od paru dni przy wrzucaniu biegu 3 i 4 zgrzyta mi skrzynia. 1 i 2 bieg wchodzą łatwo!!
W czym tkwi problem? Czy to pierwsze oznaki sprzęgła do wymiany czy moze płyn do skrzyni jakis wystarczy wlac?

[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2007-12-18 23:01:48 ]
[ powód edycji: Temat brzmiał: "skrzynia" ]
  
 
Po pierwsze to napisz co to za model hyundaia,który rok itp. Swoją drogą kiedy wymieniałeś olej w skrzyni???
  
 
na pewno nie jest to wina sprzeglo-ono najbrdziej daje znak o sobie na 1 i wstecznym.moga byc uszkodzone synchronizatory tych biegow.
  
 
auto mam od wrzesnia i go nie wymieniałem jeszcze i niewiem kiedy było wymieniane. Jaki jest dobry olej do tej skrzyni, jestem zielony z mechaniki aut. mam accent 95 rok 1,5poj.
1 i 2 bieg wchodzą ok.
  
 
Najpierw wymien olej...mały koszt a może pomóc. Olej to 75W-85 nie wiem ile wchodzi w accencie ale w Scoupe potrzeba 2,15l i pewnie u Ciebie podobnie. Jak to nie pomoże to sprawa już gorzej wygląda,bo z tego co opisujesz to mogą być to synchronizatory. A wtedy to już pasowałoby sie za jakąś uzywana skrzynią rozejrzeć. A przy jakich obrotach występują zgrzyty???

P.S.Ale jesli Ci to bardzo nie dokucza to ja bym tylko wymienił olej i jezdził. Ja juz ponad rok jeżdze ze zużytym synchronizatorem trójki i jakoś nic sie nie dzieje
  
 
Poprawiłem tytuł wątku, następny tak zatytułowany zostanie usunięty.
  
 
Trzeba zacząć od wymiany oleju.

Co z 5 biegiem, nic nie wspomniałeś.






[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2007-12-18 23:28:52 ]
  
 
bez znaczenia jakie obroty sa, wrzucam 3 lub 4 to zgrzyta tak jakby zeczywiscie sucho było. 5 bieg wchodzi ok, troszke gorzej ze wstecznym, ale najgorzej 3 i 4. Dam rade sam wymienic olej, nie znam sie na autach ale jesli to proste to prosze o instrukcje
  
 
Jezeli to moze pomóc - spróbuj wrzucać te biegi jak obroty lekko spadną - czy to pomoże?
  
 
Zacznij od oleju tak jak mowia inni uzytkownicy.

Jesli to nie pomoze to trzeba zajac sie synchronizatorami.

U mnie wystepowal podobny problem przy 3 biegu zalalem ceramizer i narazie jest św. spokoj. juz 5 tys km bez zgrzytow.
  
 
czytałem tutaj na forum ze ceramizer jest dobry. Ile to kosztuje i w jaki sposób mam go wlac? dam sobie rade z tym czy trzeba specjalnie do mechanika jechac?
  
 
Zostaw ceramizer'a w spokoju, zacznij od wymiany oleju.

Olej wymienia się na kanale, czyli przeważnie u mechanika.

Oleju potrzeba ci ze 2 litry, idziesz do sklepu mówisz jaki masz samochód silnik, a pan dobiera ci z katalogu odpowiedni olej i jego ilość.

Ceramizer stosuje się do świeżego oleju, np przy jego wymianie.

Tu masz opis wymiany oleju w skrzyni biegów:

Opis wymiany oleju w skrzyni biegów



[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2007-12-20 17:32:27 ]
  
 
Dokladnie tak jak mowi kpawel zacznij od oleju bo jak chcesz zalac ceramizer to musisz miec do czego. moze nie bedzie trzeba ale zaszkodzic nie zaszkodzi napewno.

Uwazaj zeby ci nie nalali do skrzyni mineralnego oleju bo sa i tacy artysci ala ,,hipol''
  
 
ok tak zrobie, kupie olej i wymienie u mechanika. ale to po świętach
  
 
Ja mam nowe sprzęgło nowy olej a zgrzytanie na 2 i 3 i tak jest.
Zresztą to wada wykryta niedługo po zakupie. Przez pierwszego właściciela. Fabryka wymieniła synchronizatory na nowe, mimo to problem nie zniknął. Auto juz z tym jezdzi hmm mysle ze z 5 lat. Oby nagle nie klękła skrzynia.
  
 
nawet jak sie da z tym jezdzic , to i tak trzeba cos z tym zrobic, przeciez to siara jak sie z kims jedzie i zgrzyta jak w traktorze!
  
 
no i stało sie...dzien przed wigilią jechałem na myknie i nie dojechałem, na skrzyzowaniu stałem, wrzuciłem 1 bieg zeby wjehac na skrzyzowanie i nie wjechałem. sprzegło działało , biegi wchodziły ale po dodaniu gazu auto stało w miejscu. Odcholowali mnie do mechanika i sie okazało ze jakas półoska ze skrzyni wyszła czy cos podobnego. w kazdym bądz razie musze dolac olej, i kupic jaką zaślepke metalową na półoś z prawej strony koła - bo podobno nie ma a ma byc.
Musze sie na allegro za tym rozejrzec.
Pozatym czy ktos wie jakie amortyzatory są dobre i nie drogie??
  
 
U mnie to nawet nie jest zgrzytanie tylko ja to czuje na lewarku wrzucając bieg.
  
 
ktoś wie jak sie nazywa i jak wygląda jakies zabezpieczenie które wchodzi gdzies na półoś czy przegub wchodzący do skrzyni biegów?? jakos tak.....
Musze cos takiego kupic bo cała półoska mi lata....( słowa mechanika, który mi to oglądał)
  
 
Masz dwie opcje:
-pojechać/zadzwonić do ASO i dobrać z katalogu
-kupić używaną półoś