Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() pavulonstudio BMW E34 M50B25 Bydgoszcz | 2007-12-27 22:15:49 Mam pytanie moja bossska maszyna ma cos takiego co sie niby nazywa dopalacz spalin. Co to jest?? Co to daje, czy moze sie popsuc, jak sprawdzic?? |
![]() musicman MK6 '92 1.3i Białystok | 2007-12-27 22:25:24 No właśnie akurat 1.3 tego cuda nie ma ;] nazywa się to EGR, i rzeczywiście - kieruje część spalin do kolektora celem powtórnego splaenia. Poprawia to ekolgię, ale daje po d.. osiągom..
wywalenie tego cuda to po prostu odpięcie rurki ;] Jak już wspomniałem silniki 1.3 nie mają EGR, mają natomiast układ natleniania spalin - który poprawia pracę katalizatora. Wygląda to (ten układ) dość podobnie do EGR stąd może i czasem mylne skojarzenia.. btw - temat wałkowany nieraz na forum - "wyszukaj"-> "EGR" i czytać.. |
![]() pavulonstudio BMW E34 M50B25 Bydgoszcz | 2007-12-27 23:10:32
Wiec mam pytanie czy odciac czy odpiac to?? i jak to zrobic? Szlifierka?? |
![]() musicman MK6 '92 1.3i Białystok | 2007-12-28 00:19:02 W silnikach wyposażonych w EGR - a więc od 1.4 w górę, odpięcie go dawało poprawę - poprzez lepsze 'dotlenienie' dolotu. Owe odpięcie polegalo na zdjęciu rurki z zaworu egr i zaślepienie go ;]
W przypadku 1.3, gdzie mamy tylko zawór dotleniania spalin taki zabieg nic nie da - jedyny efekt, to większa kultura pracy (silnik robi się cichszy). Ale coś za coś - niedomiar tlenu w spalinach może (podobno) zaszkodzić katalizatorowi. Otwórz maskę, stań z przodu - po prawej stronie głowicy będziesz miał taką puszkę, do której dochodzi wężyk gumowy, i wychodzą dwie mosiężne rurki w stronę kolektora. Podczas pracy zdejmij ten gumowy wężyk - od razu usłyszysz różnicę. |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-12-28 00:24:48
wezyk warto zaslepic (vaccum ucieka) EGR'a mozna zostawic luzem. A ja go w ogóle seryjnie nie mam ![]() |
![]() pavulonstudio BMW E34 M50B25 Bydgoszcz | 2007-12-28 11:49:47
Tak owszem zawor itp ale jak to dziadostwo ma byc zrobione, moze jakies foto?? |