MotoNews.pl
  

126p 700

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. zamierzam mocno zmodyfikować silnik maluszka a konkretnie będzie to maluch 700 . Czy z tłokami i tulejami od cc 700 mogę pozostawić seryjny wał korbowy ? chodzi mi o jego trwałość , czy choć trochu wytrzyma pozdrawiam
  
 
pytanie mega rozwalajace, co rozumiesz pod pojeciem troche wytrzyma?? czy przejazdy po wsi czy cały sezon ostrych rajdów. a może codzienny dojazd do pracy?? Na stronie klubowej z tego co pamietaj jest opis jak zrobić 700 poczytaj pierw sobie tam!!
  
 
korekta : ile wytrzyma silnik 700 na wale od 650 , silnik będzie w ruraku na bazie 126p , czy ktoś z was ma właśnie taki taki tuning z pozostawieniem seryjnego wału i moze podzieli się opiniami

a to foty dawcy :







[ wiadomość edytowana przez: polko dnia 2007-12-30 16:33:43 ]
  
 
A jaki przyrost mocy przewidujesz??
  
 
jeżeli chcesz cos zrobic to pierw sie zastanów co chcesz osiagnąć bo zwiekszenie samej pojemności nic nie da a wrecz może pogorszyc osiagi, chbya ze robisz cały motor takiego małego potwora to inna sprawa
  
 
zastosuj wał od bisa raz że lepiej się kręci to i wytrzymaly powinien bardziej być ;]

ja miałem w 126p i rewelacja
  
 
mazy mi sie potworek , więc modyfikacja będzie kompleksowa nie wiem czy nie iść za ciosem i jak blok i tak musi iść na wytaczarkę to od razu 800 nie zrobić więcej pracy, ale co za efekty a propos jaką moc wtedy generuje sraczyk ??
  
 
Cytat:
2007-12-30 17:01:56, blade87 pisze:
zastosuj wał od bisa raz że lepiej się kręci to i wytrzymaly powinien bardziej być ;] ja miałem w 126p i rewelacja

sorki wg ciebie wał który jest cięższy i ma większą przeciw wagę lepiej kręci silnikiem???? Wał z bisa ma swoje niewątpliwe zapelty ale to co piszesz to wg mnie wierutna bzdura.
  
 
Kaza wal z bisa ma wieksza mase ale umieszczoan blizej osi wiec pewnie moment bezwladnosci bisowego i zwyklego walu jest podobny.

[ wiadomość edytowana przez: cichy_b0b dnia 2007-12-30 17:33:32 ]
  
 
do każdej pojemności powinno sie zakładać odpowiednie wałki, odpowiednie zrobic głowice, gaźnik i wszystko to powinno ze sobą odpowiednio zestrojone, jak chcesz sie bawić to zrób 800 wsadz jakiś dolno kręcący sie wałek, a jak chcesz wiartarke to zrób max 700 i wysoko obrotowy wałek mocno zjeż głowice to tak ogólnie
  
 
co to ?? szayowoz FWD ??
  
 
chyba raczej

z układem klasycznym

ja tam widze glowke mostu
  
 
Cytat:
2007-12-30 17:32:24, cichy_b0b pisze:
Kaza wal z bisa ma wieksza mase ale umieszczoan blizej osi wiec pewnie moment bezwladnosci bisowego i zwyklego walu jest podobny. [ wiadomość edytowana przez: cichy_b0b dnia 2007-12-30 17:33:32 ]



Owszem ale przy tych samych modach to wał z bisa na bank nier kręci silnika wyżej a raczej nizej, przynajmniej u mojej ani w silniku tak było ta sama konfiguracja silnika zmiana tylko wału norm/bis charakterystyka zupełnmie inna tzn moc niby taka sama ale niższy przedział efektywny przed zmianą silnik kręcił 7500 po zmianie do ok 6800(w sensie ciągu)
  
 
no wszyscy wkoło wypisują na pierwszym miejscu zalet wału z bisa ze jest lepiej wyważony . W rozwiercanie serii na 700 nie chce się bawić bo jest to dość ryzykowne ( za mało tuleji pozostanie po rozszlifowaniu z 77 na 80 ) a rurak w przyszłości będzie 4x4 jak narazie jest tylko tylny napęd , bo przedniego mostu jeszcze nie skończyłem. Reduktor daje 8 biegów do przodu i 2 wsteczne , most z poloneza, 4 tarcze, łapa hydrauliczna. W święta była pierwsza jazda
  
 
Mozna uzyskac odpowiedz jak realizowane jest przeniesienie napedu? Bo na zdjeciach widac tylny sztywny most, skrzynka maluchowska z wyjsciem na polosie z boku, widac normalny lizak.

Do tego pytanie czy pomyslodawca przelozyl dyfer, zeby nie miec 4 biegow do tylu i jednego do przodu zakladajac, ze polosie beda wychodzily ze skrzynki w orginalnych miejscach i bedzie naped na przod?

Kolejne pytanie czy zwrotnice specjalnie sa odwrotnei zalozone w przodu, zeby uklad kierowniczy jako tako funkcjonowal?
  
 
Hmmn no to tak. Zwrotnice pochodzą od fiata cromy a odwrócone są dla tego ze gdyby listwa układu kierowniczego znajdowała się za osią przednią to przeszkadzałaby wałkowi napedu do przedniego mostu. Ze skrzyni maluszka wyrzucony został dyfer, a wałek z atakiem został obrócony więc dokręca się go tej strony co był wczesniej mechanizm. Zamiast ataku jest tam teraz wieloklin z piasty od malucha. W zawieszeniu są 4 MCphersony od zastawy, te w tyle były obcinane bo były zatwarde , lekki tył daje niesamowitą frajde. Chociaż mam łańcuchy to i tak najmniejszy ruch kierownica na lodzie czy zdjęcie nogo z gazu powoduje że tył ucieka na prawo i lewo most nie był odwracany oto inne foty : ( między innymi zbudowany od zera reduktor )





Photo skrzyni: http://www.wrzuta.pl/obraz/99MmvpbsLH/p3250033


  
 
Ja miałem 700 na wale korbowym z seryjnego malucha. bez problemu wytrzymał cąły sezon kreciolków. jak złożysz porządnie to wytrzyma dobry motor i mocną głowicę nawet przy rozwiercie. tak naprawdę to o wał to bym się martwił najmniej
  
 
interesowałoby mnie raczej coś bliskiego podwojenia mocy , po za tym to fajna zabawa przecież przerobić silnik i patrzeć jak to później jeździ zdecyduje się więc chyba na 800 , jeździ ktoś na 800-ce z wałem oryginalnym , czy przy takiej pojemność trzeba już myśleć o tym z bisa ?

pozdrawiam
  
 
przy 800 to chyba przeciwwaga seryjnego walu nie miesci sie pomiedzy tlokami
  
 
Oczywiście można też tak zrobić 700 na seryjnych cylindrach i przy seryjnym wale że praktycznie nie ma możliwości żeby cylindry pękały lub się ukruszyły