SWAP - układ chłodzenia, uszczelka pod głowicą.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Lotus Esprit tak jak w Swapie - silnik z tyłu, chłodnica z przodu. Takie coś mi się przypomniało. Może komuś się przyda:

"...oddalenie chłodnicy od silnika powoduje, że po wyłączeniu silnika płyn w układzie nie ma dobrej cyrkulacji. Wtedy jego temperatura gwałtownie rośnie i może doprowadzić do awarii uszczelki pod głowicą, a nawet pęknięcia samej głowicy. (...) Problem rozwiązano poprzez wmontowanie w układ chłodzenia elektrycznej pompy. Wspomaga ona działanie pompy seryjnej i jest sterowana czujnikiem temperatury. Włącza się smoczynnie na wolnych obrotach lub po wyłączeniu silnika, kiedy potrzebna jest intensywna cyrkulacja płynu w układzie. Co jest niezmiernie ważne elektryczna pompa działa niezależnie od obrotów silnika."

GT Classic 03-04 2005
"Esprit znaczy talent" artykuł na temat odbudowy lotusa Esprit, wykonanej przez Macieja Rzepeckiego.

[ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2007-12-24 01:31:53 ]
  
 
Nic sie nie dzieje po wylaczeniu silnika. Silnik fiata nie jest tak obciazony termicznie jak Lotusa i pompa elektryczna nie jest potrzebna.
  
 
w 899 dalo sie zauwazyc ze po wylaczeniu sie nieco dzwigalo. no ale coz smiga do dzis.
  
 
Po prostu dobry SWAP jest lepszy od Lotusa
  
 
niema znaczenia wg. mnie co i jak. podstawowe zasdy musza byc utrzymane, skoro w lotusie sie tak dzialo i dali to tak samo w swapie na pewno bysmy cos zrobili zeby po kazdym wylaczeniu auta niepadala uszczelka
  
 
Swego czasu w gazecie "Auto Tuning Świat" był artykuł o wymianie zwykłej pompy wody na elektryczną Meziere w silniku Pontiaca Trans AM -silnik LT 1 v8. Efekty były takie - przyrost mocy silnika 9,6 KM i 13,5 Nm momentu... Elektryczna pompa wody nie tylko poprawia cyrkulację płynu w dolnym zakresie obrotów, ale także uniezależnia cyrkulację płynu od obrotów silnika (zmieniających się w szerokim zakresie). Przy maksymalnych obrotach silnika, standardowa pompa zabiera zbyt dużo mocy z silnika (zupełnie niepotrzebnie...). Poza tym bezwładność wirnika pompy i wody w rurach, spowalnia przyspieszanie, a to dla tunerów-ścigantów jest nie do przyjęcia...
Dziś już są montowane w fabrykach elektryczne wspomagania kierownicy, dlatego, że są wydajniejsze, bo nie zabierają tyle mocy z silnika, co hydrauliczne- napędzane z wału korbowego Elektrycznych pomp wody nie ma (jeszcze) w fabrycznych konstrukcjach, ale można to zrobić w garażu...
Ja już mam wizję, jak ją zrobić przy swoim swapie 1050 ze 127

http://www.projecttransam.com/projects9.asp


[ wiadomość edytowana przez: jarko36 dnia 2007-12-25 11:08:07 ]
  
 
Cytat:
2007-12-25 10:51:24, jarko36 pisze:
w silniku Pontiaca Trans AM -silnik LT 1 v8. Efekty były takie - przyrost mocy silnika 9,6 KM i 13,5 Nm momentu...



To w 5 razy mniejszym silnik będzie przyrost mocy pewnie z 1,5 KM. Zawsze to coś! Ale na pewno reakcje na dodanie gazu będą sużo szybsze.