Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() bolid20 Essi Mk VI Bulowice | 2007-12-24 10:35:16 Ciężko CI będzie sprawdzić bo każde radio alarm bobierają inną ilość prądu. A napewno masz dobre ładowanie?? może Ci alternator padł.. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-12-24 11:25:22 Tylko nie próbuj uruchamiać auta na tak podłączonym amperomierzu!
Amperomierz nie wytrzyma prądu pobieranego przez rozrusznik. A na postoju , z zamkniętymi drzwiami, auto powinno pobierać bardzo mało prądu. 100 mA to właściwie góra (może niewiele więcej). [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2007-12-24 11:27:02 ] |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-12-24 12:11:58 100mA - oszalales?
5 ledami chczcesz swiecic? MNIEJ! |
ziebowy Bielsko-Biała | 2007-12-24 15:46:00 Próbowałem właśnie tak podpiąć jak podpisałem wyżej ale nic nie pokazało cały czas było na 0. Macie inny sposób podpięcia amperomierza??
Być może mi alternator źle ładuję ale najpierw chcę sprawdzić ile mi bierze prądu na postoju. |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-12-24 16:04:13 A jaki to jest amperomierz?
0 to dobre wskazanie bez kluczyka. Po co mierzyc prad ladowania? Zmierz napiecie (13,8-14,2V) |
![]() s_damian Black & white kędzierzyn-koźle | 2007-12-24 16:17:36 zmierz napiecie voltomierzem masz dwa zasiski z urzadzenia i podpimasz jedno do jednego bieguna akumulatora a drugie do drugiego jak masz cyfrowy to jak pomylisz bieguny to tylko ze znakiem - pokaze
|
ziebowy Bielsko-Biała | 2007-12-24 21:12:14 Mam pożyczony cyfrowy amperomierz, który także może mierzyć volt. Chcę wiedzieć ile pobiera prądu gdy auto jest wyłączone, czyli ile bierze alarm zegarek i radio. Co mam ustawić volty, ampery czy dać prąd stały czy zmienny? A do tego jak to dobrze podpiąć (byłbym wdzięczny za dokładnie opisany schemat dla laika)?
Może ktoś to mi dokładnie wytłumaczyć?? [ wiadomość edytowana przez: ziebowy dnia 2007-12-24 21:13:21 ] |
jerico Sympatyk FEFK Mondeo MK5 Wojkowice | 2007-12-24 21:51:15 Jeśli chcesz zmierzyć ile "ucieka" prądu na postoju zrób tak. Odepnij jedną z klem np. +, ustaw na amperomierzu pomiar prądu (mA - miliampery, A - ampery) dla prądu STAŁEGO. Amperomierz może pokazywać 0 Amper jeśli ustawiony jest na pomiar większych prądów. Dlatego należy zmienić zakres pomiaru na miliampery. Jednym przewodem od amperomierza dotknij odkręconej klemy a drugim do + na akumulatorze. W tym momencie cały pobierany prąd popłynie przez amperomierz i odczytasz aktualny pobór prądu. Jak już wspomniano nie odpalaj samochodu, nie włączaj świateł itp. bo uszkodzisz przyrząd pomiarowy. Zwróć uwagę na podłączenie przewodów do miernika, zazwyczaj do pomiaru prądów należy przepiać przewody pomiarowe w odpowiednie miejsce. Nie wiem jakim sprzętem dysponujesz ? |
ziebowy Bielsko-Biała | 2007-12-24 22:04:34
Właśnie tak zrobiłem i nic nie pokazało tzn. 0 (ja odpiąłem - klemę) A później jak pokazało zero zmieniłem na zmienny i na stały i też pokazało 0 Na pewno tak to się robi?? [ wiadomość edytowana przez: ziebowy dnia 2007-12-24 22:07:38 ] [ wiadomość edytowana przez: ziebowy dnia 2007-12-24 22:08:05 ] [ wiadomość edytowana przez: ziebowy dnia 2007-12-24 22:09:17 ] |
jerico Sympatyk FEFK Mondeo MK5 Wojkowice | 2007-12-24 22:51:29
Na pewno. A czy masz możliwość innego podpięcia przewodów pomiarowych do tego twojego miernika ? |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-12-24 23:11:02 podaj typ marke przyrzadu.
moze lepiej zrob mu zdjecie bo za chiny nie dojdziemy do porozumienia. Tylko tak moge Ci pomoc bo niestety nie wiesz czy mierzysz napiecie/prad stale czy przemienne i jak uzywac miernika. |
![]() dyras Audi 80 / był VW PAS ... Koszalin | 2007-12-25 01:12:14
na jakim zakresie mierzyles? moze dales za maly i od razu padl bezpiecznik w mierniku, albo juz byl skopany;] |