MotoNews.pl
  

[126] przeróbki aparatu zapłonowego co i jak

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co warto pozmieniać w aparacie zapłonowym przy pogrzebanym motorku. Czy bawi sie ktoś w coś takiego, jakie efekty tego są. I proszę bez żadnych mi tutaj ze zapłon z el lepszy itp. Jestem ciekaw co można wyciągnąć z aparatu bo w silniku już nie ma co grzebać bo jest zbudowany optymalnie zostały takie bajery właśnie jak aparat.
  
 
Kiedyś były artykuły p.Roguckiego na temat zapłonu w maluchu. Dorabiał on moduły itp. Co do samego aparatu to pamiętam, że była jedna przeróbka polegająca na zamianie 1 sprężynki w modelu z wyprzedzeniem 21 stopni na sprężynkę z modelu z wyprzedzeniem 18 stopni. Drugą sprężynkę przycinało się chyba o 2 zwoje. Chodziło o to, aby charakterystyka automatycznego wyprzedzenia nie była liniowa.





+ do tego moduł elektroniczny, jakiś digitech, gl z poloneza lub samoróbka (schematy na elektroda.pl)

Zobacz jeszcze to: Ignition Timing for Modified Engines

[ wiadomość edytowana przez: dr_krzysiek dnia 2007-12-26 22:55:50 ]
  
 
zaspawaj i ustaw 30 *
  
 
z tego co jest napisane w artykule to miekkie sprezynki które po zalozeniu maja byc lekko napiete, a ktory typ aparatu zastosowac? 21 czy 18? niby jak dam 18 to moge wiecej opoznic statycznie (+zlota zasada ustawiac nie mniej niz 10 i nie wiecej jak 20) w drugi art. mowa jest o zwiekrzeniu zakresu katowej regulacji reg. odsrodkowego...?
ps. czytalem na wyrywki i skokowo wiec moglo mi cos umknac
  
 
Ja wsadziłem digiplexa 2 i całkiem inny samochód. On wyprzeda tam w zależności od podciśnienia i obrotów silnika max do 46st. Już nie wspominam o tym że lepiej odpala i na wysokich obrotach nie gubi iskry.
  
 
musze poszukać bo mam gdzieś w garażu aparat zapłonowy jak sie nie myle ze starej pandy z podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. był w idealnym stanie. jak znajde dam znać
  
 
No ja kiedys namierzyłem na szrocie silnik maluszka wypozazony w aparat zapłonowy z VW z podcusnieniowym regulatorem wyprzedzenia zaplonu. Ciekawe rozwiązanie.....
  
 
A to: moduł
albo to: moduł 2 jest jakiś sens zakładać?

Albo to:GL-200 ??



[ wiadomość edytowana przez: MAD_DOGG dnia 2007-12-30 13:24:28 ]
  
 
Co do elektronicznych modułów zapłonowych, to były już o tym tematy. Na tym forum zarejestrowany jest nawet producent takich modułów. Moim zdaniem warto zakładać. Silnik równo pracuje i łatwiej zapala.

Jednak dalej pozostaje kwestia aparatu zapłonowego. Można go zrobić na jakimś transoptorze. Myślę, że fajnym rozwiązaniem byłby jakiś aparat podciśnieniowy, z przerywaczem zamienionym na transoptor i z charakterystyką dobraną według linka na tej stronie co podałem. Ale kombinując coraz bardziej w końcu dojdziemy do... nanoplexa

Miał ktoś aparat podciśnieniowy u siebie w 126p? Da się przerobić aparat z Bisa?
  
 
Cytat:
2007-12-30 13:55:28, dr_krzysiek pisze:
Co do elektronicznych modułów zapłonowych, to były już o tym tematy. Na tym forum zarejestrowany jest nawet producent takich modułów. Moim zdaniem warto zakładać. Silnik równo pracuje i łatwiej zapala. Jednak dalej pozostaje kwestia aparatu zapłonowego. Można go zrobić na jakimś transoptorze. Myślę, że fajnym rozwiązaniem byłby jakiś aparat podciśnieniowy, z przerywaczem zamienionym na transoptor i z charakterystyką dobraną według linka na tej stronie co podałem. Ale kombinując coraz bardziej w końcu dojdziemy do... nanoplexa Miał ktoś aparat podciśnieniowy u siebie w 126p? Da się przerobić aparat z Bisa?



nanolex to do 2gara czyli maluch a o digiplexie już napisałem
Ciekawy zapłon ma cc 900 na gaźniku - 2 cewki dwubiegunowe (nie ma tych wypalających się kopułek, niczego nie ma tylko jeden czujnik heh
  
 
A skoro już jesteśmy przy aparacie zapłonowym, to pytanie: czy ktoś już miał do czynienia z 123ignition? Producent reklamuje toto jako taki cymes, że tylko krojony chleb jest ważniejszym wynalazkiem w dziejach ludzkości , a jak jest naprawdę?

r.