| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-01-03 19:20:26 Witam
Jako że poprzednie posty nie wyczerpują mojego pytania pozwoliłem sobie je tutaj przedstawić. Mianowicie chodzi mi o temperaturę silnika, jak wiadomo (lub nie) mam motorek 1.3. Po przejechaniu 15 km wskaźnik na desce delikatnie wchodzi w pole NORMAL (z postów wynikało natomiast że spokojnie powinna się ustawić w połowie). Tutaj chciałbym zaznaczyć że ogrzewanie w aucie działa - jest dość ciepło Więc silnik jest raczej dogrzany ? Kolejne pytanie: czy w takiej sytuacji sonda może podawać mylną temperaturę do ECU i co za tym idzie zwiększa mi się spalanie (jest tragicznie, dobrze ponad 10l/100km) ? "Macałem" przewody od chłodnicy (po przejechaniu kolejnych 15km - górna rurka była ciepła, dolna - zimna). W poradach znalazłem opis wymiany termostatu:
Kolejne pytanie: czy to termostat (czerwona strzałka) czy czujnik wskaźnika temperatury (zielona strzałka) czy może jeszcze coś innego ? |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2008-01-03 19:34:39 Tak,czerwone to termostat. I na normal powinno wchodzic po 3 km a nie 15. Ja wczoraj zmienialem termostat wzielonej besti bo zaczal gazu palic z 2-3 litry wiecej a wskazowka lezala sobie,no moze z 2mm sie uniosla czyli do normal daleko jeszczea mimo to ogrzewanie dzialalo. Po wymianie termostatu temp wzrosla i jest z 2-3mm na normal |
profil-usunięty | 2008-01-03 19:37:40 tak zielony to wskaznik na desce, wlacz zaplo i datknij nim masy, wskazowka na desce powinna pojsc na max |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-01-03 19:46:43
A jak nie pójdzie to też do wymiany ? Czy muszę to wszystko rozkręcać żeby do tego się dostać ? Bo bez rozkręcania to chyba dostepny jest włącznik wentylatora :/ |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2008-01-03 19:48:07
czy to oznacza,ze mam walniety czujnik ten co daje sygnal na deche ?? |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2008-01-03 20:16:16
Nie,a dlaczego?? Masz na normal,masz. To nie jest wskaznik dokladny z zaznaczonymi temperaturami. To wskaznik orientacyjny i widzisz kiedy jest zimny kiedy w normalnym polu a kiedy ma zagoraco i o to chodzi. Po za tym jak masz na pierwszej literce to masz ok. |
Marcin Ford Escort Cabrio ZBASZYNEK k.SULECHOWA | 2008-01-03 20:32:35 Dzieki Seba,czyli wszystko jest ok ![]() |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-04-24 20:14:34 Choć topic założyłem już jakiś czas temu teraz dopiero biorę się za wymianę Wlałem dzisiaj do zbiorniczka wyrównawczego specjalny preparat do czyszczenia układu chłodzącego firmy K2. Termostat jest dostępny u mnie na miejscu więc nie muszę go sprowadzać Co do płynu chłodzącego to sam już nie wiem jaki wybrać Fordowski koncentrat u mnie w sklepie kosztuje 21zł za litr, u Sławka w sklepie 18zł - ale pewnie jak doliczę koszt przesyłki to dużo nie zaoszczędzę, jak nie stracę.
Zwierałem dzisiaj te kable widoczne na zdjęciu poniżej (po ściągnięciu złączki) - włączył się wentylator
Potem zmasowałem "czujnik" wskaźnika na desce, najpierw przewód który do niego idzie a potem sam ten wystający dzyndzek (nie wiedziałem co dokładnie zmasować więc zmasowałem obydwa ), oczywiście na włączonym zapłonie (przekręciłem kluczyk ale nie zapalałem auta) - nistety wskazówka na desce ani rusz
Za 2 dni jak będę miał wolne to wymianiam cały płyn chłodniczy (cały jak cały - zobaczymy ile zejdzie ) przepłuczę go wodą z 2-3 razy i zaleje jakimś ustrojstwem Przy tym wymienię termostat i uszczelkę pod nim. Ale co z tym czujnikiem zrobić ? Wymieniać czy jak ? Jak się dobrze autko zagrzeje to wskazówka się rusza.... sam już nie wiem |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-04-24 21:37:59
Tylko przeważnie 90C, które łapie zdrowy, dogrzany silnik, to dokładnie połowa skali (czyli strzałka pomiędzy R a M). A początek normala to jest jeszcze zimny silnik (co, przynajmniej u mnie, czuć w czasie jazdy). Na moje czujnik jest walnięty. Zabrałbym się za niego z prostej przyczyny: może nie dojść do czerwonego pola przy ew. przegrzaniu silnika i tragedia gotowa. Spróbowałbym ugotować czujnik w garnku i pomierzyć oporność, albo od razu zmienić go na nowy. Marcin - w razie czego uderz do mnie na priv, a spróbuję znaleźć dane. Rozbierałem to wszystko parę razy, nie jest to trudne, choć trochę czasochłonne. Chyba, że z jakichś niewyjaśnionych przyczyn auto się nie dogrzewa - walnięte nowe termostaty też się zdarzają. Jeśli czujnik będzie dobry, termostat do gara i na gaz |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-04-24 21:56:48 czyczu:
Fordowski koncentrat u mnie śmiga już tak długo, że nie pamiętam - (z 5 lat?) i ciągle się trzyma. Wrzuciłem próbkę do zamrażarki (-27C) i prawie wcale nie zgęstniał. Poza tym jest smaczny
Skoro po zwarciu przewodów nic się nie dzieje, to przyczyną może być przerwa gdzieś na przewodzie, albo padnięty wskaźnik. Co do gotowania czujników i posta poniżej - książka mówi tylko o parametrach czujnika temperatury do komputera, a nie na deskę. Ja mam oba czujniki zdrowe, mogę spróbować je porównać. |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-04-25 23:27:38 Zamówiłem dzisiaj u Sławka czujnik na wskaźnik, płyn fordowski oraz termostat - po wymianię (chyba w poniedziałek) zdam relację czy coś pomogło |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-04-26 00:24:24 Szaleństwo |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-04-26 00:35:40
Hmm... jak to mam zrozumieć ? |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-04-26 02:36:51 A.
W pełni pozytywnie oczywiście
Faktycznie dziwnie zabrzmiało, ale wtedy chciało mi się spać i percepcja mi spadła
Dawaj info, co i jak. A robiłeś zwarcie tych dwóch przewodów od czujnika? |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-04-26 08:57:39
Co do preparatu czyszczącego to już jest zalany i z nim śmigam 2 dzień (krótkie odcinki po 3km do pracy). A ustrojstwem będzie płyn Forda
kcprski: Robiłem zwarcie i niestety nic, ale wczoraj tak sobie pomyślałem że może źle to zrobiłem. Pisaliście żebym włączył ogrzewanie więc dałem ciepło na full, zastanawiam się czy nie chodziło o dmuchawę (jej nie włączałem).[ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-04-26 09:02:17 ] |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-04-26 08:58:56 Wysłało się 2 razy - można usunąć. [ wiadomość edytowana przez: czyczu dnia 2008-04-26 09:03:10 ] |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2008-04-28 18:58:51 Wymieniłem dzisiaj termostat oraz czujnik. Przepłukałem cały układ chyba z 5 czy 6 razy (za pierwszym razem jak spuszczałem to był taki syf że w kanałach chyba takiego nie ma ) Po odpaleniu autka ładnie się nagrzewa, po 5 minutach wskaźnik jest już w połowie, termostat otwarty bo górna rura gorąca jak diabli Jedynym błędem było to, że po zalaniu wodą mogłem się troszkę przejechać aby resztki płynu z układu mogły się wypłukać (po zalaniu wodą autko odpalałem ale i tak się nie wymieszało). A tak to gdy już zalałem płyn fordowski (wlałem jakieś 4.8L bo więcej nie weszło) to się zmieszał z tym pozostałym syfem i nie jest już taki czyściutki ale i tak jest to "kropla w morzu". |