Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2007-12-29 09:45:43 Coś masz źle ustawione, skoro rozrusznik dobrze kręci, a z tego co piszesz wynika, że tak jest, bo na początku ciężko przekręca wałem, a potem przyspiesza. U mnie pierwszy obrót wału też idzie mu, jakby aku był słaby, ale od razu odpala. Na mój gust, to nie wina rozrusznika. |
![]() pxj Omega 2,5 TD Katowice | 2007-12-30 01:45:32 Rozrusznik możesz zdjagnozować tylko poprzez rozebranie, bez tego można tylko gdybać. |
![]() pxj Omega 2,5 TD Katowice | 2007-12-31 01:57:39 Patrząc na temperatury jakie podajesz to sprawdź świece, moża któraś nie grzeje i stąd problem przy minusowej temperaturze. Jeśli masz jakieś wątpliwości to wymień wszystkie, napewno nie zaszkodzi. |
![]() Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-01-08 11:19:57 No z tym odpalaniem to nie jest tak...
W moim przypadku przy -30C i nieciekawym akumulatorze, po 3x podgrzaniu świec, wał zaczął się bardzo powoli kręcić (dosłownie jak rozruch starej łajby na korbkę) aż po 7/8 sek odpalił. Rozrusznik/akumulator może być przyczyną słabego odpalania - jego duże zużycie - podczas "kręcenia" rozrusznik zatrzymuje się jakby na chwilę (dławi się). Zwykle w tym momencie powinien nastąpić zapłon. To może wskazywać na akumulator, który nie ma odpowiedniej siły rozruchowej. Jakość produkowanych obecnie standardowych akumulatorów jest bardzo różna. Pozatym w grę wchodzą odpowiednie ustawienia pompy, elektryka, kompresja i świece żarowe. |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2008-01-08 13:12:33 Dodatkowo slyszalem ze rozciagniety lancuch rozrzadu, a co za tym idzie opozniony wtrysk tez ma bardzo duze znaczenie szczegolnie przy rozruchu w bardzo niskich temperaturach (ponizej -5C) |
![]() omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2008-01-08 17:21:53 Jeśli zwiększają się obroty rozrusznika, to:
- rozrusznik do sprawdzenia -> szczotki, elektromagnes, komutator, - połaczenia aku <-> rozrusznik, - akumulator (jak rozumiem nówka sztuka), podgrzewanie wtrysków ? ![]() ropa jest podgrzewana, może jakość ropy? przy wyższej temperaturze było OK. Niestety trzeba sprawdzać w omie, nie gdybać. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-01-16 22:40:19
|
![]() arturlobodzinski honda accord executive warszawa | 2008-01-17 20:27:46 10w40 mobil1 super td wymieniony 4kkm temu. Sprzęgło wymienione na nowe 20kkm temu. |
![]() arturlobodzinski honda accord executive warszawa | 2008-01-19 20:13:16 Rano +5*C odpalił po 1 obrocie wału, lepiej niż przed naprawą na rozgrzanym silniku! Tylko jedna rzecz mnie niepokoi - po odpaleniu zimnego silnika zapala się kontrolka ABS przez ok 2 sek. Na ciepłym tego nie ma. Dziwne... nigdy tak nie było.
PS. Dzięki Panowie ![]() [ wiadomość edytowana przez: arturlobodzinski dnia 2008-01-19 20:14:31 ] [ wiadomość edytowana przez: arturlobodzinski dnia 2008-01-19 20:23:34 ] |
![]() omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2008-01-23 17:59:50 Uważaj kolego na czas pracy rozrusznika. Nie możesz go przegrzać.
Jeśli wymieniali szczotki, a nie całe elementy to zwróć uwagę na fakt, że doprowadzenia szczotek (oryginalnie) są zgrzewane (spaw punktowy) jeśli wymieniają szczotki lutują (miękki lut - cyna) jak przegrzejesz lut puści i naprawa rozrusznika maksymalny czas kręcenia 8-10 sek lepiej nie ryzykować, zakręcić chwilkę potrzymać, odpuścić, odczekać, kolejna próba. |
![]() arturlobodzinski honda accord executive warszawa | 2009-03-21 12:18:43 Odgrzałem kotlecika, bo rozwiązanie znalezione.
Za słaby prąd rozruchowy akumulatora. Kupiłem nowy - bosch silver 74ah i 750A prądu rozruchowego. Naprawiony rozrusznik i alternator. I jest :ok: |