Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2007-12-26 18:10:50 Co warto pozmieniać w aparacie zapłonowym przy pogrzebanym motorku. Czy bawi sie ktoś w coś takiego, jakie efekty tego są. I proszę bez żadnych mi tutaj ze zapłon z el lepszy itp. Jestem ciekaw co można wyciągnąć z aparatu bo w silniku już nie ma co grzebać bo jest zbudowany optymalnie zostały takie bajery właśnie jak aparat. |
![]() dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2007-12-26 22:37:50 Kiedyś były artykuły p.Roguckiego na temat zapłonu w maluchu. Dorabiał on moduły itp. Co do samego aparatu to pamiętam, że była jedna przeróbka polegająca na zamianie 1 sprężynki w modelu z wyprzedzeniem 21 stopni na sprężynkę z modelu z wyprzedzeniem 18 stopni. Drugą sprężynkę przycinało się chyba o 2 zwoje. Chodziło o to, aby charakterystyka automatycznego wyprzedzenia nie była liniowa.
![]() ![]() + do tego moduł elektroniczny, jakiś digitech, gl z poloneza lub samoróbka (schematy na elektroda.pl) Zobacz jeszcze to: Ignition Timing for Modified Engines [ wiadomość edytowana przez: dr_krzysiek dnia 2007-12-26 22:55:50 ] |
![]() pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2007-12-26 23:04:47 zaspawaj i ustaw 30 * |
![]() Radass Fiat 126p Brodłej | 2007-12-27 13:44:32 z tego co jest napisane w artykule to miekkie sprezynki które po zalozeniu maja byc lekko napiete, a ktory typ aparatu zastosowac? 21 czy 18? niby jak dam 18 to moge wiecej opoznic statycznie (+zlota zasada ustawiac nie mniej niz 10 i nie wiecej jak 20) w drugi art. mowa jest o zwiekrzeniu zakresu katowej regulacji reg. odsrodkowego...?
ps. czytalem na wyrywki i skokowo wiec moglo mi cos umknac |
![]() stefanax 126p Poznań | 2007-12-29 03:09:56 musze poszukać bo mam gdzieś w garażu aparat zapłonowy jak sie nie myle ze starej pandy z podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. był w idealnym stanie. jak znajde dam znać |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2007-12-30 10:20:56 No ja kiedys namierzyłem na szrocie silnik maluszka wypozazony w aparat zapłonowy z VW z podcusnieniowym regulatorem wyprzedzenia zaplonu. Ciekawe rozwiązanie..... |
![]() MAD_DOGG F&F Sympatyk ![]() Ferrari killer & 100 ... Łódź | 2007-12-30 13:11:27 |
![]() dr_krzysiek Fiat 126p Nakło | 2007-12-30 13:55:28 Co do elektronicznych modułów zapłonowych, to były już o tym tematy. Na tym forum zarejestrowany jest nawet producent takich modułów. Moim zdaniem warto zakładać. Silnik równo pracuje i łatwiej zapala.
Jednak dalej pozostaje kwestia aparatu zapłonowego. Można go zrobić na jakimś transoptorze. Myślę, że fajnym rozwiązaniem byłby jakiś aparat podciśnieniowy, z przerywaczem zamienionym na transoptor i z charakterystyką dobraną według linka na tej stronie co podałem. Ale kombinując coraz bardziej w końcu dojdziemy do... nanoplexa ![]() Miał ktoś aparat podciśnieniowy u siebie w 126p? Da się przerobić aparat z Bisa? |
nocman Nissan Micra K11 Łódź | 2007-12-31 02:07:11 A skoro już jesteśmy przy aparacie zapłonowym, to pytanie: czy ktoś już miał do czynienia z 123ignition? Producent reklamuje toto jako taki cymes, że tylko krojony chleb jest ważniejszym wynalazkiem w dziejach ludzkości ![]() r. |