MotoNews.pl
  

Temperatura przełączania na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Temperatura przełączania na gaz. Mam ustawione bodaj 24 stopnie. Chciałbym pominąć ten warunek po to żeby przełączał się na gaz od razu po odpaleniu i osiągnięciu ustalonych obrotów. Jakie mogą być tego konsekwencję? Czy można trak uczynić bez szkody dla silnika?
  
 
Zależy od instalacji. Przy sekwencji nawet uszkodzenie listwy wtryskiwaczy.
  
 
Nie jest to sekwencja.
  
 
Teoretycznie szybciej zdechnie parownik.
  
 
Cytat:
2007-12-26 22:35:24, beton1 pisze:
Jakie mogą być tego konsekwencje?


Silnik nie będzie "ciągnął". nie utrzymasz go też na wolnych obrotach, będzie zdychał póki sie nie podgrzeje parownik. Ogólnie: nie warto. Szczególnie w zimie.
  
 
Postanowiłem podłaczy się do tematu , by nie zaczyna nowego .

Posiadam Passata 1,8i z 94r. instalacja jest półtoraroczna , zakupiłem go niedawno i podczas pierwszych jazd zauważyłem , że gdy uruchamiam zimny silnik dioda na przełączniku miga , po pewnym nagrzaniu się silnika silnik zasilany zostaje paliwem LPG , ale po pewnym czasie wraca do zasilania benzyną , po czy znowu się przełącza na LPG , nawet jak już zostanie osiągnięta temperatura 90 stopni , to potrafi się tak zdarzyc , że z LPG przełącza się na benzynę . Słyszałem opinie , że przyczyną takich objawów mogą byc przebicia z kabli wysokiego napięcia , przeskok iskry z kabli WN na głowicę powoduje niewłaściwa pracę elektrozaworu .
Zauważyłem , że jak pojeździłem dłużej , to problem ustał , ale następnego dnia się ponownie pojawił , ale już w znacznie mniej uciążliwym stopniu , ale z tym to różnie bywa .
Zastanawiam się nad wymiana kabli WN na nowe , ale jeszcze chciałem poradzi się na forum , czy miał ktoś z was podobne objawy i w jaki sposób zostały one usunięte ?
  
 
Sprawdził bym bardzo dokładnie masę do sterownika, potrafi sporo namieszać.
  
 
Cytat:
2008-01-06 10:56:46, stachu111 pisze:
Sprawdził bym bardzo dokładnie masę do sterownika, potrafi sporo namieszać.



O Który serownik się rozchodzi ?

Ostatnio byłe z moim problemem u Gazowca , sprawdził wszelkie kablowo - bezpiecznikowe połączenia , wszystko łączy tak jak powinno , podłączono mi instalację LPG pod komputer , wszystko idealnie , Gazowiec zwiększył jedynie parametry przełączania z Beny na Gaz pod wpływem obrotów ( ale jak osiągnie właściwa temperaturę parownika ) , było przy 1500 obr/min , a obecnie jest przy 2500 obr/min .
Jak widziałem na monitorze , podczas badania , wskazanie tem. podawanej z czujnik parownika było w granicach 41 stopni , czy jest to właściwe wskazanie gdy tem pracy silnika była na poziomie 90 stopni ? Gazowiec stwierdził po jakimś czasie , że czujnik temeratury , który jest zainstalowany w reduktorze został w złym miejscu zamontowany , obecnie jest to miejsce zaraz obok wlotu rozprężanego gazu LPG do komory reduktora , czy takie zainstalowanie czujnika może błędnie wskazywa tem. pracy parownika i przez to przełączac z LPG przy rozgzranym silniku na Bene z powrotem na LPG i za chwilę znowu na benzynę ? Zauważyłem , że kłopoty zazwyczaj pojawiają się gdy tem. otoczenia jest na większym niż -2 stopnie , jak jest cieplej , to może się raz przełączy , albo i wcale , gdy było na + , ale nie jestem pewien .
Proszę o rady i uwagi użytkowników tego i nie tylko tego portalu .

Pozdro
degol9
  
 
Dzisiaj podjechałem do gazowca , odłączyliśmy czujnik i teraz mbęde przełączał na LPG za pomocą wprowadzenia w odpowiednie obroty silnika, zobaczę czy broblem zniknie , jeśli tak , to może świadczyc o tym , że winny sytuacji jest czujnik w reduktorze LPG.
  
 
Odłączenie czujnika pomiaru temperatury reduktora zlikwidował usterkę , obecnie przełączanie na LPG jest sterowane wprowadzeniem silnika na odpowiednie obroty , po odłączeniu czujnika nie było sytuacji , aby silnik gdy jest już zasilany paliwem LPG samoczynnie powracał do zasilania benzyną .
Gazowiec powiedział , że najprawdopodobniej czujnik jest zamocowany w niewłaściwym miejscu reduktora , za blisko miejsca rozprężania się ciekłego gazu w parowniku i jakoby to miejsce ma niższą temperaturę pracy , co może niekorzystnie wpływac na poprawną pracę czujnika .

POZDRO