MotoNews.pl
12Dopasowanie alufelg do Espero (202795/26)
  

Dopasowanie alufelg do Espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam prosbę - czy ktos mógłby mi napisać jakie felgi pasują do espero? Wiem, że 14" 4x100, ale chodzi mi o minimalne i maksymalne wartoci ET, max. szerokosć felgi oraz max. srednicę felgi i srednicę otworu centrującego.
P.S. Zacząłem ten wątek omyłkowo w innym dziale, więc niech moderator sie nie wkurza.
  
 
Cytat:
2007-12-29 12:42:11, koggi pisze:
Mam prosbę - czy ktos mógłby mi napisać jakie felgi pasują do espero? Wiem, że 14" 4x100, ale chodzi mi o minimalne i maksymalne wartoci ET, max. szerokosć felgi oraz max. srednicę felgi i srednicę otworu centrującego. P.S. Zacząłem ten wątek omyłkowo w innym dziale, więc niech moderator sie nie wkurza.


W wyszukiwarce trzeba poszukać...
było juz kilka watków na forum wszystko mozna znaleźć.
Ale zeby nie było że jestem upierdliwy:

średnica otworu centrujacego 56,6mm , nominalne ET = 49 , max średnica ... hmmm pewnie i 18" wejdą tylko po co? poszukaj na forum.
Max szerokośc to chyba 7" będzie , przynajmniej nie znalazłem nigdzie ,zeby ktos na szerszych jeździł.
Co do ET to zalezy od szerokości felgi i opony , ja jeździłem na 14" ET35 z oponami 195/65/14 , teraz mam felgi 15" ET 35 i założe opony 195/55/15.
Reszty szukaj....

Powodzenia
  
 
Wielkie dzięki!
Konkretnie to mogę wyrwać za niewielką kasę felgi 15" 6J ale ET tylko 25 i otwór centralny 57,1. Z tego co napisałe to raczej nic z tego.
  
 
Otwór centrujacy może byc, natomiast ET - hmm.... poczytaj sobie, ktos chyba jeździł z ET25 , moze znajdź kto to był i napisz do niego na priv , według mnie moga ocierac o nadkola ,ale nie jeździłem na takich wiec sa to tylko przypuszczenia.
Ja osobiście tez szukałem felg i przyjalem graniczna wartosc ET 35 , jest to i tak 14mm bardziej na zewnatrz w stosunku do oryginału....
  
 
Tak przeglądałem sobie galerię i zauważyłem, że pablop111 pomyka na ATS Cup 7J x 15" (szeroki rant), a dla tych felg ET=28. Drążę ten temat, bo pomijając nawet te fele, które mam na oku, to te z małym ET są przewżnie tańsze niż te z ET 35 do 38. Jesli ktos z klubowiczów ma jakies doswiadczenia z tego typu felgami to czekam na opinie - będę bardzo wdzięczny!!!
  
 
ja mam 7J 195/60/15 i ET 30....problem mam tylko z tylem bo sprezyny mi dosc mocno siadaja i na dziurach z obladowaniem trą mi oponki o plastikowe nadkole od zewn strony calego nadkola...i tak jest duzo lepiej odkad zasadzilem gazowe KYB...

Wszystko zalezy od profilu opony i jak stoi twoja zawiecha na tyle - jak zasadzisz 195/50/15 to a masz dobre sprezyny i twardsze amory to nie bedziesz mial problemu - piszesz ze masz 6J takze przod tez da rade...
  
 
Cytat:
2007-12-31 08:48:01, rafalko pisze:
ja mam 7J 195/60/15 i ET 30....problem mam tylko z tylem bo sprezyny mi dosc mocno siadaja i na dziurach z obladowaniem trą mi oponki o plastikowe nadkole od zewn strony calego nadkola...i tak jest duzo lepiej odkad zasadzilem gazowe KYB... Wszystko zalezy od profilu opony i jak stoi twoja zawiecha na tyle - jak zasadzisz 195/50/15 to a masz dobre sprezyny i twardsze amory to nie bedziesz mial problemu - piszesz ze masz 6J takze przod tez da rade...




Kolego ja ze 3 miesiace temu zalozylem tez felgi nie 14 jak powinny byc tylko 15 oczywiscie takie same jak ty i wydaje mi sie ze espero zrobilo sie troszeczke mulowate i nie ma takiego przyspieszenia co na 14 zgadzasz sie ze mna?? pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-01-01 21:33:46, MareczekR pisze:
Kolego ja ze 3 miesiace temu zalozylem tez felgi nie 14 jak powinny byc tylko 15 oczywiscie takie same jak ty i wydaje mi sie ze espero zrobilo sie troszeczke mulowate i nie ma takiego przyspieszenia co na 14 zgadzasz sie ze mna?? pozdrawiam



cóż - nie mam takich odczuc chociaz wczesniej jezdzilem na 14/60/175 i to byla dla mnie istna tragedia - zanim sie zdążyłem zorietować przód na deszczu fundował mi sanie św mikołaja...nie mówiąc już o biciu tychże wynalazków przejętych od poprzedniej włascicielki - generalnie nie zamieniłbym tego co mam obecnie na stare kółka... no i tych jade 3% szybciej niż pokazuje mi licznik
  
 
Cytat:
2007-12-31 08:48:01, rafalko pisze:
jak zasadzisz 195/50/15 to a masz dobre sprezyny i twardsze amory to nie bedziesz mial problemu



Ja mam 195/50/15 i seryjne zawieszenie po wymianie amorków na Sachs - też seryjne odpowiedniki.
Autko może i trochę za wysoko stoi ale przy pełnym obciążeniu nic mi nie obciera.

Nie odczułem też żeby stał się mułowaty
  
 
Mam fajne BBS-ki z rantem. Wyrwałem je za grosze. Stan techniczny bdb, ale wizualny szkoda gadać. Chciałbym je wypolerować - czy ktos może mi napisać jak to się robi i czego będę potrzebował. Jesli potrzebny jest papier scierny to o jakim uziarnieniu?
  
 
Pasta polerska drobnościerna, kątówka i gąbka polerska
  
 
Wybacz naiwnosć tego pytania, ale co to jest kątówka? A i jeszcze jedno - w jakim sklepie to wszystko dostanę?

[ wiadomość edytowana przez: koggi dnia 2008-01-03 20:17:29 ]
  
 
Cytat:
2008-01-03 20:16:38, koggi pisze:
Wybacz naiwnosć tego pytania, ale co to jest kątówka? A i jeszcze jedno - w jakim sklepie to wszystko dostanę? [ wiadomość edytowana przez: koggi dnia 2008-01-03 20:17:29 ]



koggi ty nie masz pojęcia o jakiejkolwiek pracy warsztatowej a chcesz polerować alu...hmm kiepsko to widze ale powodzenia

co do kątówki to może kojarzysz zamienniki - fleksa, gumówka czy też technicznie szlifierka kątowa
  
 
Trzeba było zaraz pisać, że chodzi wam o szlifierkę kątową. Mechanikiem nie jestem i żargonu ani skróótów myslowych używanym w tym srodowisku nie znam.
Jestem mikrobiologiem i tak jak napisałbym wam głaszczka, a trójkąt szklany do posiewów - niby to samo a co łatwiej zrozumieć laikowi w tej dziedzinie.

[ wiadomość edytowana przez: koggi dnia 2008-01-04 07:17:14 ]
  
 
Skoroś żeś jest mikrobiolog, to pewnie i masz do czynienia z chemią.
Poszukaj lub sam sobie wyprodukuj płyn do polerowania i czyszczenia metali szlachetnych (stosowany przez jubilerów).
Zanurzysz fele i będą jak nowe.
Później polecam tylko lakierowanie lakierem bezbarwnym coby czar polerowanego aluminium nie prysł po przejechaniu 25 km
  
 
Poniżej podaję adresik stronki, gdzie problem polerki felg aluminiowych jest opisany krok po kroku (gdyby ktos szukał tak jak ja).
http://hondatech.pl/viewtopic.php?t=3160
  
 
Opis ciekawy, z tym że...

czytałeś dalej wypowiedzi

Cytat:
Z tym, ze sa rózne rodzaje alu, jedne się poleruje godzinę, a inne godzinę dziennie przez tydzień.





A poza tym to mieć opis to jedno a mieć choć gram praktyki to drugie.

Nawet jakbys miał najlepszy przepis to pewnie torta nie upieczesz
  
 
  
 
Pewnie, że torta nie , ale jakies ciasto by z tego wyszło! Nie mam felg za kilka tysięcy ale za 500 PLN, więc co mi szkodzi spróbować skoro i tak są do renowacji - może się uda i cos zaoszczędzę
  
 
Cytat:
2008-01-07 19:05:12, koggi pisze:
Pewnie, że torta nie , ale jakies ciasto by z tego wyszło! Nie mam felg za kilka tysięcy ale za 500 PLN, więc co mi szkodzi spróbować skoro i tak są do renowacji - może się uda i cos zaoszczędzę






życzę powodzenia

Przerabiałem to w marcu ubiegłego roku na własnych felgach.
Wydasz 100 pln na środki chemiczne i ścierne .
Po tygodniu szlifowania i polerowania tak się wq*wisz że
zawieziesz alusy do piaskowania (tylko drobny "piasek") wyjdzie z 20 pln za szt.
Później zawieziesz do malowania proszkowego jakieś 40 pln za szt.

Podsumowanie :
100 - środki chemiczne + ścierne
80 - piaskowanie 4 alusy
200- malowanie proszkowe 4 felg
= około 380 pln za renowację alufelg ( a miało być szybko i tanio w domowych warunkach)

lub 100 pln jak będziesz miał szczęście przy polerowaniu