Problemik: szarpanie przy zmianie biegow (troche dlugie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

(Bedzie troszke dlugie, ale chce dokladnie opisac o co mi chodzi)

Pare dni temu kupilem Vectre B 1.8 16V (przebieg 100 tys km). Nie mam zbytniego doswiadczenia w jezdzie samochodami tej klasy (do tej pory maluch i nissan z roku 89), wiec mam pytanko. Otoz przy zmianie biegow, gdy szybko puszczam sprzeglo samochod dostaje dziwnego szarpniecia i zadlawia sie. Mechanik ktorego pytalem co to moze byc stwierdzil ze trzeba po prostu wyczuc sprzeglo. Jednak w moich dotychczasowych samochodach nigdy nie mialem takiego problemu. Schemat ktory do tej pory sie sprawdzal, czyli: np. bieg 1 dodanie gazu, puszczenie pedalu gazu, wcisniecie sprzegla, bieg nr 2, SZYBKIE puszczenie sprzegla, dodanie gazu itd. nie dziala w przypadku Vectry. Wlasnie w momencie szybkiego puszczenia sprzegla nastepuje to dziwne szarpniecie i przydlawienie. Dodam, ze da sie tego uniknac: ale trzeba wolniej puscic sprzeglo i zanim jeszcze zostanie calkowicie zwolnione juz dodawac gazu. No i teraz moje pytanie: jak to jest w Waszych Oplach? Czy tak ma po prostu byc i trzeba wyczuc odpowiedni moment synchronizacji gaz/sprzeglo? A moze z moja Vectra jest cos nie tak? Jesli tak to co to moze byc? Prosze o Wasze opinie i komentarze.

PS. Szarpniecie jest najwieksze przy zmianie z 1 na 2, a potem maleje coraz bardziej przy zmianie na wyzsze biegi. Przy redukcji biegow jest wszystko ok.

Pozdrawiam,

Greg
 
 
Wszystko gra - musisz dodawać gazu żeby wyrównać różnicę obrotów przy zmianie biegów. W poprzednich furkach miałeś kiepskie sprzęgło.
Na wyższych biegach nie wystepuje bo inny jest stosunek przełożeń.
 
 
Hej,
U mnie (2.0 16V) jest dokladnie to samo. Najbardziej odczuwalny "skok" jest miedzy 1 a 2 pozniej idzie bardziej gladko. Moze to moje subiektywne odczucie ale jak czasami zalewam bryczke shellem V-power 99 race to te szarpniecia nieomal zanikaja - sa prawie nieodczuwalne.
sprobuj, moze u ciebie bedzie podobnie - jak ewentualnie wytestujesz to napisz - ciekaw jestem.
PZDR
Dab
  
 
Cześć,
W mojej Vectrze A z 91' jest to samo.
Spróbuj po I biegu przy wciśnięntym sprzęgle nacisnać na chwile hamulec będzie taki sam efekt jak szybkie puszczenie sprzęgła.
Moim zdaniem jest to spowodowane, że I i II mają krótkie "przełożenia" i silnik z niskich obrotów musi przejść na średnie obroty i stąd te zdławienie (normalne hamowanie silnikiem). Ja aby uniknąć szarpania nie puszczam do końca gaz lub jak powoli zmieniam biegi to najpierw wciskam gaz a później puszczam sprzęgło.

Pozdrawiam
Marek

PS. Nie martw się ja jak z kaszla się przeiadłem to miałem problemy z ruszaniem i zamiast gazu często hamulec wciskałem.
 
 
Hej,

Ufff, troszke mi ulzylo... Dzieki za odpowiedzi.

Do Daba: Sprobuje kiedys z tym Shellem. Jakby co to dam znac.

Do Marka: Wlasnie chodzi mi o to ze nie jest to hamowanie silnikiem (chyba). Przynajmniej nie takie jak przy redukcji z 4 na 3 na przyklad. I nie jest to takie zdlawienie jak przy redukcji biegow (jak na przyklad jedziesz 100 km/h na 4 i nagle wrzucasz bieg nr 2). Samochod dostaje naglej zaby do przodu, a zdlawienie to cos takiego jakby przez sekunde brakowalo mu paliwa.... Ale wiesz, ja sie na tym nie znam za bardzo, takze pewnie niepotrzebnie sie czepiam.... Pewnie i tak na to samo wychodzi, czyli jesli mowice ze jest OK, to znaczy ze jest) Wlasnie sobie kupilem jakas ksiazke o Vectrze - musze sie doksztalcic, bo wstyd

Dzieki jeszcze raz.

Pozdrooffka dla Wszystkich

Greg
 
 
I u mnie w takiej samej Vecterce jest dokładnie to samo
 
 
Witam
Miałem ten sam problem.Po zmianie samochodu z A 1,8 CDX na B 2,0 CD cholernie szarpało. Znajomy mechanior powiedział że w starej miałem sprzęgło mechaniczne (linka) a w B jest hydrauliczne. Po przejechaniu 200 km przestało szarpać (kwestia wprawy). Teraz szarpie w A jak pożyczę od żony
  
 
Czesc

Nie martw sie Greg, Twoje problemy z Vectra B dopiero sie zaczna - to bardzo kaprysny samochod.

Doswiadczony (ciezko) uzytkownik Vectry B
to_mek@o2.pl
 
 
Cytat:
2002-09-05 10:14:36, Anonymous pisze:
Pare dni temu kupilem Vectre B 1.8 16V (przebieg 100 tys km). Nie mam zbytniego doswiadczenia w jezdzie samochodami tej klasy (do tej pory maluch i nissan z roku 89), wiec mam pytanko. Otoz przy zmianie biegow, gdy szybko puszczam sprzeglo samochod dostaje dziwnego szarpniecia i zadlawia sie.



Czasami jeżdżę służbowymi Expero 1.8 lub 2.0, które mają podobne silniki co w Vectrze i oba troche szarpią, ale po kilkudziesięciu kilometrach dopasowywania się jest lepiej. Znowu gdzieś czytałem, że to może być uszkodzone. Możesz albo nauczyć się tym jeździc, albo znaleźć dobrego mechanika, który coś oczyści albo wymieni