MotoNews.pl
10 1,3 DOPALACZ..... SPALIN (202685/45)
  

1,3 DOPALACZ..... SPALIN

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie moja bossska maszyna ma cos takiego co sie niby nazywa dopalacz spalin. Co to jest?? Co to daje, czy moze sie popsuc, jak sprawdzic??
  
 
No właśnie akurat 1.3 tego cuda nie ma ;] nazywa się to EGR, i rzeczywiście - kieruje część spalin do kolektora celem powtórnego splaenia. Poprawia to ekolgię, ale daje po d.. osiągom..

wywalenie tego cuda to po prostu odpięcie rurki ;]

Jak już wspomniałem silniki 1.3 nie mają EGR, mają natomiast układ natleniania spalin - który poprawia pracę katalizatora. Wygląda to (ten układ) dość podobnie do EGR stąd może i czasem mylne skojarzenia..

btw - temat wałkowany nieraz na forum - "wyszukaj"-> "EGR" i czytać..

  
 
Cytat:
2007-12-27 22:25:24, musicman pisze:
No właśnie akurat 1.3 tego cuda nie ma ;] nazywa się to EGR, i rzeczywiście - kieruje część spalin do kolektora celem powtórnego splaenia. Poprawia to ekolgię, ale daje po d.. osiągom.. wywalenie tego cuda to po prostu odpięcie rurki ;] Jak już wspomniałem silniki 1.3 nie mają EGR, mają natomiast układ natleniania spalin - który poprawia pracę katalizatora. Wygląda to (ten układ) dość podobnie do EGR stąd może i czasem mylne skojarzenia.. btw - temat wałkowany nieraz na forum - "wyszukaj"-> "EGR" i czytać..



Wiec mam pytanie czy odciac czy odpiac to?? i jak to zrobic? Szlifierka??
  
 
W silnikach wyposażonych w EGR - a więc od 1.4 w górę, odpięcie go dawało poprawę - poprzez lepsze 'dotlenienie' dolotu. Owe odpięcie polegalo na zdjęciu rurki z zaworu egr i zaślepienie go ;]

W przypadku 1.3, gdzie mamy tylko zawór dotleniania spalin taki zabieg nic nie da - jedyny efekt, to większa kultura pracy (silnik robi się cichszy). Ale coś za coś - niedomiar tlenu w spalinach może (podobno) zaszkodzić katalizatorowi.

Otwórz maskę, stań z przodu - po prawej stronie głowicy będziesz miał taką puszkę, do której dochodzi wężyk gumowy, i wychodzą dwie mosiężne rurki w stronę kolektora. Podczas pracy zdejmij ten gumowy wężyk - od razu usłyszysz różnicę.

  
 
Cytat:
2007-12-28 00:19:02, musicman pisze:
W silnikach wyposażonych w EGR - a więc od 1.4 w górę, odpięcie go dawało poprawę - poprzez lepsze 'dotlenienie' dolotu. Owe odpięcie polegalo na zdjęciu rurki z zaworu egr i zaślepienie go ;]



wezyk warto zaslepic (vaccum ucieka)
EGR'a mozna zostawic luzem.
A ja go w ogóle seryjnie nie mam
  
 
Cytat:
2007-12-28 00:24:48, CKsrv pisze:
wezyk warto zaslepic (vaccum ucieka) EGR'a mozna zostawic luzem. A ja go w ogóle seryjnie nie mam



Tak owszem zawor itp ale jak to dziadostwo ma byc zrobione, moze jakies foto??