[ASTRA F] ogrzewanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdeczenie

Mam pytanie do użytkowników Opla Astry (mam Astre F, 1.6, 1994): po przejechaniu ok 25km wskaźnik temperatury nie przekracza niebieskiego pola, czy to jest normalne, wy też tak macie?? Rozumiem że jest zimno (ok -2), ale zastanawia mnie fakt że temperatura nie podnosi się przynajmniej do 85-90 stopni. Latem wszystko było ok, wskaźnik pokazywał normalnie.
Ogrzewanie - ciepłe powietrze - wlatuje do środka dopiero po przejechaniu ok. 15 KM, czy to jest normalne?

Zdrowych i Wesołych Świąt
  
 
Moze walniety termostat i ciagle smigasz na duzym obiegu plynu? Sprawdz czy po jezdze na korku od wlewania oleju jest jakis bialy osad, jak tak to prawdobodnie termostat. Nie jest to nic strasznego, termostat jakie 40 zl max, a wymiana sprowadza sie do zdjecia rozrzadu, ale to nic strasznego, robilismy to z kumplem jako pierwsza powazna przygode z rozbieraniem auta i wszystko dzialalo cacy
  
 
Wymieniłem termostat i czujnik temperatury - teraz mam prawidłowe ogrzewanie

Ostatnio zapaliła mi się żółta kontrolka z symbolem silnika i po chwili zgasła mi samochód na skrzyżowaniu po 30 sekundach udało mi się go uruchomić. Sprawdziłem kod w komputerze i oznaczał on "zawór recyrkulacji spalin" podobno kosztuje ok 600 zł Dzwoniłem do mechanika i mówił że na razie nie mam się czym przejmować - mam zresetować błąd i jeździć dalejm, jak problem będzie się powtarzał to będzie trzeba wymienić zawór. Czy miał już ktoś taki błąd

Szczęśliwego Nowego Roku !!
  
 
zawór recyrkulacji spalin to bolączka w silnikach opla (nie wiem tylko czy w twoim 1.6 71 KM ten zawór też występuje) w kazdym razie to nie jest element istotny dla silnika (ma za zadanie poprawiać parametry emisji spalin) można go zaślepić a do kompa wgrać wersję oprogramowania dla silnika bez zaworu. Pytanie jest tylko takie i powinien sie wypowiedzieć ktoś kto sie orientuje w temacie. Czy w twoim silniku występuje zawór recyrkulacji spalin bo jakoś nie jestem co do tego przekonany????
  
 
Zawór recurkulacji spalin EGR występuje na 100% w mojej Astrze.
Ostatnio miałem przykrą przygodę: wybierałem się na spotkanie (100 KM) po przejechaniu ok 10 KM włączyła mi się lapmka kontrolna "awaria silnika", po chwili samochód zgasł i już nie można było go uruchomić Znajomy musiał mnie cholować do domu.
Sprawdziłem w komputerze, pokazał mi dwa błędy: 25 (wysokie na pięcie na wtryskiwaczu) oraz od dłuższego czasu 47 (zawór recyrkulacji spalin). Oddstawiłem dzisiaj samochód do elektro-mechanika bo nie byłem w stanie go uruchomić.
A wszystko zaczęło się jak wyjechałem z warsztatu, w którym wymieniałem termostat (miałem słabe ogrzewanie) i filtr paliwa, od tamtego czasu co jakiś czas zapalała mi się kontrolka - błąd 47 (EGR), no i się doczekałem - AWARIA

Jak toś ma jakieś słuszne uwagi to proszę pisać

[ wiadomość edytowana przez: dvs999 dnia 2008-01-06 20:55:15 ]
  
 
Na autokąciku temat wałkowany wiele razy proponuje zaslepić EGR-a
Ja tak zrobiłem
  
 
Czy problem z EGR, który wskazuje komputer ma coś wspólnego z wcześniejszą wymianą termostatu i filtra pilwa, czy to czysty przypadek, że akurat po tej wymianie EGR zaczął wariować?? Czy jest możliwe że filtr paliwa jest wadliwy i może powodować wskazywanie błędu przez EGR? Już nie wiem czego mam się chwytać, byłem u mechanika i nic nie znalazł a problem nadal istnieje bo kontrolka "awaria silnika" pokazuje się co jakiś czas, przeważnie jak samochód jest rozgrzany i przy małych obrotach na skrzyżowaniu na 2 biegu, wtedy gaśnie samochód i dobrze jest jak odpali bo zdarzyło mi się że stałem i nie mogłem nic zrobić Jeśli zaślepię EGR to jakie to może mieć konsekwencje??
Help me
  
 
Cytat:
Czy problem z EGR, który wskazuje komputer ma coś wspólnego z wcześniejszą wymianą termostatu i filtra pilwa, czy to czysty przypadek, że akurat po tej wymianie EGR zaczął wariować??



EGR to zupełnie inna bajka to ustrojstwo służy do ochrony srodowiska tak na chłopski rozum mówiąc

co do reszty pytań proponuje poczytać klik
pózniej technika -> napraw to sam -> zaślepienie EGR