Pomysły na Układ Dolotowy do Silnika 1,8/16V "Filt-Stożkowy"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadam ten silnik auta



Chce włożyć Filtr dolotowy STOŻEK wraz z Rurami z Aluminium czy ktoś to już montował czy wie jakie są tego koszta
Był bym wdzięczny za Fotki ponieważ szukam natchnienia na Fajny montaż żeby to Ładnie wyglądało


**********************************************************

Pozdrawiam serdecznie i dziękuje za pomoc Robert " DriF "




[ wiadomość edytowana przez: DriF dnia 2007-12-23 08:20:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: DriF dnia 2007-12-23 08:22:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: DriF dnia 2007-12-23 08:23:48 ]
  
 
ale kicha , trzeba by budować z power rury i kolanek, to będzie dłuuuuga rura , ale jest to do zrobienia
  
 
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
sam jestem w trakcie robienia takiego dolotu,rura powyzej 3mm grubosci do tego firma produkująca balustrady poręcze itp.i się zrobi


[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2007-12-20 08:36:35 ]
  
 
Tylko zamknij maskę z taką rurą! Nie da rady. Seryjna jest spłaszczona i obciera, a co dopiero okrągła..
  
 
ja polecam nie kombinowac tylko skorzystac z mysli technicznej inzynierów FORDA
  
 
Cytat:
2007-12-20 09:31:37, yezXR3i pisze:
Tylko zamknij maskę z taką rurą! Nie da rady. Seryjna jest spłaszczona i obciera, a co dopiero okrągła..


zrobi sie zrobi
  
 
a co daje taka rura?
  
 
Cytat:
2007-12-20 10:23:07, surec pisze:
a co daje taka rura?


ładniej wygląda
  
 
to ja bym na początek umył silnik
  
 
Cytat:
2007-12-20 10:23:07, surec pisze:
a co daje taka rura?



http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=437
  
 
Cytat:
2007-12-20 10:36:57, surec pisze:
to ja bym na początek umył silnik


trafne spostrzezenie
wlasnie jak to jest
z okragla "power rura" zamknie maske?
  
 
Cytat:
2007-12-20 11:38:02, POMPA pisze:
trafne spostrzezenie wlasnie jak to jest z okragla "power rura" zamknie maske?


a czemu ma sie nie zamknąć?zrobi sie tak aby szło zamknąć
  
 
Cytat:
2007-12-20 08:36:13, RemikGT pisze:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us sam jestem w trakcie robienia takiego dolotu,rura powyzej 3mm grubosci do tego firma produkująca balustrady poręcze itp.i się zrobi [ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2007-12-20 08:36:35 ]


nie zebym sie czepial!! ale powyzej 3mm grupasci!! taka gruba??!! wiem ze sa problemy jak chcesz giac ze z piaskiem w srodku i na goraco najlepiej ale zeby az taka konkret??!!
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:01:26, beniobb pisze:
nie zebym sie czepial!! ale powyzej 3mm grupasci!! taka gruba??!! wiem ze sa problemy jak chcesz giac ze z piaskiem w srodku i na goraco najlepiej ale zeby az taka konkret??!!


a wyczyścisz to później z tego piasku?
Promień gięcia takiej rury beztrzpieniowo, to przy ściance 1,5-2,5mm będzie około 2-2,5 średnicy rury.
A tak BTW, to stożek łapie powietrze z komory silnika? Czy nie powinien być nieco od niej osłonięty?
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:12:32, surec pisze:
a wyczyścisz to później z tego piasku? Promień gięcia takiej rury beztrzpieniowo, to przy ściance 1,5-2,5mm będzie około 2-2,5 średnicy rury. A tak BTW, to stożek łapie powietrze z komory silnika? Czy nie powinien być nieco od niej osłonięty?


surec chyba tak!! dowiadywalem sie w firmie ktora ma gietarki do rur jak to sie robi!! a jezeli chodzi o stozek to powinien byc odsuiety albo miec przegrode trmiczna!! najlepiej to poprowadzic rure gdzies pod zderzak albo nagkole, ale nie wiem jak pozniej z "liczeniem" dolotu
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:16:00, beniobb pisze:
surec chyba tak!! dowiadywalem sie w firmie ktora ma gietarki do rur jak to sie robi!! a jezeli chodzi o stozek to powinien byc odsuiety albo miec przegrode trmiczna!! najlepiej to poprowadzic rure gdzies pod zderzak albo nagkole, ale nie wiem jak pozniej z "liczeniem" dolotu



a co Ty chcesz liczyc w dolocie w takim silniku?

w escorcie wystarczy,ze stozek bedzie maksymalnie odsuniety od silnika i bedzie mial nadmuch zimnego powietrza. Bawienie sie w jakies izolacje,. przegrody itd to przerost formy nad trescia w przypadku tego silnika.
  
 
jezeli chodzi o "liczenia" dolotu to wypowiadaly sie rozne osoby w wielu watkach ze trzeba starac sie zachowac dl i ksztalt seryjnego dolutu - w innym przypadku moznaby bylo wyprowadzic sobie komin na dach ze stozkiem!! co do odsuniecia od silnika zgadzam sie ze jak najdalej ale chyba jakas oslona termiczna by sie przydala!! w taki razie dlaczego robi sie stozki w roznych oslonach np carbonowych, lub w puszkach z nierdzewki ?? chyba po to zeby maxymalnie odizolowac go od ciepla z silnika!! tak mi sie przynajmnie zdaje
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:35:56, beniobb pisze:
jezeli chodzi o "liczenia" dolotu to wypowiadaly sie rozne osoby w wielu watkach ze trzeba starac sie zachowac dl i ksztalt seryjnego dolutu - w innym przypadku moznaby bylo wyprowadzic sobie komin na dach ze stozkiem!! co do odsuniecia od silnika zgadzam sie ze jak najdalej ale chyba jakas oslona termiczna by sie przydala!! w taki razie dlaczego robi sie stozki w roznych oslonach np carbonowych, lub w puszkach z nierdzewki ?? chyba po to zeby maxymalnie odizolowac go od ciepla z silnika!! tak mi sie przynajmnie zdaje

i dobrze Ci sie zdaje,ciepłe powietrze nie jest przyjacielem ,a Maciek znowu swoje teorie wygłasza
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:01:26, beniobb pisze:
nie zebym sie czepial!! ale powyzej 3mm grupasci!! taka gruba??!! wiem ze sa problemy jak chcesz giac ze z piaskiem w srodku i na goraco najlepiej ale zeby az taka konkret??!!


bo ponizej 3mm moze byc kłopot z wygieciem tak jak chce!
tak mi poradził SNALE
  
 
Cytat:
2007-12-20 12:16:00, beniobb pisze:
surec chyba tak!! dowiadywalem sie w firmie ktora ma gietarki do rur jak to sie robi!! a jezeli chodzi o stozek to powinien byc odsuiety albo miec przegrode trmiczna!! najlepiej to poprowadzic rure gdzies pod zderzak albo nagkole, ale nie wiem jak pozniej z "liczeniem" dolotu


wyginam rury już od kilku lat w hydraulice siłowej i gięcie z piaskiem w środku jest niedopuszczalne. Nie ma możliwości wyczyszczenia takiej rury. Przy budowie balustrad nie ma to znaczenie, ale tutaj ma, przynajmniej takie moje zdanie. Ja bym się pokusił o kolanko i spawanie, tak jak to sie często robi przy barankach turbo, czy wydechach. Zobacz, że jak gną wydechy to nie ma tam zadnego piasku. Nierdzewka jest miękka i piasej wlezie wszędzie, zwłaszcza przy gięciu na gorąco.