Kilka waznych problemow z 2.5V6 POMOCY PROSZE.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Problem 1:
Temperatura powietrza +20 - silnik 95st
Temperatura powietrza +5 - silnik 90st
Temperatura pow 0 - silnik 80st
Temperatura pow -10 - silnik 70st
Tepmeratura pow -20 - silnik nie wiem bo sie wskazowka nie podnosi juz i nie moge nawet kabiny nagrzac.
Plyn OK, koncentrat do -35st, poziom OK,
Chlodnice OK, czujnik temp w bloku? termostat?
Niewiem co jest grane.

Problem 2:
Przy temperaturze -10st zamarza mi pedal od gazu,
w tamtym roku sie rozbilem przez to.
Jade sobie po miescie z butem wcisnietym do 1/3 i jak widze ze bede mial hamowac to zdejmuje noge z gazu a pedal stoi w miejscu a auto przeyspiesza. no to podeptalem pedalem troche i wdeptalem go w podloge jak probowalem do "odciagnac" i tak zostal juz, niechcial odskoczyc.
Zamarza linka w pancerzu? przepustnica?
Wazny problem bo nie wiem jak sobie z tym poradzic.

Problem 3:
Przy lekkim mrozie ponizej 0st na dworze straszny problem z odpaleniem auta, musze krecic kilkanascie razy zanim zaskoczy i smierdzi benzyna swieza przy odpalaniu, silnik pracuje nierowno tak jakby wszystkie gary nie chodzily trzesie ja kgalareta silnikiem.
Czyzby pompa nie trzymala beny przez noc i cofala do zbiornika? A rano zanim zaciagnie benzyne to wychechlam caly aku? Kable? Swiece? Pompa?

Moja auto to 2.5V6 94 rok 95 po VIN, zagazowane instalka wtrysk LOVATO, nowe sondy, swiece 5k przejechane, aku kupiony rok temu dobrej firmy, auto eksploatowane w miejskich warunkach glownie (krotkie trasy).
Prosze o pomoc bo wyczerpalem juz fundusze na wymiany sond, swiec, akumulatorow co rok i innych dupereli.
Problem numer 2 jest naprawde niebezpieczny i irytujacy!
Zaznaczam ze po podpieciu do kompa nie pokazuja sie zadne bledy oprocz tego durnowatego EGR.
  
 
Jak nie zmieniales termostatu to zmien.
Co do rannego odpalania jest wszystko jest ok cewka bo wszystko inne zmieniles. to proponuje pojezdzic na benzynie ze dwa dni powinno sie unormowac te ranne odpalanie. Ale jak juz odpalisz i chwile popracuje to zaczyna pracowac rowno ?? Jesli tak to poprostu gaz rozprogramowuje komputer benzynowy. a co do linki to albo blokuje sie w pancerzu albo zobacz zamocowanie pedału gazu. A Egr to zaslep puszka po piwie. Albo kup od mariosa uzywke za pare złotych. Cos pisałes ze chyba ci nie wskazuje temperatury na zegarach to ten czujnik kosztuje 15 zł i jest wkrecony w taka flansze ktora laczy dwie głowice. ten czujnik jest tylko na taka wsowke. zaraz za kolektorem ssacym.


[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2008-01-04 13:28:27 ]
  
 
ad1. termostat
ad2. rozmontować i zweryfikować
ad3. spróbuj zresetować kompa, wykluczymy ewentualny niekorzeytny wpływ epidzi, patrz ad4.
ad4. uporządkować temat egr-a
  
 
Jak masz podłaczone pogdrzewanie reduktora? Czy wcześniej było ok?
Mi zamarzał pedał gazu (a właściwie przepustnica) po zamuleniu układu chlodzenia olejem z używanej chłodnicy. Przepustnica jest podgrzewana płynem chłodzącym, zobacz na mrozie po nagrzaniu się silnika, czy jej obudowa będzie ciepła (po lewej stronie masz wężyk z cieczą chłodzącą). Może przepłukać ukł. chłodzenia?
  
 
czyli glownie jezeli chodzi o problem AD1 oraz AD2 to stawiam na termostat, bo niedogrzany silnik = nieogrzana przepustnica, rok temu ledwo wyszedlem z powaznego wypadku po zamarznieciu przepustnicy, dopiero w plusowej temperaturze pedal gazu "odstrzelil od podlogi".
  
 
Zacięcia pedału gazu moim zdaniem nie mają nic wspólnego z niską temperaturą chłodziwa.
  
 
Cytat:
Zacięcia pedału gazu moim zdaniem nie mają nic wspólnego z niską temperaturą chłodziwa.


Wiele osob jezdzi z odlaczonym podgrzewaniem przepustnicy.
obejrzyj linke czy sie przypadkiem nie zacina w pancerzu.
A czy przepustnica sie przycina to zdejmij linke i zobaczy jak chodzi.
  
 
Tak czy owak mi, przy jeździe na LPG, przepustnica pokrywała się lodem.