[ASTRA] - wspomaganie kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, problem dosc pilny :/

COs ostatnio wspomaganie kierownicy zaczelo mi szwankowac :/
Mianowicie coraz czesciej slysze takie nieprzyjemne chrobotanie gdy ruszam kierownica wydobywa sie z ukadlu wspomagania :/
Jak dzisiaj zagladnolem okazalo sie ze plyn jest koloru brazowego wydaje mi sie ze kiedys byl czarny :|

Powiedzcie mi czy to juz koniec pompy ? czy moze pomoze wymiana wplynu ktory byl wymienay niewiem kiedy.
Jezeli wymiana plynu pomoze chociaz troszeczke to jak go wymienic??
slyszalem ze trzeba to robic na wlaczonym silniku a inni tweirdza ze nie :/ jedni mowia ze trzeba przelweac to zanczy zeby sie wylewalo od dolu a od gory zeby wlewac swierzy plyn jak to jest???

czy moze kots odpowiedziec na moje pytania??
a boje sie bo w piatek jade w trase :/ wiec tylko zostalo mi jutro to jest czwartek

Bardzo prosze o jaka kolwiek rade/pomoc

[ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2008-01-02 14:37:50 ]
[ powód edycji: MAŁE LITERY ]
  
 
Chrobotanie może oznaczać uszkodzenie/zużycie pompy i w takim wypadku wymiana płynu niewiele pomoże. A płynu Ci ubywa czy jest na stałym poziomie?
  
 
Wymiana plynu na 100 % nie usunie chrobotania w ukladzie...

Plyn ma miec kolor czerwony a jak jest stary to robi sie brazowy...

Zeby go wymienic trzeba przy kolomnie go zlac do konca i skrecic kierownica na maxa w jedna i droga strone to zejdzie do konca

No a przyczyny chrobotania to moga byc rozne ale jesli napewno docieraja z pompy swiadzcza o jej zuzyciu

pozdro MAXSPED
  
 
Jak na moje rozeznanie jeśli chrobotanie dochodziło by z pompy to nie tylko w czasie ruszania kierownicą ale przez cały czas pracy pompy - jeśli to się dzieje tylko podczas kręcenia to problemu trzeba szukać w siłowniku wspomagania.

Dzieje się to teraz ?? podczas mrozów?? u mnie jest podobnie (kwestia interpretacji słowa chrobotanie - na moje ucho to raczej głuche zgrzytanie) ale ustępuje po przejechaniu paru zakrętów - z tego co się pytałem to podczas mrozów uszczelki siłownika twardnieją i trzeszczą - podobno normalne u "staruszków"
  
 
to crhobota czasmi gdy sie nie rusza kierownica i czasmi gdy sie rusza :/ kiedys wydawalo mi sie ze moj plyn jest czarny ale moze sie mylilm
czasmi jak krece kierownica to czuc taki wyrazny dziwny opor :/ no ale trudno trzeba bedzie pojedxic az sie skonczy a potem z kads sobie wytzrasnac nowa bo regeneracja chyba sredni pomysl ?
PLynu mi nie ubywa przynajmnije nie zauwazylem
  
 
w sumie nowa jest dosyć droga, a jak masz kupić używaną to lepiej oddaj swoją do regeneracji - przynajmniej bedziesz wiedział na czym stoisz.
  
 
a czy mozna sobie kupic jakis zestaw do regenracji takiej pompy? czy trzeba oddawac do specjalisty tak jak pompe paliwa w starym "dislu"
  
 
nigdy się nie zagłebiałem w ten temat ale chyba to jest sprawa dla kogoś kto siedzi w temacie. Ja bym się nie podejmował . A tak BTW to nowy zamiennik widziałem ostatnio za 350 zeta
  
 
Cytat:
(kwestia interpretacji słowa chrobotanie - na moje ucho to raczej głuche zgrzytanie)

jak napisał już kolega Arni71. Może to być wina pompy wspomagania ale może tez może być problem z samym układem kierowniczym. W zależności od odgłosu i miejsca pochodzenia dźwięku. Jeżeli jest to pompa to jest tanio, znajdziesz ją na znanym portal TUTAJ
A jeżeli jest to układ kierowniczy to niestety mało firm robi to dobrze a taką "maglownice" można za grosze kupić. Niech może jakiś mechanik ci sprawdzi co jest uszkodzone. A sam sobie napraw
  
 
Wielkie dzieki jak bede mial chileczke wolnego czasu to sprubuje zlokalizowac co to sie tak tlucze, puki co musze najpierw uruchomic silnik bo troszke niedomaga
Wielkie dzieki koledzy za pomoc