Czy silnik 1500cm, od lady jest tulejowany???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio moja lada zaczela brac olej, wymienilem jej pierścienie ,ale to niepomogło więc przymieżam się do wymiany tłoków, pirścieni , no i niewiem co z tymi tulejami, czy to trzeba rozwiercać, czy wystarczy wybić tuleje!!??Aha, i jeszcze jedno pytanko ...Ile można zrobić na silniku 1500 km bez remontu??
  
 
a jaka łada?
  
 
nie ma zadnych tulei... tylko rozwiercac...
to że wymieniłeś pirescienie jeszcze o niczym nie swiadczy.., tylko pomiary cylindrów średnicówką, powiedzą Ci kiedy czas na remont, jesli jednak decydujesz się na szybki remoncik, sprwadź, jak wygląda powierzchnia cylindrów, szczególnie w okolicach górnej krawedzi, jesli jest spory, wyczuwalny palcami tzw. rant, to wymiana pierśicieni to strata czasu i kasy...
Natomiast przyczyna ubywania oleju moze być takze: stan usczelnien, tzn, zimmeringów na wale, uczelki pod miska olejową, czy uczelniaczy pierscieni..., zacznij od tego, bo tam moze tkwić przyczyna szybkiego ubywania oleju...
  
 
A sprawdzałeś uszczelniacze na zaworach?
Tuleje wstawia sie wtedy,kiedy nie można juz zrobić szlifu,rozwiercić.Silnik ładowski(chodzi mi głównie o silniki w ładach 2105/07)powinien bezproblemowo przejeżdzić okolo 200tyśkm bez remontu.Oczywiście wszystko zależy od twardości nogi.
Pozdrawiam
  
 
Jest to lada 2104 combi z silnikiem 1500cm, przejechane ma 104tys. km, co do uszczelniczy to niesprawdzalem ich, ale wydaje mi sie niemozliwe zeby przez nie brala taka duza ilosc oleju,zreszta ona poddobno byla przegrzana czy cos, bo dostalem ja od dziadka i cos dziadek mowil!!Cisnienia oleju niemirzylem ale wydaje mi sie ze jest ok, bo niswieci na rozgrzanym silniku nawet na bardzo niskich obrotach.
  
 
Przez uszczelniacze zaworów moja ładna brała litr oleju na 200 kilometrów! Wydaje się niemożliwe a jednak prawdziwe
  
 
Uszczelniacze jak najbardziej mogą być odpowiedzialne, szczególnie po przegrzaniu.
  
 
Ale faktem jest że jeśli już masz za bardzo skatowane cylindry i nie łapią się nawet na trzeci szlif to można tulejować. Ja tal miałem w 1300, też ją trochę przemęczyłem i gość mi tulejował na nominał. Tuleje są dostępne w sprzedaży.
Andrzej
  
 
Standardowe uszczelniacze zaworow wytrzymuja ok 50-60 tys kilometrow. Jesli sa padniete, to bierze calkiem sporo oleju. Moim zdaniem jest to pierwsza czynnosc, ktora nalezy wykonac. Kiedys pan Czech pisal na forum Auto-Lada o silikonowych uszczelniaczach od golfa, ktore pasuja i wytrzymuja do 200 tys. Uszczelniacze mozna wymienic bez zdejmowania glowicy.
  
 
czytajac twoj post uwazam ze niebardzo znasz sie na silnikach(bez urazy) wiec moja propozycja to podjechac do jakiegos dobrego mechanika i za pare zloty powie ci dokladnie jaki jest jego stan i co nalezy zrobic .
ps na 99% to uszczelniacze zaworow albo wycieki oleju
pozdrawiam
Jurek